Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Porsche schorsen; wie doet dat?

22 okt 2007 15:02

Omdat ik mijn Porsche gedurende de winter niet wil gebruiken, overweeg ik om tijdelijk te schorsen, bv november tot maart/april.
Tarief is euro 22,70 voor auto's van 15 jaar en ouder, dus schijntje

Belasting, APK plicht en verzekering vervalt, hoewel een brandverzekering volgens mij wel door moet gaan

Wie heeft hier ervaring mee?

Rene

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/schorsen/een_schorsing_aanmelden_en_afmelden.htm

22 okt 2007 15:43

Yep, doe ik ook. Is inderdaad goedkoop. Eind maart, begin april er weer in. En blijft verder gewoon wel verzekerd.

22 okt 2007 16:07

Ik schors mijn auto ook altijd rond deze tijd, 's winters is er immers toch geen 11 stedentocht.

De verzekering van de auto laat ik wel doorlopen.

22 okt 2007 16:17

ik vind het de moeite niet.net als vandaag nog steeds mooi weer om met de porsche te rijden.
de winters worden steeds zachter.als het dan nog eens een mooie winterdag is kun je nog niet weg ook.
ik zou het weer niet doen.een auto is om mee terijden.ik laat het alleen staan voor pekel en de rest moet hij gewoon door heen.

anton964

22 okt 2007 16:55

Ik doe dat doorgaans niet; verzekering voor diefstal en brand etc moet je toch door laten lopen. Van de besparing op houderschapsbelasting wordt je ook niet rijker.

Ik heb m vorige week geschorst omdat ik aan de klus ben, terwijl mijn APK verliep vorige week. De auto is niet APK waardig zonder voorruit, voorschermen en voorwielen ..... daarom moest hij wel in de schorsing dit keer.

22 okt 2007 16:58

die dingen zijn gemaakt om mee te rijden, niet om te schorsen (kan me het verhaal van lindemans nog voorstellen overigens :wink: )

22 okt 2007 17:01

Ik Schors em ook niet..ik vind het belachelijk. Auto is inderdaad om mee te rijden, ook in de winter, ook door wind en harde regen. F. Porsche had het niet anders gewilt!! :)

22 okt 2007 17:09

Hij is verzinkt, dus rijden zal-ie...

22 okt 2007 18:11

Tom80 schreef:Hij is verzinkt, dus rijden zal-ie...


Hier het zelfde, en zelfs in de winter open. 8)

22 okt 2007 18:34

Ik heb hem vandaag 'ontschorst' en goedgekeurd, alleen de remklauwen zuigers blijven hangen, dus heb vanavond wat te doen.=rotwerk

22 okt 2007 18:50

mijine staat ook geschorst terwijl hij uit elkaar ligt, scheelt toch wat honderden euro's op een half jaar.
zit geen accu in dus uitbranden zal hij zeker niet doen

22 okt 2007 19:36

FROST schreef:Ik Schors em ook niet..ik vind het belachelijk. Auto is inderdaad om mee te rijden, ook in de winter, ook door wind en harde regen. F. Porsche had het niet anders gewilt!! :)


GÁÁÁÁÁÁPPPPPP...............

Er zijn ook mensen die dat anders zien. Ik trek hem ook niet door de pekel, storm en regen. Hoeft ook niet, heb ik een andere auto voor. Schorsen zou ik overigens niet zo snel doen, scheelt niet zo heel veel euro's.

22 okt 2007 20:02

Peter 993 schreef:
FROST schreef:Ik Schors em ook niet..ik vind het belachelijk. Auto is inderdaad om mee te rijden, ook in de winter, ook door wind en harde regen. F. Porsche had het niet anders gewilt!! :)


GÁÁÁÁÁÁPPPPPP...............

Er zijn ook mensen die dat anders zien. Ik trek hem ook niet door de pekel, storm en regen.


GAAAAppppp . Tis een auto hoor , die kan wel tegen een beetje pekel , storm of regen .

22 okt 2007 20:12

FROST schreef:Ik Schors em ook niet..ik vind het belachelijk.


Maar jij betaald dan ook geen houderschapsbelasting voor je gebakje uit '81 :wink:

22 okt 2007 20:18

Rijden met die karretjes; zijn vaak nog dubbelzijdig verzinkt ook...

22 okt 2007 23:19

Maar jij betaald dan ook geen houderschapsbelasting voor je gebakje uit '81

Nee, ik kijk wel uit zeg! :roll:

22 okt 2007 23:28

kan niet schorsen aangezien ik de p dagelijks gebruik.


robert

23 okt 2007 0:48

Verzinkt of niet: in de hoeken van het voorraamrubber stond heel wat water en sanering van roest is geen overbodige luxe...
Bekend probleem....oplossing: volkitten na montage nieuwe ruit !?

23 okt 2007 9:25

roest...hou erover op, de hele voorkant zit vol met de bekende bulten, is een volgend project al zie ik er geen heil in, eigenlijk zitten overal wel plekjes, kan beter de hele carosserie vervangen :cry:

23 okt 2007 10:56

plusminus 5 maand schorsing bespaart mij 256 euro...plus het feit dat je minder kilometers rijdt en daardoor minder snel aan je beurten zit met kosten plus ander bijkomend onderhoud en/of reparaties, en een auto lijdt gewoon het meest in de winter, is een feit...maar goed ieder zijn ding, ik schors hem dus wel...dit jaar beide 8)

23 okt 2007 18:13

jeroenoop schreef:
GAAAAppppp . Tis een auto hoor , die kan wel tegen een beetje pekel , storm of regen .


Ach, rij eens met een 20 jaar oude auto af en doe door de pekel, roesten zal ie! Gegalvaniseerd betekent zeker niet onverwoestbaar. Wat dacht je van steenslag: beetje grote steen en weg is je zinklaag, dan roest ie onder de laag door hoor! Of een deukje ergens kan ook schade aan de zinklaag opleveren.
Is bij onze volvo en de 944 het geval, beiden ongeveer evenveel km's (250000), 944 van 86 en de volvo van 91.
Als het niet anders kan dan rijden we door het zout, maar gelukkig is dat hoogstens 1x per jaar, daarna gaat ie direct de wasbox in en rij ik over kleine ongestrooide wegen naar huis.

23 okt 2007 19:32

@Brian951 > Yep, dat is 't verhaal. Ik had eigenlijk geen zin om dat te gaan schrijven, maar dat zijn inderdaad mijn overwegingen. Daarnaast zou je dan ook nog winterbanden moeten aanschaffen, velgjes evt erbij. Loopt al met al flink in de papieren.
Maar ja, de meesten verdienen hier meer dan 1 ton per maand, dus die doen dat uiteraard niet :wink: :wink: :wink:

23 okt 2007 20:12

da's waar. als ik een ton per maand zou verdienen, zou ik hem ook schorsen. :? :wink:

23 okt 2007 20:23

brian951 schreef:plusminus 5 maand schorsing bespaart mij 256 euro...plus het feit dat je minder kilometers rijdt en daardoor minder snel aan je beurten zit met kosten plus ander bijkomend onderhoud en/of reparaties)


Het hele jaar schorsen is nog goedkoper of gewoon verkopen :idea:

Voor die 256 euro heb je mooi 5 maanden rijplezier 8)

24 okt 2007 7:13

Gerhard schreef:
brian951 schreef:plusminus 5 maand schorsing bespaart mij 256 euro...plus het feit dat je minder kilometers rijdt en daardoor minder snel aan je beurten zit met kosten plus ander bijkomend onderhoud en/of reparaties)


Het hele jaar schorsen is nog goedkoper of gewoon verkopen :idea:

Voor die 256 euro heb je mooi 5 maanden rijplezier 8)

:cry:
Plaats een reactie