Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

996 cabrio ?? 993 cabrio??

09 maart 2008 12:40

Tja een aloude discussie. Heb sinds enige jaren een 993 cabrio uit 94, er staat nu 150000 op de teller. Afgelopen jaren iedere keer wat geinvesteerd in koppeling, banden, schijven en blokken, spuitwerk nav steenslag, en vorig jaar nieuwe kap. Alles bij APP in Weesp tot volle tevredenheid. Hij staat nu in de stalling en ik wacht nog even totdat de echte lente zich aandient. En dan weer rijden. Echter met de lage dollarkoers komt een 996 cabrio of 4 cabrio of zelfs 4s cabrio geimporteerd uit de vs ineens heel aantrekkelijk om de hoek kijken. Lage kilometers, nieuwer model, iets meer comfort en alle opties van deze tijd. Heeft iemand ervaring met amerikaanse import? Uitgaande van een opbrengst van rond de 30 voor mijn huidige ga je bijna cash neutraal in een 2000 996 carrera 4 cabrio rijden. Wat is wijs? Is een prijs van rond de 30 mille reeel voor een goed onderhouden, nette 993 uit 94? Alle boekjes voorhanden.

09 maart 2008 12:44

Ik zou de 993 nooit wegdoen, maar ja...

09 maart 2008 12:47

Sluit mij aan bij bovenstaande, waarom de 993 wegdoen. :shock:
Denk dat je er later spijt van gaat krijgen.
Besef wel dat je een van de laatste............. je weet wel hebt. :wink:

09 maart 2008 12:49

Ik zou voorzichtig zijn met het roepen van een vraagprijs rond de 30K Euro, voor je het weet ben je hem ECHT kwijt :shock: (voor dat bedrag)

De 996 zal inderdaad "veel beter rijden" in de zin van comfort, maar ja, het is al zo vaak gezegd, het is een waterkoker :wink:

en da's NIET te vergelijken met de aircooled Boxer.
Zeker niet qua beleving van Porsche(& Sound) (IMHO ) :wink:

veel wijsheid :idea:

09 maart 2008 12:53

30K voor een nette 993 cabrio is wel (heel) erg aan de lage kant! Of... je moet hem binnen een week kwijt willen zijn :wink:

09 maart 2008 13:00

30K voor je cabrio? Die wil ik wel. Ga maar zoeken in de US. :mrgreen:

Hou wel rekening met de extra invoerrechten van 10% en de 19% BTW over je US aankoop, naast de BPM die je natuurlijk nog moet aftikken. Transport komt er ook nog bij.

Kan me voorstellen overigens dat je de switch maakt. 993 is wel waardevaster, maar ja; een auto is over het algemeen toch een klote investering :wink:

09 maart 2008 13:06

Na Harald ben ik de volgende kandidaat. :wink:

09 maart 2008 13:08

voor 36 mag jij hem van me kopen, Wim-de-volgende-kandidaat... :salut: :mrgreen:

09 maart 2008 13:10

Ik koop niet graag van de tussenhandel.

09 maart 2008 13:13

Zou zelf voor een 997 cabrio gaan, een hele fraaie auto :idea:

Paar jaartjes wachten, de 993 zal niet veel zakken in prijs :!:

prijzen???

09 maart 2008 13:15

heren ik hoor het al, was dus te bescheiden met mijn prijs van zo ronde de 30, ik heb er 3 jaar geleden 32 voor betaald dus ik dacht zal wel iets dalen, niet dus.... Maar ja wel ieder jaar geinvesteerd... Een ding is zeker de 996 uit de VS wordt dan steeds financieel aantrekkelijker, weet iemand vanaf welk bouwjaar de kwaliteit beter werd? en of er specifieke aanpassingen op de US modellen zijn gemaakt? Alvast bedankt voor de reacties. Zal je zien dat als ik mijn 993 straks uit de stalling haal en er in ga sturen het toch niet over mijn hart kan halen....

09 maart 2008 13:25

996 financieel aantrekkelijker :?: :roll:

in aanschaf wel ja, natuurlijk, maar je zegt zelf al, dat je behoorlijk hebt geinvesteerd in je 993. DUS :idea:


overigens 32K is in die tijd al wel een spotprijsje geweest, wat dacht je van aanschafprijzen (op dit moment) voor een "fris" exemplaar van een
slordige 40K :shock:

Laat je auto eens taxeren, ga ervan uit, dat je bij de 996 ook de nodige onderhoudsskosten voor je kiezen krijgt, dat de 993 meer waardevast zal blijken dan de 996, dan is de keus(misschien) een stuk makkelijker :idea:

09 maart 2008 13:33

Die 32 krijg je er wel weer voor.

Ter vergelijking er staan momenteel twee zilveren 993 cabrio's met blauw interieur en iets met dan een ton gelopen bij handelaren. Eentje voor 35 k euro's en eentje 37 k euro's. Vooral die van 37 k euro's vind ik zo op het eerste gezicht een net exemplaar met dito kilometerstand.

http://auto.marktplaats.nl/porsche/1537 ... nd=11&fs=1

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vwt1phdko3te

Als je er alleen maar voor de fun mee rijdt, niet weg doen, krijg je spijt van. Ga je de auto dagelijks inzetten dan zou je kunnen overwegen om deze te verkopen en een 996 cabrio te kopen.

09 maart 2008 13:46

Hoe kun je nu een auto kopen in deze prijsklasse die je niet gezien hebt ?? Of ga je zelf naar de States op zoektocht ? Via internet en wat fotos durf je dit toch niet te riskeren....

09 maart 2008 14:02

Huustmans, wil dat zeggen dat ik niet voor 30K de nieuwe eigenaar ben van die oude 993 cabriolet die je te koop had? :cry: :cheesy:

Doe wat je wilt, maar staar je niet blind op de huidige $ koers! :idea:

09 maart 2008 14:08

TD (zonder I) schreef:Die 32 krijg je er wel weer voor.

Vooral die van 37 k euro's vind ik zo op het eerste gezicht een net exemplaar met dito kilometerstand.


Joh wat een fraaie auto zeg :!:

09 maart 2008 14:30

Huustmans, als de vorige eigenaar ook afkomstig is uit Ouderkerk, oudere man, ken ik die auto perfect onderhouden exemplaar, vind je niet zo snel meer. Denk dat je er wel rond de 32-33K voor zou moeten kunnen krijgen, dat verwacht ik ook voor de mijne, indentieke auto echter zwart/zwart, waarschijnlijk net zo courant. Zou inderdaad doen wat Molen zegt ff wachten, 997 zijn er in zulke aantallen, zelf 2 jaar geleden een 997 gehad kort met beperkte afschrijving kunnen verkopen, denk dat ik dezelfde auto nu voor 15K minder kan kopen, dus vergeleken met jouw afschrijving gaat het gat steeds kleiner worden, denk op zichzelf dat een 996 2e serie ook een niet te versmaden auto is echter weer moeilijk verhaal als je dan naar een 997 wil upgraden

09 maart 2008 14:50

Ik zou eens met bijvoorbeeld Luitink gaan praten.
http://www.luitink.nl/TV-SB-98.html
Ik denk dat jij met inruil en 10K erbij de nieuwe eigenaar van deze mooie 996 cabrio bent. Als jij vindt dat jij beter af bent met een 996 cabrio, dan zou ik daar lekker voor gaan en de luchthappers maar lucht laten happen. :wink:

09 maart 2008 16:36

Vraag me ook af of de verbeterde 996 (rond 2002 meen ik) ook zo goedkoop zijn in USA? Misschien anders een Turbo-cabrio 996, of zijn die in USA ook nog erg duur (hier al snel 80K meen ik); dan heb je weliswaar geen luchtkoeler meer, maar ook wel een niet te versmaden hebbeding!
Als je graag moderner wilt, kun je ook nog eens overwegen een Boxster erbij te kopen (uit USA 8) ), kun je de 993 lekker houden en heb je voor de wat regelmatiger/kortere ritten de Boxter erbij.. Wat een luxeproblemen toch hier op het forum :lol: .

09 maart 2008 16:40

Ja...en dan heeft'ie 2 auto's voor het mooie weer... 8)

09 maart 2008 16:46

oke, oke, dan een Cayman :P

09 maart 2008 18:16

Het is net een sekte die 993 rijders, ze vinden zich zelf wel heel speciaal....
k zou de 993 nooit wegdoen, maar ja...


waarom de 993 wegdoen. Shocked
Denk dat je er later spijt van gaat krijgen.
Besef wel dat je een van de laatste.............


da's NIET te vergelijken met de aircooled Boxer.
Zeker niet qua beleving van Porsche(& Sound) (IMHO


Jongens het is net of je nu nog met Patty Brart aan je arm loopt, in haar tijd was het ook heel wat.......en er is ook een hoop geld ingestoken....

Maar goed ieder zijn keuze, Ik zou zeggen ga voor het model 2002 en je hebt de perfecte wagen.

09 maart 2008 18:46

enge sekte die luft-boys :mrgreen:
Afbeelding

09 maart 2008 20:17

Lekker in de 993 blijven rijden. Je weet nu wat je hebt. Succes :D

09 maart 2008 23:02

Weet jij het overigens wel zeker dat jij voor 30.000 een 996 cabrio heb in de US. FF terug rekenen (redelijk compleet maar dus schiet mij niet af hierop) => 30.000 - 4000 (bpm) - 19% BTW - 10% invoer = 19862 met koers 1.48 kom je uit op $29396 om precies te zijn. Tjaa daar kun je wel wat voor vinden weet niet wat de kwaliteit is. Echter dan heb je ook nog de volgende kosten: 1500 (transport naar NL) - 300 (transport in de VS ongeveer) - 250 (aanname verzekering) = kom je ook nog eens aan rond de 2000 euro en dan tel je nog niet de kosten mee om het VS model naar een EU model aan te passen om nog maar te zwijgen van de kosten van de reis indien je zelf wil gaan kijken (zou je in NL telefonisch een auto kopen puur op de foto's en wat de verkoper beweert?)

Indien je deze kosten ook nog eens zou meenemen dan zit je op een 996 cabrio die in de VS max $27.000. Hmm zou de 993 maar laten staan of misschien bij onze oosterburen gaan kijken is iets dichter bij.

Ben zelf op zoek naar een 993 of 996 cabrio en heb eea al weleens doorgerekend. Als ik mijzelf tekort doe en eea toch veel aantrekkelijker is dan ik voorstel hierboven dan hoor ik het graag.

PS als iemand zijn 993 Cabrio in de aanbieding heeft dan hoor ik 't graag.

Ed
Plaats een reactie