Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Nadelen aan een 1966 912 chassis t.o.v. 911 1978 chassis

06 dec 2007 13:24

Zijn er nadelen aan een chassis van een 912 uit 1966(zo goed als roestvrij) die omgebouwd is tot een 930 1978 look t.o.v. het originele chassis van de 930 uit 1978,

afgezien dus van de opgebouwde flares en bumperkits.

Is het 1966 chassis minder stijf? Of heeft het zwakkere punten op bepaalde plekken? ten opzichte dus van een 1978 930 chassis?

Ik weet dat de chassis vanaf omstreeks 1976 gegalvaniseerd werden. IS dit het enige nadeel dat een 1966 chassis heeft of zijn er meer verschillen?

06 dec 2007 14:44

het chassis van de 66 is een SWB short wheel base. iets rijwindgevoeliger maar voor de rest denk ik dat juist de proporties niet 100% zullen zijn.

ik heb trouwens een 912 van 69 en een 911 targa van 75 en zoveel roestvorming heb ik niet buiten dat ik bij diede ooit andere deuren geplaatst heb. voor de rest waren ze beide in zeer goede staat qua carrosserie :wink:


Mijn 928 mag trouwens herspoten worden omdat de alu deuren beginnen corrosie te tonen. dus ook bij de jongere versies kun je problemen ivm met roest ed tegenkomen :wink: :evil:

06 dec 2007 14:57

'66 is niet verzinkt en de originele (vanaf na '74?) wel

06 dec 2007 18:59

....maar ze roesten allebei :wink:

06 dec 2007 21:00

Heeft een 915 bak geen grotere middentunnel nodig dan een 901? Lijkt me niet dat dat qua stijfheid veel uitmaakt maar toch!

06 dec 2007 22:21

Porsche galvaniseerde al veel vroeger dan 76
zelfs de 73'ers 911's waren al deels gegalvaniseerd

maar vanaf 76 was het gewoon stukken beter gedaan

chassis stijfheid tussen 76'er en 66'er, qua ontwerp en productie kwaliteit zal het niet zoveel schelen voor de coupe's

maar als je een 66'er hebt, dan zal roest, roestverleden, en herstelwerk de boel aanzienlijk gaan beinvloeden, en dan wordt het verschil met een 76'er groter...

dan spreken we nog niet van targa's, daar wordt chassis flex een gigantisch probleem met vele jaren van roest en oplassen
doorgaps die groeien omdat de van de auto kont naar de grond zakt

07 dec 2007 13:21

hoi

ik vermoed dat je het over deze auto hebt :

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1966-911-912-930-Wide-Body-Conversion-3-0L-Dual-Webers_W0QQitemZ120191782621QQihZ002QQcategoryZ6429QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Een swb 912 omgebouwd naar turbo look ! Wil je DIT echt kopen en daar in rijden :roll: ?

Hier zou ik toch heel goed over nadenken, want dit rijd absoluut niet hetselfde als een "echte" 78 turbo(look). Bovendien is hier zoveel aan omgebouwd dat je een enorm risico neemt met dit te kopen zonder hem zelf te zien, laat staan proefrijden. Een 911 kopen in de VS kan leuk en intressant zijn, maar blijft een risico, bij zo'n ombouw is dat risico x2, x3,....want je kan op foto nooit zien hoe dit is gebeurd.

Mijn advies : doorpsaren tot je het geld hebt om een echte turbo of turbo look te kopen ! Die dollar blijft nog wel een tijdje gunstig !

07 dec 2007 13:24

Afbeelding
die bumper zit wel heel vreemd voor mijn gevoel

07 dec 2007 13:30

die blauwe ombouw, zou ik ook niet aan wagen

los van het feit dat je een 912 niet als 912 kan inschrijven met 6 cyllinders
en niet als 911 inschrijven met een 912 chassis nummer...

zit je ook nog met de reserve prijs op die veiling en de buy now prijs
je kan er redelijk op rekenen, dat zijn reserve niet onder de 7000 euro zal zijn, en dan moet je het ding nog transporteren, importeren, keuren en registreren..

kun je al snel een smak geld gaan bij leggen voor je er mee kan rijden, en we spreken dan nog niet van eventuele mechanische dingen die in orde gebracht moeten worden (verwarming is er al 1 van)

voor de goedkoop moet je het dus al niet doen
want hoe lager de aankoop prijs, hoe hoger de kosten na aankoop worden

kun je beter zoeken naar een goeie SC dichtbij, tussen de 10 en de 15 moet je toch iets degelijks kunnen vinden als je goed en gericht zoekt

07 dec 2007 13:45

ik begrijp Justin "jasje dasje" niet goed. Een tijd terug vroeg hij op het forum info over import uit VS. Ik heb hier ervaring mee en had gereageerd. Bleek dat hij een turbo look zocht. Ik heb geinformeerd bij de mensen waar ik al enkele autos voor mezelf gekocht heb in het verleden en wist voor hem een goede '78 turbo look staan in California voor 12.500 $.

Afbeelding

niet perfect maar geen roest en mechanisch goed en +/- in zijn prijsklasse. Toen zei hij dat het niet het model was dat hij zocht. Geen probleem. Nu zie ik dat hij een 912 ombouw overweegt :roll:

07 dec 2007 13:48

ach, 912 ombouw tot turbolook is zeldzaam en een speld in een hooiberg. Als je daar nou net naar op zoek bent, is dit wel een uitkomst :cheesy:

07 dec 2007 14:06

912 met 911 motor moet door de individuele keuring denk ik. En dan wens ik je veel succes. Eerst maar eens goed verzinnen wat je wilt en dan gewoon zaken doen. Bijvoorbeeld met de auto die Kristof aandroeg.....

11 dec 2007 15:16

mayonaise(?):
kijk en daarover zou ik al tijden geleden gebeld worden door de rdw, maar dat is nog steeds niet gebeurd.(had ik met enig logisch verstand ook wel kunnen bedenken).

Het was ook puur, omdat deze auto erg aan de lage kant qua prijs is en ik mij afvroeg wat de pay-off was(aangezien de prijs zo laag was).


Kristof:
Ook jij hebt gelijk! Ik was mij toen vooral aan het richten op de 930(M491)omgebouwd met de 964 bumpers of een 911 die professioneel omgebouwd is tot een 964 look. Inmiddels ga ik de 930 in zijn standaard uitvoering ook steeds mooier vinden. Dus Kristof ik was het eigenlijk een beetje vergeten, maar ik ben nog steeds geinteresseerd(excuus :roll: ).
Plaats een reactie