Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

VVD wil nummerbord met eigen tekst

19 nov 2007 9:27

VVD wil nummerbord met eigen tekst 8)

DEN HAAG - Automobilisten moeten kunnen kiezen voor een kentekenplaat met een eigen tekst. VVD-Tweede Kamerlid Paul de Krom gaat dat bij de behandeling van de begroting van Verkeer en Waterstaat voorstellen aan minister Camiel Eurlings.
De Krom heeft dat maandag gezegd in het NOS Journaal. Hij kwam op het idee tijdens een bezoek aan de Verenigde Staten, waar automoblisten al langer een eigen tekst mogen voeren op hun nummerbord, bijvoorbeeld hun naam. Dat komt omdat de kentekenplaat daar aan de persoon is gekoppeld en niet aan het voertuig, zoals in ons land.

Het lijkt de De Krom gewoon een leuk idee om met een eigen tekst op de nummerplaat rond te rijden in een tijd waarin we "bijna niks meer mogen van het kabinet".

(c) ANP

19 nov 2007 9:52

Klinkt als een idee wat het wel gaat halen... ijzersterke argumenten.

19 nov 2007 10:12

Tuurlijk € 2.000 per aanvraag :wink:

19 nov 2007 10:33

En dat zou jou tegenhouden Paul... :wink:

Leuk idee, hoop dat 't er doorkomt...count me in... :wink:

19 nov 2007 10:39

Ja, eindelijk 's een leuk bericht uit de politiek! Maar dan de reacties van een aantal andere partijen, zo zuinigjes, zo Nederlands, zo benepen: er zijn wel belangrijkere zaken in het verkeer. :oops:

Deze is al bezet (in Luxemburg):

Afbeelding

19 nov 2007 10:43

Er zijn in de politiek zóveel belangrijkere zaken te regelen..bv hoe je met alle geweld moet verbieden dat een partij aangespoelde bananen niet aan de dierentuin gegeven mag worden , maar moet verrotten in de containers...

Daar wordt ook de tijd voor genomen... :evil:

19 nov 2007 11:05

mod by horn - je hoeft de bovenstaande post niet te quoten als je er direct op reageert...

Is dat zo :?: :?: :?:

19 nov 2007 11:08

Jurgen schreef:En dat zou jou tegenhouden Paul... :wink:

Leuk idee, hoop dat 't er doorkomt...count me in... :wink:

Nee, zeker niet, maar in de tekst laten ze het een beetje uitschijnen alsof ze het enkel maar doen omdat het een leuk idee is om met een gepersonaliseerde nummerplaat rond te rijden.

Als ze het enkel zouden doen omdat dit leuk is voor de bevolking, zouden ze het gratis moeten doen, zodanig dat iedereen hiervoor de mogelijkheid heeft.

Ik denk niet dat dit gaat gebeuren :wink: zowel :res:

19 nov 2007 13:09

Misschien niet onverstandig om wat aan die kentekens te gaan doen. Bijv het idee van onze zuider of oosterburen is helemaal niks mis mee. Maar... om dan zelf iets te maken dat is zeker leuk :lol:
Laatst bijgewerkt door Master Ken op 19 nov 2007 13:17, in totaal 1 keer bewerkt.

19 nov 2007 13:17

VVD wil punten scoren bij de burger omdat het een beetje slecht gaat met de VVD. Zo'n kentekenplaat komt er never.

19 nov 2007 13:20

Ben het wel eens met het standpunt van de Tweede Kamer.....MAAAAR DOE HET DAN OOKKKKKK!

19 nov 2007 17:22

We wachten af, maar ja ............

19 nov 2007 17:41

Hoe zou dat in zijn werk gaan?

Zou er een vast aantal "tekens" zijn?

Wie het eerst komt wie het eerst maalt? Wie het meeste biedt?

19 nov 2007 17:42

Dat laatste vermoed ik. Spekt de staatskas goed.

19 nov 2007 17:44

Dat gebeurt ook in Engalnd geloof ik!

19 nov 2007 17:50

En hoe lang wordt er dan geboden op een combinatie :roll: :?:

19 nov 2007 17:55

Misschien op een veiling?
Eenmaal, andermaal, verkocht!

19 nov 2007 18:43

Systeem België lijkt me het meest logische.

Vastgestelde prijzen € 600 voor de combinatie met 6 karakters en € 800 voor die met 5 karakters.

Diegene die het eerst aanvraagt heeft ze, maar de nr. Plaat dient binnen de 4 maanden op een wagen geregistreerd worden en mag ook niet langer dan 4 maanden ongebruikt zijn.

19 nov 2007 18:59

Schattig idee zeg!
Laten ze eerst van al die miljarden die ze ieder jaar aan auto- en brandstofbelastingen in hun eigen zak steken eens een hoger percentage uitgeven aan de infrastructuur.
Of beter nog, geef ons een mooi nieuw race-circuit erbij dat makkelijk toegangelijk is.

Tot zover mijn verlanglijstje. :wink:

19 nov 2007 19:21

Gert schreef:Schattig idee zeg!

Krijg je van die Porsche-hooligan-taferelen :arrow:

Afbeelding

... allemaal vechten om dat ene plaatje :shock:

Geschiedenis van de kentekenplaat :wink: ... ze hadden het dus veel eerder moeten doen, net als bv bij onze Oosterburen :wink:

19 nov 2007 19:30

het gaat niet door. Ik heb meteen het kenteken 805-15-LUL aangevraagd, maar daar was Wouter Bos niet blij mee. Hij zou het idee torpederen, zei hij... :mrgreen:

Afbeelding

19 nov 2007 19:31

ppp 356 schreef:Systeem België lijkt me het meest logische.

Vastgestelde prijzen € 600 voor de combinatie met 6 karakters en € 800 voor die met 5 karakters.
.

Dat is (bijna) voor niks. IK heb eens in Schotland geinformeerd naar M4RCL voor op mijn TVR, GBP8500,-. heb ik maar niet gedaan. Isd aar echt een investering en handeltje...

19 nov 2007 19:33

Olaf schreef:Afbeelding

... allemaal vechten om dat ene plaatje :shock:

Ik heb niet het idee dat we ook zelf het lettertype mogen kiezen :wink:

19 nov 2007 19:36

VVD wil punten scoren bij de burger omdat het een beetje slecht gaat met de VVD. Zo'n kentekenplaat komt er never.

Ze hebben zelf de afgelopen 10-20 jaar in de regering gezeten, nooit iets gedaan aan de infrastructuur, etc. en dan komen ze eerst met een "snelwegenplan" en nu met dit "Kentekenplan".. :roll: :roll: ...................... nee, ik ben er helemaal klaar mee :evil: .

19 nov 2007 19:43

Gerhard schreef:Ik heb niet het idee dat we ook zelf het lettertype mogen kiezen :wink:

Bij gebrek aan 't GAIK type - anders had ik er wel EI - KE - LS op gezet :lol:
Plaats een reactie