Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Porsche Carma

09 feb 2008 21:59

Porsche is bezig met een studiemodel: de Porsche Carma.

Niet echt mijn ding.

09 feb 2008 22:13

heeft aan achterzijde iets van 928; voorzijde erg aggressief. Ook niet ijn idee, maar op zich goed (als dit direct van Porsche afkomstig is), dat met in de breedte blijft designen.

09 feb 2008 22:16

lijktwel een cARMAGEDDON :shock:

heb ik al een keer geplaatst hier :wink: ken hem niet zo snel meer vinden :cry:

09 feb 2008 22:19

Als je de bron verder volgt kom je wel meer aparte schetsen tegen...

de nieuwe 928 die in 2012 op de markt zou moeten komen (lijkt wel van de tekentafel van TVR te komen):
Afbeelding

en minder lelijk.. de roxster, een soort kleine cayenne:
Afbeelding

09 feb 2008 22:22

HV schreef:heeft aan achterzijde iets van 928; voorzijde erg aggressief. Ook niet ijn idee, maar op zich goed (als dit direct van Porsche afkomstig is), dat met in de breedte blijft designen.

komt niet direct bij porsche vandaan:

The Porsche Carma is a concept study created by a team of students from the Institute Superieur de Design (Valenciennes, France). The team was formed by: Germain Baillot, Pierre Fichet Delavault, Julie Dicks and Simon Menu.

The aim of the design team was to create an extreme sportscar which could also be suitable for every-day use. They chose Porsche because of its advanced engineering technologies and its "technical culture".

Particular attention was paid to the vehicle's aerodynamics, which resulted in a detailed study of the body and underbody surfaces in order to achieve the necessary downforce.

At the rear an internal spoiler was created by channeling the air-flow underneath the exterior "skin" of the car. The flat underbody integrates two Venturi-tubes that increase the ground-effect. The powertrain adopts Porsche's classic six cylinder boxer unit.

Based on the exploratory sketches by Pierre Fichet Delavault, the 3D surface modeling process was carried out using Alias StudioTools 13.5, while the surrounding environment, required for the final renderings and animation, was created in Maya 8.5 using polygonal modeling.

(source: Topspeed)

10 feb 2008 1:53

Met dit soort auto's in de toekomst ga ik van mijn geloof vallen!

10 feb 2008 2:02

Getekend door 4 studenten, 4 maanden geleden hier al voorbij gekomen.

10 feb 2008 2:30

Afbeelding

Herken er meer 350 Z in dan Porsche...

10 feb 2008 2:44

Ik sluit mij aan bij Do993tupperware!

Die studenten hebben die film veel te veel gekeken of ze ontwerpen een model voor het vervolg van "cars"
Komt die gele kleur trouwens niet van de Lamborghini Murcielago?

10 feb 2008 7:13

Jort schreef:Getekend door 4 studenten, 4 maanden geleden hier al voorbij gekomen.

dat idee had ik ik idd.
maar mooi issie niet...

10 feb 2008 10:56

oud :roll: stond ook al eens op autoblog.nl
Plaats een reactie