Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Opnieuw bekleden targadak

10 okt 2007 17:31

Hallo forummers,

Ik vind het zelf altijd erg leuk om foto's te zien van allerlei restauraties, verbeteringen etc. aan de auto's van forumleden. Het leek me daarom aardig om foto's te plaatsen van het vernieuwen van mijn targadak (voor en na). Het dakje is nu in matige staat, vooral op de vouwlijnen is de buitenbekleding stuk. Ook is het materiaal in de loop van tijd wat gekrompen, zodat de passing van het dak niet echt optimaal is en o.a. tot extra windgeruis leidt.

Ik ben enige tijd geleden bij Rovako in Pijnacker geweest (offerte) voor het vervangen van de kunstlederen bovenkant, de binnenkant/vulling van het dakje en de hemelbekleding. Ook de grote zijrubbers van het dakje worden vervangen. Op de auto zelf wordt het raam-/dakrubber bij de voorruit vernieuwd en een scharnier van het dakmechaniek wordt aangepakt. Goede ervaringen tot nu toe met Ronald van Rovako overigens. Het materiaal is besteld en binnenkort gaat hij aan de slag! :lol: Helaas ben ik de auto wel een week kwijt :cry:

Hierbij de foto's (voor):

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Update volgt....
Laatst bijgewerkt door diggler_911 op 10 okt 2007 17:45, in totaal 1 keer bewerkt.

10 okt 2007 17:36

Benieuwd naar het eindresultaat. Altijd leuk om dit soort projecten te volgen, diggler_911.

10 okt 2007 23:22

een week voor het bekleden van een targa dak? :roll:

gr anton964

10 okt 2007 23:44

Zaterdag brengen en de zaterdag erop halen, wordt lastig om het even tussendoor te doen. Er staat ook dat ik de auto een week kwijt ben, niet dat het een week duurt :wink:

11 okt 2007 7:26

anton964 schreef:een week voor het bekleden van een targa dak? :roll:

Denk dat er wel 'n paar tijd in gaat zitten - als je het goed wilt (laten) doen ... lijmen, spannen, drogen etc :idea: :wink:

targadak

11 okt 2007 8:50

goede morgen mijnheer,

ik krijg het materiaal vandaag hoogst waarschijnlijk binnen ik bel u
vandaag of morgen even.
ronald

11 okt 2007 17:25

Mijn targa dak is ook enige tijd geleden vernieuwd door Rovako, inclusief rubbers voor en achter. Daarna schoot soms nog een klipje los, waardoor rijden boven 100 km/h teveel lawaai veroorzaakte. Inmiddels overigens verholpen.

Ik zie dat onze auto's nagenoeg vergelijkbaar zijn, alleen ander jaartal (en dus klein verschil in cup velgen en spiegels). Voor de rest verschillen jaartal '91 en '92 niet veel dacht ik. Wie weet zien we elkaar nog eens rijden, kunnen we verschillen checken...

14 okt 2007 10:57

Leuk die reacties, ben een paar dagen in Ierland geweest en geen tijd gehad om het forum te checken.

@ Ronald, stuur me even een PBtje als het binnen is.

@ Mat964, ik heb je auto net even in je album bekeken, ziet er top uit zeg! Goed plan om ze eens naast elkaar te zetten, forummeeting wellicht?

Gr Eelco

14 okt 2007 11:09

zouden ze bij rovako ook targadakjes van een 914 doen :?: :?:
ik denk dat ik daar eens gaa naar mailen (of bellen....)

14 okt 2007 11:14

Dat zal vast geen probleem zijn.

14 okt 2007 11:19

ironpatje schreef:zouden ze bij rovako ook targadakjes van een 914 doen :?: :?:

... alles wat met het bekleden van Auto's, Boten & Caravans heeft te maken

Afbeelding
- of Ronald moet zich inmiddels alleen toegelegd hebben op auto's :wink:

14 okt 2007 11:27

Olaf schreef:
ironpatje schreef:zouden ze bij rovako ook targadakjes van een 914 doen :?: :?:

- of Ronald moet zich inmiddels alleen toegelegd hebben op auto's :wink:

en een 914 is geen auto of wat :roll: :roll: