Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

invoeren auto USA

09 maart 2008 17:27

invoeren auto USA

ben me aan het oriënteren op het invoeren van een porsche 356 cabrio of speedster.

weet iemand wat de kosten ongeveer zijn van vervoer van USA naar Antwerpen of Rotterdam.

welke kosten komen er nog bij als de auto in Nederland staat.
moet er nog BTW betaald worden of bpm.
zijn er misschien nog andere kosten.

alle info welkom. :wink:

09 maart 2008 17:29

Daarover is hier al meer geschreven. Probeer het even via de zoekfunctie.
Off-topic: Ben je familie van Piet Hamelink, de muziekleraar?

09 maart 2008 17:34

ik heb even naar gekeken, kosten voor transport per container zo rond 1000 us, afhankelijk in welke staat de porsche staat. max 2000 us. Dan 10% over het factuurbedrag aan import heffing en de bpm.... :lol:

09 maart 2008 17:43

plus 19% btw over alles behalve de bpm... :? :idea: :!: transportverzekering :!:

09 maart 2008 17:53

is dit ook allemaal van toepassing op zo'n klassieker?

09 maart 2008 18:12

Denniz C2 schreef:is dit ook allemaal van toepassing op zo'n klassieker?


Nee. Transportkosten [boot] ongeveer 1500 euro, afhankelijk van waar ie staat gewicht en grootte, transport binnen de VS, 200 tot 500 euro, hangt af hoe groot de afstand is tot dichtsbijzijnde haven, administratiekosten ongeveer 400 euro. 6 % belasting over aankoopbedrag. Eventueel nog transportkosten binnen Nederland. Zorg dat je wat "creatief" met de aankooprekening omgaat [lager bedrag als dat je betaald hebt].


Heb laatst een willys jeep uit de VS geimporteerd dus ik weet waar het over gaat.

09 maart 2008 18:25

dus als ik het goed begrijp.

geen 19% btw en geen bpm. :P

kosten vervoer tot in nederland ongeveer 2500 euro.
dan komt er nog eens 6% btw bij. :roll:

en dan natuurlijk de auto nog aan de Nederlandse eisen laten voldoen lichten en andere dingen.

michael heb je dit al vaak gedaan.
en via welk bedrijf heb je de invoer gedaan.
ben je zelf naar de usa geweest of heb je het allemaal geregeld via internet.

09 maart 2008 18:39

Als je hem bij een dealer koopt in de US, dan hoef je daar geen VAT (+/- 6% afhankelijk van de staat) te betalen.
De dealer moet dan echter wel kunnen aantonen dat de auto het land gaat verlaten. Als je hem particulier koopt, dan is er helemaal geen VAT berekening. M.a.w. als je hem bij een bedrijf koopt, eerst de prijs onderhandelen en als je die hebt vastgelegd dan nog +/- 6% eraf.

Verder kloppen de andere kosten wel (+/- 30% extra voor invoer = 10% invoerbelasting en 19% btw). Met die invoerrechten kan je, zoals al gezegd is, wel een beetje rommelen :-)


Als je meer wilt weten stuur maar een PB. Ik heb het net deze maand achter de rug.

Grt Robbert

09 maart 2008 18:48

Bijna goed begrepen :thumleft:. Je betaald alleen 6% over het aankoopbedrag, zo staat het tenminste op mijn rekening. Nou hebben we het wel hier over een voertuig uit 1943, maar volgens mij valt de 356 ook in het 6% tarief.

Dit was de eerste keer dat ik een auto uit de VS heb gehaald, gewoon via e-bay, foto's en e-mail. Ik heb nog steeds goed contact met de oud eigenaar. Nou moet ik wel bekennen dat ik wat hulp heb gehad van de heer Stuurman, www.stuurmanclassiccars.nl, en de oud eigenaar van mijn voertuig, hij heeft namelijk het transport en de kosten geregeld naar de haven toe. Het verdere transport werd verzorgt door Marlog car handling BV
www.marlog-car-handling.com. Alles is eigenlijk prima en snel verlopen, ik zou het zo weer doen. De auto overtrof al mijn verwachtingen.

09 maart 2008 18:50

is dat de invasiester op de motorkap? heeft de jeep nog actie gezien?

09 maart 2008 18:51

Verder kloppen de andere kosten wel (+/- 30% extra voor invoer = 10% invoerbelasting en 19% btw).


Ik heb dit i.i.g niet hoeven te betalen, ligt er puur aan hoe oud het voertuig is.

09 maart 2008 19:01

b.hamelink schreef:geen 19% btw en geen bpm. :P

Had niet gezien dat je zo'n ouwetje zocht. :oops:

09 maart 2008 19:32

wolf schreef:is dat de invasiester op de motorkap? heeft de jeep nog actie gezien?


Niet specifiek de invasiester. De sterren veranderden regelmatig in de loop van de oorlog. Verder denk ik dat dit exemplaar nooit de VS is uitgeweest, er zit geen "shipping"plaatje in, maar dat zou ik moeten uitzoeken aan de hand van het chassisnummer.

09 maart 2008 19:43

als je nog eens 30% zou moeten betalen is het in ieder geval niet meer interessant. :(
dan kan je beter er één hier kopen.

het gaat hier om een auto van tussen 1955 tot 1963.

zie de meeste 356 staan bij bedrijven en die bieden meestal wel de zorg voor transport aan.

09 maart 2008 19:55

Ik heb het nog eens nagezocht. De 356 zit gewoon in het 6% tarief en je hoeft geen BPM en invoerrechten te betalen.

09 maart 2008 20:14

michael

waar kan ik deze gegevens vinden.
6% is in ieder geval een stuk beter.
als je 30% moet betalen is het niet meer interessant.
heb je de auto via stuurmanclassiccars gekocht of bied stuurmanclassiccars deze dienst aan.

09 maart 2008 21:21

Lees dit maar eens door,
http://www.askanowner.nl/qa/browsequest ... 728&page=1

Ik heb de auto niet via Stuurman gekocht. Maar omdat ik daar vaste klant ben heeft hij mij geholpen. Bijna al hun auto's zijn import uit de VS.

09 maart 2008 21:52

michael schreef:Ik heb het nog eens nagezocht. De 356 zit gewoon in het 6% tarief en je hoeft geen BPM en invoerrechten te betalen.


Michael, weet jij of dat bij een 911 uit 1970 ook het geval is?

09 maart 2008 22:30

Volgens mij alles wat ouder is dan 30 jaar.

10 maart 2008 6:54

Ik zie in deze discussies altijd de conclusie dat als je alles bij elkaar optelt het niet loont. Zou best kunnen maar als ik de prijzen hier zie negin ik wel te twijfelen. Zo heeft mijn dealer hier in San Jose een 911 Carrera staan voor $63.700;

http://stevens-creek.porschedealer.com/ ... yid=368002

Daar gaat nog wel wat vanaf dus laten we zeggen dat je hem voor 60k meeneemt, in harde euros is dat op dit moment slechts 39000 euro voor een 911 uit 2006 met weinig KM. Ik weet niet wat de ned. nettoprijs voor een dergelijke 911 is maar misschien kan iemand even een reken sommetje doen met de BTW, BPM etc. Ik wed dat je onder de 80k euro blijft. Koop je daar een 2 jaar oude 911 voor in Nederland? Volgens mij niet maar ben misschien te lang weg.....

10 maart 2008 8:31

niet alleen BPM, BTW, transport en verbouwings kosten om hem EU overeenkomstig te krijgen maar ook nog wat waarde vermindering vanwege US import en model.....en dan denk ik dat je heel snel richting 80,000 euro gaat.....

10 maart 2008 19:42

maar dat zou ik moeten uitzoeken aan de hand van het chassisnummer.


Dat gaat een erg moeilijk verhaal worden Michael, bij Amerikaanse voertuigen werd dat niet bijgehouden.. :( Ik heb o.a. een Ford GPW (Willy's in licentie gebouwd door Ford) en daar is ook niks van te vinden.
Wat het invoeren betreft, wij hebben voor voertuigen met bouwjaren van voor 1960 geen invoerbelasting betaald. Is die 6% die jij hebt betaald een verlaagd BTW tarief dan?

10 maart 2008 22:27

Denk het wel wat die 6% betreft.

Heb je de jeep nog? Foto's? Afleverdatum is wel te achterhalen met chassisnr.
Plaats een reactie