Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
17 okt 2007 10:06
Ik ben zo heel voorzichtig me weer aan het orienteren op een nieuwe Porsche aan te schaffen. En dan wel voor dagelijks gebruik, de boxster blijft voor het mooie weer. De lastige keus is dan welke moet het worden. Een keus waarbij ratio en emotio in conflict met elkaar zijn. Dit zal jullie ook wel bekend klinken. De 964 is echt supermooi, maar voor dagelijks verkeer is het mij al meerdere malen af geraden vanwege het onderhoud en het comfort (dat is met name voor moeder de vrouw van belang). De 993 lijkt dan een betere keus. Meer comfort, meer betrouwbaarder, minder onderhoud, en heel belangrijk: de looks in combi met een luchtgekoelde motor. Maar voor hetzelfde geld heb je ook een 3.4 996. Nadeel vind ik dat de looks minder zijn, en de motor schijnt regelmatig een probleem te zijn. Wel is het comfort weer enorm veel beter. Bovendien is hij toch weer een stuk nieuwer.
Zoals ik al zei: lastig, erg lastig!
Wie heeft dit ook gehad en wat is uiteindelijk de keus geworden?
17 okt 2007 10:13
zo te zien aan je nick heb je de keuze al gemaakt........!
Maar inderdaad lastige keuze!
wat is je budget eigenlijk? ook niet onbelangrijk!
wat dacht je van een 993 targa? waardevast, mooi, luchtgekoeld, open en dicht.
17 okt 2007 10:14
Cayenne
17 okt 2007 10:19
Alfa 166 (staat in je avater) eruit en Cayenne er in.
Nu blijf je klooien met twee onhandige auto's, een boxster en wellicht een 964, 993 of een 996.
17 okt 2007 10:20
Citroen met luchtvering. Heel veel comfort.
17 okt 2007 10:30
josboxster schreef:Een keus waarbij ratio en emotio in conflict met elkaar zijn. Dit zal jullie ook wel bekend klinken.
Nee hoor komt helemaal niet bekend voor
Maar het is wel jouw emotionele belevenis. Laat de keuze niet aan een ander over
Ik denk toch echt dat je ze zelf moet gaan rijden en uiteindelijk een keuze maken die JIJ denkt het beste bij JOU past.
17 okt 2007 10:34
Even doorsparen, een 997
17 okt 2007 10:58
Heb nog geen kids, dus die SUV ga ik pas kopen als het echt nodig is. Ja die alfa gaat er idd uit. Die 997 is qua model wel heel mooi, maar dan wordt het zeker nog wel een jaartje extra sparen en misschien wel 2. Een targa is wel een optie, maar zegt nog niets over het model. Ik wil er ongeveer 40000 voor uittrekken.
17 okt 2007 11:10
josboxster schreef:Heb nog geen kids, dus die SUV ga ik pas kopen als het echt nodig is. Ja die alfa gaat er idd uit.
Hoezo moet je kids hebben om een cayenne te kopen
Het is gewoon een handige bak. Je kan er tenminste fatsoenlijk je spullen in kwijt. Je kan er een aanhanger mee trekken. Vrienden, familie en vage
kennissen in meenemen. Ik heb zelf een 964 cabrio, maar voor erbij, want handig en praktisch ?, neeee ech nie.
17 okt 2007 11:12
Zeker een lastige keuze, we zitten hier ook al een tijdje met hetzelfde dilemma, alleen dan om de boxster te vervangen. is het geen idee om de alfa te houden voor als je ruimte nodig hebt en de boxster te vervangen door een 993/996 of misschien zelfs een boxster s. Wij neigen steeds meer naar de boxster s omdat je de problemen met de 996 3.4 motor omzeilt terwijl je toch een nieuwe auto rijdt. (comfort/onderhoud)
17 okt 2007 11:15
De cayenne is een superwagen, helemaal eens, vooral voor die vage kennissen
achter privacy glas. Maar is toch minder een echte sportauto dan een 911. Ik hen 2 maanden terug nog met het nieuwe model S gereden maar het is toch geen 911.
17 okt 2007 11:18
dan misschien een 996 3.6 proberen.. schijnen een stuk minder last van motorproblemen te hebben
17 okt 2007 11:21
josboxster schreef:De 964 is echt supermooi, maar voor dagelijks verkeer is het mij al meerdere malen af geraden vanwege het onderhoud en het comfort (dat is met name voor moeder de vrouw van belang). De 993 lijkt dan een betere keus. Meer comfort, meer betrouwbaarder, minder onderhoud
Waarop baseer jij deze stellingen? Ik durf de uitspraak wel aan dat een 964 qua onderhoud en kosten over het algemeen bij fatsoenlijk gebruik niet hoger zijn dan die van een 993, hoewel je bij beide types positieve en negatieve uitzonderingen hebt..
17 okt 2007 11:58
josboxster schreef:De cayenne is een superwagen, helemaal eens, vooral voor die vage kennissen
achter privacy glas. Maar is toch minder een echte sportauto dan een 911. Ik hen 2 maanden terug nog met het nieuwe model S gereden maar het is toch geen 911.
Is dat zo
, nooit mee gereden
Een vriend van me heeft een Kjenne, doet mij niets
Wat hij wel melde,
HIJ IS ZO DORSTIG
17 okt 2007 12:02
outletvalve schreef:zo te zien aan je nick heb je de keuze al gemaakt........!
Maar inderdaad lastige keuze!
wat is je budget eigenlijk? ook niet onbelangrijk!
wat dacht je van een 993 targa? waardevast, mooi, luchtgekoeld, open en dicht.
Wel goed gelezen? Hij heeft al een Boxster
Vandaar!
17 okt 2007 12:05
josboxster schreef:()Wie heeft dit ook gehad en wat is uiteindelijk de keus geworden?
Laat moeder de vrouw dan maar niet in een 996 (mee)rijden, over comfort gesproken. Dan krijg je een 964/993 er thuis niet meer door.
Harley - ex-Boxster, ex-993, nu 996.
17 okt 2007 12:37
Jan A. (964 C4) schreef:Wel goed gelezen? Hij heeft al een Boxster
Vandaar!
Ja klopt zag ik later ook
Lezen is ook een kunst
17 okt 2007 13:02
josboxster schreef:De cayenne is een superwagen, helemaal eens, vooral voor die vage kennissen
achter privacy glas. Maar is toch minder een echte sportauto dan een 911. Ik hen 2 maanden terug nog met het nieuwe model S gereden maar het is toch geen 911.
Cayenne minder een echte sportauto... ik heb gister een training gehad op het circuit Zandvoort met de Porsche Sport Driving School en je kan veel maar met zo'n Cayenne als je zou denken.
Uiteraard is ie zwaar, maar Porsche heeft zijn uiterste best gedaan om er probleemloos keihard mee te kunnen knallen.
Ook nog even een paar rondjes circuit meegereden met een turbo, die gaat helemaal als een speer en wat een geluid, het lijkt wel een vliegtuig die opstijgt.
Persoonlijk ga ik ook liever het circuit op met mijn 911, maar dat omdat ik meer gevoel in de bochten heb (ligt meer aan mij dan aan de auto) en die automaat in de Cayenne is ook erg wennen op het circuit.
Een zeer snelle qualifying lap met een racecoureur in je Cayenne en dan weet je wat zo'n bolide echt in huis heeft: veel meer als ik voor mogelijk hield!
Maar als ik jou was zou ik voor de 996 gaan. Met de 3.6 motor (vanaf 2001) zijn heel weinig problemen, of doorsparen voor een 997.
Even vooruit gedacht... 2 kids achterin gaat jaren lang goed.
Bij de 3de tja...
17 okt 2007 13:13
ik rijd plus minus 20 k per jaar in m,n 964 rijd zeer zeker goedkoper dan m,n opgevoerde golfjes die ik altijd reed
comfort vind ik ook best wel goed voor vaker gebruik.
tis maar wat je zelf mooier vind 964 993 of 996 mk2 maarja voor 40k vindje niet zo snel een 996 mk2
17 okt 2007 13:36
Gewoon toch maar die boxster inruilen en gaan voor een 996MK2 cabrio, we regelen het wel even voor je.
17 okt 2007 19:53
Jos,
Voor dagelijks gebruik toch wel een 996...
Wel heel erg hetzelfde als je boxster maar qua comfort en rijgedrag zeer geschikt voor dagelijks gebruik, maar ik weet ook dat je eigenlijk het liefst net als IK een luchtkoeling wil, maar voor dagelijks gebruik nee...
996 3.6 mét klankpakket... ben jaloers!!!
17 okt 2007 20:03
993 tiptronic, heb ik zelf ook een tijdje dagelijks gebruikt, ging meer dan prima (ook met 1 kind), redelijke comfortabel, vrouw kon erin rijden en ook nog een zeer leuke auto om lekker mee te sturen. 964 gaat ook goed maar is toch wel duidelijk minder comfortabel (maar de mijne staat ook wat lager)
Gewoon gaan proberen (maar begin dan wel eerst met een luchtgekoelde
)
17 okt 2007 20:03
20K per jaar? da's toch niks? Kan makkelijk in een 964. En voor 'moeder de vrouw'
zeker net zo luxe als een 993 (wat zou het verschil zijn?). Maar als je 40K te besteden hebt zou ik gewoon het nieuwste kopen wat je kan krijgen. En een 996 3.4? Ik denk dat er meer rijden zonder motorproblemen dan met motorproblemen...
Mijn keuze zou een 964 coupe met weinig km's zijn. Dan kan je echt een heeeeele mooie kopen, heb je nog geld over en rij je net zo luxe als een 993. En toch luchtgekoeld.
17 okt 2007 20:12
Jos,
Na mijn 964 Targa wilde ik ook een Porsche voor meer dagelijks gebruik. Ik heb lang getwijfeld tussen een 996 en een 993. In beide auto´s ook veel gereden. Natuurlijk heeft de 996 wel iets meer comfort, maar de 993 is zeker geen straf om daar veel kilometers mee te rijden.
De keuze voor de 993 waren toch wel de looks en luchtkoeling. Zeker het interieur van de 996 kon me niet echt bekoren al zullen er velen dat niet met me eens zijn.
Na aankoop 993 totaal geen spijt gehad van deze keuze en heb geen moment naar een 996 verlangd. Wel heb ik alleen de 993 na 6 maanden weer ingeruild voor een 993 Targa.
Deze Targa is het helemaal voor mij
17 okt 2007 20:14
Jos,
,, Gewoon ,, een 993 kopen, ik heb er in 3 jaar tijd 100000 km mee gereden..super auto'!!!
IK rijd nu in een 964 C4C...heb ik persoonlijk liever ...maar ik denk dat de 993 misschien iets geschikter is als gezinsauto..
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.