Zoals de kop al luidt.... ben in dubio over de aanpak van mijn interieur.
Heb zaterdag een mooi mattensetje gekocht, om mijn interieur eens een mooie facelift te geven. Eindelijk van die schapenvacht bekleding af, welke met name rond de voeteneinden al aardig zijn ingesleten. De onderkanten zijn ook al lekker aan het eind aan het raken. Wel... mijn keuze viel dus op een Perlon mattenset, en die was snel aangeschaft.
Omdat ik maar rondrijd met één uitgewoonde deurbak met nog goede klep, reageerde ik op Marktplaats op een advertentie voor een set deurbakken, z.g.a.n. met rechter deksel erbij.... kortpolig bekleed (!). Blijkt dat de vorige eigenaar van mijn P die apart in te koop had staan... (heb mijn P overigens niet direct van hem gekocht...)
Na een afspraak vandaag en een babbeltje die bakken dus aangeschaft, waardoor e.e.a. compleet....
Alleen.... nu dus mijn twijfel.
De vorige eigenaar vertelde dat de bekleding nog de originele fabrieksbekleding is, dus na 30 jaar is 'ie inderdaad plaatselijk versleten, maar met wat ingrepen nog wel redelijk op te knappen, niet concourstaat, maar toch... voer voor de echte puristen hier denk ik, want...
Moet ik de schapen verdrijven voor een kakel vers light weight RS-look (volgens Pelican Parts) mattensetje, of moet ik de bestaande bekleding opkalefateren en koesteren vanwege de originaliteit....?
(De deurbakken passen overigens bij beide en de mattenset kan zolang nog niet verlijmd, op korte termijn nog worden teruggebracht...)
Kan iemand mijn twijfel een beetje richting geven? Zanxxxx...