Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Porsche RS Spyders naar Le Mans in 2008

18 dec 2007 17:20

Bij Porsche gaat men zich het komende seizoen serieus voorbereiden op de 24 Uren van Le Mans. De teams van Verschuur, Essex en Horag zouden ter voorbereiding van de langeafstandsklassieker een uitgebreid testprogramma gaan afwerken. Ook zou men bij Penske overwegen om de Spyders op Le Mans in te zetten.

Afbeelding
Porsche gaat Le Mans serieus aanpakken voor de klantenteams. Maar ook de komst
van Team Penske is een mogelijke optie.

Porsche Spyders op Le Mans verwacht
De Porsche Spyder RS wordt komend jaar op Le Mans verwacht. Bij Porsche zal men ter voorbereiding hiervan een aantal langeafstandstests voor de “klantenteams” uitvoeren. Daarbij zijn de namen van Verschuur, Essex en Horag gevallen. Ook zou Team Penske overwegen de stap naar Le Mans te maken. Het winnen van deze langeafstandsklassiekers staat bij Roger Penske na veertien Indy-zeges hoog op het verlanglijstje. In de ALMS wisten de LMP2 Spyders meermaals de sterkere Audi R10 TDI verslaan. Een aanval van Penske op Le Mans moet voor 2008 niet worden uitgesloten.

Afbeelding
Volgend jaar eveneens met Jan Lammers aan het stuur. De test van Horag verliep
in Barcelona zonder problemen.

Horag sluit test succesvol af
Horag Racing heeft de eerste langeafstandstest met de LMP2 Porsche RS Spyder in Barcelona succesvol afgesloten. De Horag LMP2 Porsche RS Spyder werd 15 uur lang zonder noemenswaardige problemen aan de tand gevoeld. Fredy: Lienhard: “Dit is de beste auto, die ik ooit in mijn carrière gereden heb:” Lienhard won o.a. met Ferrari, Dallara en Lola veel langeafstandswedstrijden. Ook de Belg Didier Theys was bijzonder onder de indruk van de Porsche RS Spyder. Jan Lammers zal zoals bekend als derde rijder deel uit maken van het Horag Team. Naast de LMS-series komt het Horag Team in geselecteerde wedstrijden van de ALMS uit, waaronder de 12 Uren van Sebring en Petit Le Mans op Road Atlanta.

bron

18 dec 2007 17:39

Dat kan nog spannend worden. :ba:

18 dec 2007 17:44

Na eindelijk weer eens Le Mans met Porsche ,zal ook eens tijd worden zeg.
Ben benieuwd

18 dec 2007 17:50

nog geen officieel fabrieksteam, maar de aanzet is gegeven :idea:

18 dec 2007 17:56

Gaat lastig worden voor de RS Spyder op LeMans
Veel hoge snelheid, weinig bochtenwerk en de P moet het eigenlijk van het omgekeerde hebben

Kijk dit filmpje maar...
http://www.youtube.com/watch?v=rXLGMZDK ... re=related
Laatste ronden in de laatste race van de ALMS op Laguna Seca
Die Audi knalt er op de rechte stukken voorbij... niet gewoon meer
Aan de andere kant... bizar hoe hard de RS de fameuze 'cork screw' door knettert :shock:

Hopen op een sneaky last minute fabrieks inschrijving in de LMP1 klasse
Ze hebben vast nog wel ergens een dikke motor liggen die in de RS Spyder past :mrgreen:

18 dec 2007 18:17

Jeroen914 schreef:Kijk dit filmpje maar...

Mooie strijd :wink:

18 dec 2007 18:27

Dat zijn nog eens berichten :wink:

18 dec 2007 19:03

Jeroen914 schreef:Kijk dit filmpje maar...

Dat is ECHT banaal inderdaad. Je ziet ook hoe de RS VEEL later in de ankers gaat.
Gezien de schrale coverage van de NLse televisie zal ik er weinig van zien vrees ik, terwijl ik dan, als het goed is, ben afgestudeerd. Dan heb ik vast wel de mogelijkheid om de 24u ook 24u te kijken :lol:

18 dec 2007 19:24

Kijk dit filmpje maar...

Super! Zo hoort het te zijn :D! Ik hoop dat het wat gaat worden in Le Mans.

18 dec 2007 19:32

ja hoor mooi zo porsche doet weer mee :D op naar overwinning nummer 17?

18 dec 2007 20:29

De RS Spyder zal op Le Mans nooit winnen van de R10.
Een 3.4l NA benzine heeft gewoon niet genoeg power (480pk) t.o.v een 5.5l bi-turbo diesel (650pk). De diesel is ook nog eens een speciale race brandstof..
Een klasse overwinning is natuurlijk ook erg goed, maar blijft the next best thing natuurlijk.

kijk hier hoe Porsche motorsport erover denkt.

27 dec 2007 8:32

Jos Verstappen, Jeroen Bleekemolen en Peter van Merksteijn in actie met Porsche RS Spyder

Afbeelding

27 dec 2007 9:30

In een uitgave van een Belgische dealer staat ook een reportage. De kostprijs staat er ook bij vermeld : 1.200.000 euro... Hoezo racerij is duur ?

Dat filmpje geeft je wel een idee van de capaciteiten : de Audi is rechtdoor een pak sneller, en toch blijft de Porsche uiteindelijk in het spoor :D

27 dec 2007 10:32

Tof.Ik was toch al van plan om dit jaar weer naar Le mans te gaan.Nu met Porsche en Verstappen maakt dat het extra interessant.

27 dec 2007 10:40

Verstappen is een flapdrol. Lees zijn column in de telegraaf, wat een kind zeg.

Verstappen en Porsche passen niet bijelkaar.

27 dec 2007 10:43

Dit jaar namen de RS'en niet deel aan Le Mans ivm de grote restrictoren die ze moesten monteren (Peugeot moest winnen he :wink: ). Ik ben benieuwd of dat de ACO volgend jaar weer zo dwars gaat liggen... Le Mans deelname lijkt me dus nog niet zeker.
Leuk dat Verstappen eindelijk weer eens gaat racen (de karts daargelaten) ipv commentaar leveren op andere Nederlandse coureurs!

27 dec 2007 11:08

Nou, veel succes met die Verstappen in je team...
Zo'n lompe driftkop is nou precies het type rijder dat je NIET in een endurance wedstrijd in je auto wilt hebben :roll:

27 dec 2007 11:37

Verstappen / Porsche ...... :roll:

27 dec 2007 12:38

Verstappen is best snel, hij moet alleen die domme alles of niks akties achterwege laten.
Wat dat betreft kan hij een hoop leren van Bleekemolen.
De tijd zal het leren of ie snapt wat endurance rijden is.

27 dec 2007 14:50

Of Verstappen een geschikte coureur is voor endurance...tijd zal het leren. Veel nederlanders in mijn favoriete klasse maakt het wel leuker om naar te kijken iig.

27 dec 2007 14:56

Audi er uit Porsche er in

27 dec 2007 17:29

Koop ff het magazine GTO welke nu in de winkel ligt... Het ligt allemaal niet aan "ons" Joske...

27 dec 2007 18:12

Kan nog weinig info vinden of Lammers nou idd een stoeltje heeft in de Horag RS
Wel jammer dat ze niet meer met de Dome op LeMans rijden

27 dec 2007 18:21

Jantje gaat inderdaad bij Freddy Leinhard en Didier Theys in de Horag RS rijden. Le Mans is echter nog niet zeker.

27 dec 2007 20:06

Jeroen914 schreef:Kan nog weinig info vinden of Lammers nou idd een stoeltje heeft in de Horag RS
Wel jammer dat ze niet meer met de Dome op LeMans rijden

http://www.janlammers.com
Plaats een reactie