Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Boxster vraagje

04 maart 2008 0:03

ik denk er over een Boxster 2.5 te kopen en moet een 15000 km/jaar rijden . Mijn vraag is nu : is dit een goede en betrouwbare auto en heeft hij veel onderhoud nodig .
Laatst bijgewerkt door danny porsche nr5 op 04 maart 2008 0:10, in totaal 1 keer bewerkt.

04 maart 2008 0:08

Indien je er één ziet, dan zal het je ongetwijfeld opvallen dat die dingen BoxSter heten.

04 maart 2008 0:14

... beter is 'n Boxster met twee S'en :wink:

04 maart 2008 0:17

Goede keus een Boxster. Kosten voor onderhoud niet extreem hoog en het is een betrouwbare auto. 1 x per jaar een beurt, zie voor prijzen: http://www.schmidt-oss.nl/prijzen.html :wink:

04 maart 2008 0:18

@Olaf: Een Boxster S met tiptronic S ?

04 maart 2008 0:27

zie ik nou goed dat de onderhoudsbeurten voor een Boxster bij Schmidt duurder zijn dan bij een Porsche dealer???

http://imp.porsche.com/netherlands/nl/a ... ijzen-986/

niet dat hier precies alles staat gespecificeerd zoals in Schmidt's Excelletje, maar de dealer is dus helemaal niet duur(der)?! Een dealerstempeltje in je serviceboekje lijkt me ook wel wat waard, niet?

04 maart 2008 0:30

plh schreef:@Olaf: Een Boxster S met tiptronic S ?

onozelaars die willen opvallen zitten er toch overal :idea:

04 maart 2008 0:30

Bij de dealer moet je toch wel een 50% meer betalen. :wink:

04 maart 2008 0:32

50% meer dan wat? De prijzen staan toch luid en duidelijk gepubliceerd?

04 maart 2008 1:08

Ik zou zeggen breng hem eens bij een specialist en daarna bij de officiele dealer en trek dan je eigen conclusie. Of bel eens en vraag naar de uurtarieven. :wink:

04 maart 2008 1:08

nieuw btw tarief 50% :shock: :wink:

04 maart 2008 10:04

misschien moet je dan maar eens gewoon een bindende prijsopgaaf vragen van tevoren. Ik kan slechts één conclusie trekken: de gepubliceerde tarieven van Schmidt zijn hoger dan de gepubliceerde tarieven van de dealer en dat lijkt me nou niet de beste reclame voor een stempel-zonder-logo in je onderhoudsboekje

04 maart 2008 11:25

djtommi schreef: een stempel-zonder-logo in je onderhoudsboekje

hoho...

Afbeelding

04 maart 2008 11:29

De meeste mensen hier zullen meer waarde hechten aan een stempel van een goede specialist dan aan de stempel van de org. Porsche dealer.

04 maart 2008 11:32

tot je 'm wil verkopen...

04 maart 2008 11:38

Niet als je verkoopt aan iemand die verder kijkt dan zijn neus lang is en zich er enigzins in heeft verdiept wat er bij komt kijken als je een Porsche koopt.

04 maart 2008 12:19

plh schreef:Een Boxster S met tiptronic S ?


... nee - 'n BoxSter S :wink:

On Topic maar weer ... :?: Dannyporsche nr5 vroeg zich af of de 2.5 'n probleemloze en onderhoudsvrije Porsche is, als het gaat om dagelijks vervoer :idea:

04 maart 2008 12:39

Je hebt gelijk. Ik vind van wel maar gebruik hem zelf niet voor dagelijks gebruik. Ik heb geen tweede auto en gebruik de Boxster voornamelijk in het weekend.

04 maart 2008 17:15

Nu na een jaartje Boxster rijden (in 11 maanden reeds 15000 km, jawel !)
kan ik het volgende concluderen :

- Ook voor dagelijks woon/werkverkeer gewoon geschikt. Ik doe er geen boodschappen mee en als we naar de Gamma moeten, nemen wij de andere auto.
- ELKE rit is genieten (nou ja, behalve die keer dat ik met zomerbanden op een besneeuwde / aangevroren weg moest rijden :roll: )
- Verbruik 9,3 liter / 100 km.
- Onderhoud /reparatie's : Eur 1100,=. Onderverdeling :

Oliebeurt specialist incl. oliefilter en remvloeistof : Eur 220,=
Luchtfilter/ pollenfilter / controle lambdawaarde bij Porsche Centrum : Euro 120,=.
1 nieuwe radiator + wat koelvloeistof : Eur 180,= (wel zelf gemonteerd).
2 nieuwe achterbanden Kumho KU 31 + montage : Eur 197,=.
Ik heb al een nieuw setje klaar liggen, z.g.a.n. voor Eur 100,=.
Nieuwe APK Eur 29,50.
Aangezien de bobines allemaal erg verroest zijn, ga ik deze volgende week uit voorzorg vervangen (ca. Eur 250,=).

Bedenk dat een wat oudere Porsche (ook een "goede") altijd wel wat extra onderhoud / reparatie nodig heeft, er is altijd wel wat ! Maar daar zou ik mij niet door laten ontmoedigen, gewoon wat geld apart houden voor dit soort dingen.....

Voor de rest kan ik de Boxster 2.5 van harte aanbevelen, alleen al vanwege het cabriogevoel i.c.m. de speelse wegligging :wink:

04 maart 2008 23:17

een tiptronic is dat aan te raden of niet :?:

04 maart 2008 23:37

Eindeloze discussie ... vraag het aan iemand die van "harken" houdt - of aan iemand die erg blij is met z'n tip :?

Zelf gaan rijden in beide uitvoeringen is MI de beste oplossing ... :idea: :wink:

05 maart 2008 10:22

v.w.b. tiptronic: als je er van houdt om elke keer net die ene fractie van een seconden vertraging te voelen bij opschakelen... Ligt er natuurlijk ook aan wáár je veel gaat rijden. In de file lijkt het me kostentechnisch sowieso niet verstandig om elke dag met een P te gaan rijden, maar een automaatje is dan natuurlijk wél weer welkom.

Maar inderdaad: ga gewoon eens rijden en ervaar het zelf.

Over het onderhoud en de betrouwbaarheid: in Top Gear Magazine heeft ongeveer anderhalf jaar geleden een uitgebreid artikel over de 'tweedehands' Boxster gestaan met daarbij -redelijk objectief- alle ins en outs van de auto. Eindconclusie luidde in elk geval dat een echte Porsche voor redelijke kosten en voor dagelijks gebruik nu eindelijk binnen handbereik lag.

05 maart 2008 12:22

Danny, hier zijn al massa's draadjes over
Gebruik anders eens de zoekfunctie :wink:
bijv.
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=13104 en http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=16981

07 maart 2008 15:29

bedankt voor de info.

10 maart 2008 22:57

wat is het verschil tussen een gewone en een ''S.
Plaats een reactie