Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Dansk RVS uitlaat voor 3.2

19 maart 2008 19:04

Ik ben aan het twijfelen om ter zijner tijd een RVS uitlaat van Dansk onder mn 3.2 te zetten.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze uitlaat (onder andere te krijgen bij van Kessel en Renntech)??
Of nog beter, zijn er mensen met een video'tje van een 3.2 met deze uitlaat of zijn er mensen die dit kunnen maken?
Ik wil een wat rauwer, metaalachter geluid en vraag me af of dit alleen met de einddemper vervangen mogelijk is. Nu is het geheel wat braaf.

Veel vragen en hopelijk ook veel antwoorden.
Alvast bedankt,
Remco.

19 maart 2008 19:09

mijn 2e google hit :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=NeqWXEboa5c

zoekfunctie

19 maart 2008 19:12

Gebruik zoekfunctie even en let op de commentaar van Jeroen

19 maart 2008 19:46

mats ik je. één van de pareltjes uit onze categorie 'Naslagwerk': http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 386#201386

Re: Dansk RVS uitlaat voor 3.2

19 maart 2008 20:01

wolfraider schreef: uitlaat van Dansk onder mn 3.2 te zetten.
(onder andere te krijgen bij van Kessel en Renntech)


Renntech levert (ook) de SSI zoals in Horn z'n link naar voren komt :idea:

19 maart 2008 20:09

Nothing beats the real thing . . . .

Onder mijn SC zitten (uiteraard :wink: ) originele SSI's (warmtewisselaars) in combinatie met een rvs sport einddemper.
Het geluid is super, heerlijk rauw zonder TE overheersend te zijn.

Nu overweeg ik misschien binnenkort de SC op de transferlijst te zetten maar stuit op grote weerstand van mijn zoon.
Hij vind het geluid veeeeel mooier dan die van de 993 en ook onder deze zitten rvs sportdempers.

19 maart 2008 22:41

Ga voor echte SSI's , krijg je nooit spijt van........... :lol: Afbeelding


Heb de mijne gekocht op E-bay incl olieleiding voor minder dan 1000 euro incl btw en verzendkosten. PB me maar.

het er onder schroeven heeft een dag geduurd.

19 maart 2008 23:01

André 3.0 schreef:het er onder schroeven heeft een dag geduurd.

behelst bij een 3.2 heel wat meer dan bij een 3.0 :idea:

...toch is het een van de beste investeringen die ik heb gedaan zo'n SSI-systeem

19 maart 2008 23:17

SSI's rulez. Naast het fantastische geluid schijnen ze ook niet te roesten of zoiets 8)

20 maart 2008 13:42

heb een ruf pot eronder, zijn nog te koop via de ruf site. aanrader, samen met de middendempervervanger en open luchtfiltertje..

20 maart 2008 14:47

nou heb ik dan ook even een vraagje.wat is het voordeel hier buiten de originele?en zijn deze dan stuk ofzo?waarom vervangen jullie die en zijn ze er ook voor de 964?

anton964

20 maart 2008 18:49

André 3.0 schreef:het er onder schroeven heeft een dag geduurd.


Dan zaten de moeren niet al te vast of waren niet al te erg geoxideerd.
Ik moest bij mij vrijwel alle moeren, ondanks het warmstoken, doorslijpen en ook een aantal tapeinden vervangen.
Gebruik sowieso nieuwe moeren en monteer deze met kopervet.

anton964 schreef:nou heb ik dan ook even een vraagje.wat is het voordeel hier buiten de originele?en zijn deze dan stuk ofzo?waarom vervangen jullie die en zijn ze er ook voor de 964?


De SSI's zijn volledig RVS (lees het verhaal van Jeroen maar eens), de originele warmtewisselaars gaan uiteindelijk ondanks het gebruik van kwalitatief hoogwaardige materialen toch roesten.

Daarnaast zijn de SSI's een zogenaamd free-flow systeem, zijn de uitlaatdelen van gelijke lengte etc. en zorgen o.a. voor een gelijkmatige tegendruk, betere doorstroming en levert uiteindelijk wat extra pk's op.
Kijk maar eens naar foto's van een standaard uitlaatsysteem en een SSÍ systeem. Men claimt zo'n 20 pk, hetgeen best zou kunnen, mijn SC leverde toen op de rollenbank zo'n 206 pk. Niet slecht voor een 188 pk motor met 170.000 km :D

21 maart 2008 21:39

heb zelf een dansk klaarliggen voor een 964 en de afwerking is echt netjes
pasvorm kan ik nog niks over zeggen.

22 maart 2008 17:15

André 3.0 schreef:het er onder schroeven heeft een dag geduurd.
Toch lukt dat blijkbaar niet iedereen zomaar :? .
Ik heb afgelopen week bij Renntech nog een exemplaar gezien dat recent was gemonteerd door notabene een uitlatenspecialist. In eerste instantie leek deze optie goedkoper, maar uiteindelijk bleek na de benodigde herstelwerkzaamheden en juiste montage weer eens dat goedkoop = duurkoop.

27 maart 2008 0:18

de SSI is een middendemper als ik het goed zie/begrijp. Ik dacht er aan om de einddemper te vervangen (de banaan). HEeft het vervangen van de middendemper meer effect op het geluid dan de einddemper??
Groets

27 maart 2008 0:29

SSI is IMO geen demper - 't zijn warmtewisselaars toch?

27 maart 2008 0:29

wolfraider schreef:de SSI is een middendemper als ik het goed zie/begrijp. Ik dacht er aan om de einddemper te vervangen (de banaan). HEeft het vervangen van de middendemper meer effect op het geluid dan de einddemper??
Groets


Er is absoluut een wezenlijk verschil.
De SSI's vervangen de standaard warmtewisselaars, zijnde de uitlaatspruitstukken (met ongelijke lengtes voor de cilinders) met een omhulsel voor de verwarming voor een geavanceerd free-flow uitlaatsysteem met uitlaten van gelijke lengte per cilinder.
Kortom, naast de kwalitatief veel betere warmtewisselaars een perfect uitlaatsysteem. De SSI's zijn dus geen middendempers, kijk maar eens bij de plaatjes van jeroen(914) en zie hoe beide systemen functioneren.
De eventuele vermogenswinsten behaal je immers altijd bij de spruitstukken en niet bij een einddemper.

Wellicht dat je tegen het kostenplaatje aanhikt, maar slik het prijsverschil en je hebt het beste uitlaatsysteem dat "money can buy".

(Schrijft een tevreden SSI bezitter met een vermogenwinst van ca. 20 pk)

27 maart 2008 0:36

Nine-eleven schreef:(Schrijft een tevreden SSI bezitter met een vermogenwinst van ca. 20 pk)


VOOR en NA die tijd op de rollenbank geweest :?:

27 maart 2008 0:40

ok, meteen nog een vraag dan. Als ik de verwarming helemaal uit zet dan blijft er toch een beetje warme lucht komen. Volgens de vorige eigenaar lag dit aan de warmtewisselaar. Klopt dit en hoe moet ik dit dan voorstellen? (lekker veel vragen weer, haha)

27 maart 2008 0:53

Olaf schreef:
Nine-eleven schreef:(Schrijft een tevreden SSI bezitter met een vermogenwinst van ca. 20 pk)


VOOR en NA die tijd op de rollenbank geweest :?:


Voor die tijd niet, maar ik heb een (volgens de fabriek) 188 pk motor in de SC zitten.
Na montage van de SSI's (EN rvs sport einddemper) op een zeer betrouwbare rollenbank geweest, hier kwam een (omgerekend) vermogen van 206 pk uit.

Iedere motor verliest in de loop der jaren wat vermogen, dus 206 pk met een km stand van ca. 170.000 is dus bijzonder acceptabel te noemen.

Dit wil overigens niet zeggen dat een dergelijke vermogenstoename voor iedere motor van toepassing is.

27 maart 2008 0:55

wolfraider schreef:ok, meteen nog een vraag dan. Als ik de verwarming helemaal uit zet dan blijft er toch een beetje warme lucht komen. Volgens de vorige eigenaar lag dit aan de warmtewisselaar. Klopt dit en hoe moet ik dit dan voorstellen? (lekker veel vragen weer, haha)


Waarschijnlijk lekken de kleppen die het systeem moeten afdichten(warme /koude lucht)
Als de warmtewisselaars zelf versleten zijn lekt de warme lucht daar ter plekke weg en heb je problemen het interieur verwarmd te krijgen.

27 maart 2008 0:58

Sorry hoor - maar heb onlangs standaard 964'tjes gezien die volgend de rollenbank om-en-nabij de 280 Pk hadden :arrow: en volgens de fabriek met 250 Pk geleverd zijn :idea:

Ik teken ervoor - 20 Pk erbij, door alleen m'n uitlaat te vervangen 8)


Sc's zijn er toch in 180, 188 en 206 Pk uitvoering :?:

27 maart 2008 1:21

Olaf schreef:Ik teken ervoor - 20 Pk erbij, door alleen m'n uitlaat te vervangen 8)

Sc's zijn er toch in 180, 188 en 206 Pk uitvoering :?:


Alleen een uitlaat vervangen is wat kort door de bocht, een SSI (free-flow) systeem is wel wat anders dan simpelweg een uitlaatje vervangen.
Nogmaals, kijk maar eens bij de uitleg van Jeroen914 (zoekfunctie) en zie hoe het afvoeren van de uitlaatgassen verloopt t.o.v. een standaard systeem.
Het is algemeen bekend dat flinke winsten te verkrijgen zijn d.m.v. een geoptimaliseerd uitlaatsysteem. Juiste tegendrukken en gelijke spruitstuklengten per cilinder.

SC's zijn er in inderdaad in 180, 188 EN 204 pk uitvoeringen. De 204 pk was alleen voor modeljaar 1982.
Mijn SC, bouwjaar 1980 heeft een motornummer welke correspondeert met een 188 pk motor.

Tweehonderdenzes PK op een gerenommerde rollenbank is derhalve een significante verbetering.

27 maart 2008 1:24

Nine-eleven schreef:Tweehonderdenzes PK op een gerenommerde rollenbank is derhalve een significante verbetering.


Ten opzichte van :?: :idea:

27 maart 2008 12:13

wat kost zo een ssi setje voor de 964?

anton964
Plaats een reactie