Ach, het is simpel... Laat ik mijn verhaaltje even doen: ik heb een paar keer op een circuit gereden (en het is niet mijn ding, dat terzijde!)....
De eerste keer op een circuit was met mijn SC op Zolder. Onder de leiding van een ervaren instructeur, rustig aan de dag opbouwen. In het begin gingen we met 70 door de "dubbele bocht na het rechte stuk" (zegmaar de 2e en 3e bocht na het rechte stuk)... VRESELIJK hard ging dat, zweet in mijn handen, dat idee... Aan het einde van de dag gingen we er met 140 doorheen en was er nog niks aan de hand... Dat is in elk geval wat Paul bedoelt met dat de grenzen van je auto verder wegliggen dan die van jezelf.
Als je echter blind gaat "racen", omdat een Porsche toch vreselijk hard door de bochten kan, dan ga je hoogstwaarschijnlijk van de baan. Simpel. Je moet gewoon eerst leren rijden, en dat kan prima op zo'n dag. De meer ervaren rijders zullen rekening houden met de "beginners", en de beginners gaan elkaar echt niet voorbij steken.
Vergelijk het maar met karten: De eerste paar rondjes gaat het veel te hard en glij je alle kanten op. Daarna weet je (weer) hoe het werkt en kan je nagenoeg overal volgas

... Het enige wat je ff niet moet doen, is het botsen wat je in de karts wel doet