Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
30 okt 2007 11:17
Hello,
Ik mag me sinds afgelopen zaterdag de gelukkige eigenaar van een 993 Carrera 4 noemen, dus heb me net ook direct aangemeld als Porsche forum lid!
En ik heb dan ook direct twee vraagjes, waarvan ik hoop dat een van jullie de antwoorden weten:
- Geeft de oliepeil meter het oliepeil constant aan, of meet deze alleen bij stilstand? De oliestand is namelijk ok (met meetstok), maar de meter geeft tijdens rijden niets aan en als ik stilsta begint hij het oliepeil weer te meten.. Misschien gewoon een kabelbreukje?
- In mijn Becker radio / nav is een iPod aangesloten via de achterkant. Maar ik krijg het niet voor elkaar om die ingang te vinden op het frontje van de radio. Ik heb alleen de keuze tussen rad, cd of nav en kan nergens aux vinden... Waarschijnlijk is er een simpel trucje voor, maar ik heb de handleiding niet, dus kan het niet vinden. Typenummer kan ik ook niet vinden, maar ik gok dat de radio ongeveer 4 jaar oud is.
Ben benieuwd naar jullie ervaring!
Groet Wibren
30 okt 2007 12:24
Oliepeil: gebruik even de zoekfunctie. Talloze postings over geweest!
30 okt 2007 12:27
Welkom Wibren ...
Jouw 911 heeft het zg 'dry-sump' systeem ... vandaar dat je alleen olie kan (en mag) peilen bij 'n op bedrijfstemperatuur stationair draaiende motor - en het metertje ook alleen maar (redelijk) werkt bij stationair toerental
Zoekfunctie gebruiken op dit forum en je zal heel veel wijsheden kunnen leren over jouw type 911
En om de rest maar alvast voor te zijn
FEAUTEAUX
30 okt 2007 12:28
Welkom in ons midden Wibren. En veel plezier en veilige km's met je 993.
- vwb oliepeil, geen zorgen is normaal. Dus geen kabelbreuk.
( over de manier van olie peilen is hier veel over geschreven
ff de zoekfunktie gebruiken)
Gr Henk
30 okt 2007 12:30
We zijn het dus eens Olaf
30 okt 2007 12:31
Henk965
Nu nog 'n antwoord op z'n Becker vraag
30 okt 2007 12:37
Had gedacht, dat ie van jou zou komen. Jij bent toch de "radioloog" hier.
Afspraakje binnenkort
Ben nu thuis
30 okt 2007 12:42
Wibren
Aux vind je via het menu - even Googlen op Becker Handleiding mss
... of net als Henk965, wachten tot ik weer in Ollanda ben
- of iemand anders je uit je lijden komt verlossen
30 okt 2007 13:04
Bij sommige beckers krijg je een menu als je het knopje van de radio een seconde of 8 ingedrukt houdt. Daar zou je dan de aux-ingang kunnen instellen.
Bij andere beckers moet je het toetsje om de klankinstelling aan te passen 2 seconden indrukken. vervolgens weer kijken of er een optie om de aux-ingang aan of uit te zetten is.
Hoop dat je hier wat mee kan
30 okt 2007 15:19
Dit forum werkt perfect! Thanks voor jullie antwoorden. De foto volgt, maar is nog wat te groot.. Moet ik thuis even verkleinen en uploaden.
Groet Wibren
30 okt 2007 15:29
Moet ik ook even nakijken.. Komt vanavond door!
30 okt 2007 15:55
In veel beckers, maar niet alle, kun je in de instellingen kiezen of je de AUX optie aan wilt hebben of niet.
Als die optie uit staat kun je kiezen tussen Radio - CD - Wisselaar.
Als die optie aan staat heb je Radio - CD - Wisselaar - AUX als keuze.
Standaard staat die optie uit.
Overigens komt er zeer binnenkort een Solisto uit waarmee je de iPod op iedere Becker kunt aansluiten EN geheel vanaf het front van de becker kunt bedienen.
30 okt 2007 15:59
Na even hannessen is het gelukt een foto te uploaden. Volgens moet ie zo zichtbaar zijn:
Dank voor jullie antwoorden!
30 okt 2007 16:17
Welkom hier. Mooie auto zo. En wat betreft de antwoorden op de vragen..... die zijn volgens mij al gegeven dus ik zeg niks
30 okt 2007 17:03
Nu nog even een donatie en alles is weer compleet
30 okt 2007 17:10
Ziet er goed uit, Wibren. En welkom hier.
30 okt 2007 18:58
Thanks, zelf geïmporteerd inderdaad uit München. Was redelijke administratieve klus, maar absoluut de moeite waard!
30 okt 2007 22:53
Mooie auto! Jammer dat de nummerplaat er niet op mag blijven zitten!
14 nov 2007 18:12
Hmm heb laatst ook in een 993 gereden waar de meter TOTAAL niet bewoog tijdens rijden. Bij stationair draaiende motor kwam op een gegeven moment de meter los. Ik dacht ook dat de meter niet in orde was. Bij mijn 964 komt de meter tijdens rijden bij bedrijfstemperatuur ook omhoog
Waarom werkt dit bij een 993 anders dan? Iemand die dit kan verduidelijken? de zoekfunctie kan mij daar niets over vertellen
14 nov 2007 20:35
Bij mijn 993 komt de meter van het oliepeil ook tijdens het rijden omhoog. Wanneer hij warm stationair zo goed als vol aangeeft dan komt de meter bij 3000 - 3300 rpm ongeveer tot halverwege. Wanneer de olietank half vol is dan gebeurt dat niet meer.
14 nov 2007 20:55
Over het oliepeil: zoekfunctie is prima, maar dit staat ook echt gewoon in de handleiding
Of zit die ook niet bij de auto Wibren
15 nov 2007 10:03
dus, hij hoort wel gewoon omhoog te gaan tijdens het rijden? Zodra de thermostaat open gaat begrijp ik
15 nov 2007 16:01
Nee
Vlakke ondergrond - stationair toerental en motor op bedrijfstemperatuur ... als de thermostaat inderdaad open is gegaan
Bij stationair toerental geeft de meter op 't dashboard 'n indicatie - deze vergelijken met het niveau aan de peilstok en je weet hoe goed je het metertje kan vertrouwen.
't metertje zou 'omhoog' kunnen gaan als tijdens het rijden je toerental afneemt in de richting van het stationaire toerental
Oliepeilen (of het metertje aflezen) altijd bij stilstaand voertuig, vlakke ondergrond etc etc