@Maxxie,
Het process is nog lopende. De auto is al gekocht, en sorry Jasje Dasje maar het is toch een SL55 geworden met elke bedenkbare optie beschikbaar voor dit model. Een met officiele Mercedes extended 100k miles warranty en nu 27k op de teller. Die warranty word wel niet gehonoreerd in Europa, maar het is een stukje zekerheid extra. De auto komt uit Beverly Hills. (
http://bhbenz.com/)
Het import process laat ik doen door Car Import Service. Zij doen het hele traject voor me. Via hen sluit ik tevens een verzekering af, een 2de hands verzekering via NSA, voor de motor en dergelijke. Denk niet dat het nodig is, het is alleen een stukje extra zekerheid voor me. Op deze manier kost het me wel wat meer, maar geeft tevens minder hoofdpijn voor vervoer, export, title, import, invoer en noem maar op.
De enige reden om voor hun te kiezen en niet een van de vele anderen is het feit dat zij die NSA garantie konden aanbieden.
Als het goed is ontvang ik deze week bericht dat de auto opgehaald kan worden, en hoop dan dat het hele process in een maand of 2 afgerond is en ik EINDELIJK in m'n auto kan rijden. Waarschijnlijk hou ik m'n huidige 928GTS nog als 2de auto, weet ik nog niet zeker.
@Jasje Dasje
Sorry, maar het is toch de Merkeddez geworden, had gewoon betere papieren dan de 993 Turbo. Was een moeilijke beslissing echter omdat ook de 993 Turbo een schitterende wagen is. Kan me er echter maar 1 veroorloven.
Bedankt voor je antwoorden, de meeste was ik zelf al achter gekomen door verder zoeken, ook van dat EUR1 formulier, zie m'n voorgaande posts.
Wat die belasting betrof, daar bedoelde ik de lokale belastingen mee die in verschillende staten betaald moet worden. Bij de meeste zag ik echter dat dit achteraf bij het bedrag word gerekend. De meeste bedragen zijn dus zonder deze belastingen.
Als alles rond is post ik eventueel wel het resultaat en een foto. Dit is dan wel een Porsche forum, maar ook Porsche fans kunnen volgens mij best wel andere merken waarderen.
Groeten,
Leon
EDIT 31-10-2008:
Voor degenen die ook een auto willen importeren en zoeken naar een bedrijf om dit te doen.
Zoals hierboven aangegeven heb ik het laten doen door Car Import Service in Utrecht. Een ABSOLUTE AFRADER, en heb spijt als haren op m'n hoofd.
In eerste instantie leek alles goed te gaan tot het het process op gang kwam. De belofte was dat ze mij zouden informeren over belangrijke punten, echter ALLE informatie moest ik zelf achteraan. Ik belde hun na om te vragen wat de status was, ik moest voor hun een kopie van de title en bill of sale verzorgen. Dit terwijl zij de transporteurs en alles regelden. Alle info over het verloop heb ik na moeten vragen, niets kwam vrijwillig.
Bij vragen om een prijsopgaaf en quote voor BPM heb ik ze van te voren alle informatie plus ingebouwde accesoires gegeven. Dan verwacht je toch dat ze redelijk dicht bij de uiteindelijke prijzen voor hun werk moeten komen in die opgave. Voor hun werk was het uiteindelijk ruim Euro 1000 hoger, voor de invoerrechten was het ruim Euro 1500 hoger en voor de BPM was het ruim Euro 3000 hoger. Een miscalculatie van ruim Euro 5500. Da's geen kattepis!!!!
Het ergste echter is de manier waarop deze firma de schade afhandelde die was ontstaan tijdens vervoer vanuit Amerika hier naar toe. Ik had door hen een transportverzekering laten afsluiten om van alle hoofdpijn af te zijn als er wat zou gebeuren. Dat is helaas gebeurd en de verzekeringsmaatschappij ruzied nu wie de schade veroorzaakt heeft en aan welke kant van de plas dit gebeurd is. Tot die tijd betalen zij niet uit. Goede maatschappij keuze van Car Import Service dus, een maatschappij waar ze naar eigen zeggen al jaren mee werken. Het ergste is echter dat ze mijn auto gegijzeld hielden totdat ze betaald werden voor de schade reparatie. Die heb ik nu dus zelf voor moeten schieten. Dit process loopt nu al een maand zonder enige vooruitgang.
Op mij komt Car Import Service over als dat ze wel de lusten willen, maar niet de lasten. Bij problemen is hun klant de klos, zij krijgen hun geld en het kan ze verder niets schelen. Alleen maar mooie woorden en als ik dat nodig heb luister ik wel naar de politici van ons land.
Laatst bijgewerkt door
droopy928gt op 02 nov 2008 10:17, in totaal 2 keer bewerkt.