Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Dilemma...

25 maart 2008 22:19

Stel:

Jullie hebben dit:

Afbeelding

een '73 911 2.7 S, originele kleur: Lichtgeel.

en een budget van 8000€.

Optie 1:
RS Replica van maken
(kosten kit 2800€; gardebou's, koffer en motorklep en bumpers)
Wagen wordt dan toch beter terug in de originele kleur gezet omdat
bijna de helft van de carosseriedelen vervangen worden
(kosten herspuiten: 2500€)
Overige kosten: ???

Afbeelding

Optie 2:
964 look houden en verder uitbouwen, perfectioneren en technisch
aanpassen.
(Velgjes, ophanging, ....)

Afbeelding

Optie 3:
Terug ombouwen naar origineel
(kosten???)

:?

25 maart 2008 22:33

Qua looks wel totaal iets anders, maar ik vind ze allebij helemaal geweldig. Die 964 is wel stoerder maar de rs heeft meer charmes.

Als ik zo lees wat jij al hebt dan zou ik voor de 964 gaan. Lekker houden zo en helemaal naar jou smaak maken. Ik vraag me ook af of het voor 8 duizend mogelijk is om hem naar een rs om te laten bouwen.
Laatst bijgewerkt door Amethist op 25 maart 2008 22:44, in totaal 2 keer bewerkt.

25 maart 2008 22:33

Qua waardevermeerdering met minste kosten, optie 3
Of voor de looks, optie 1
Ombouw verder perfectioneren is voor elke P.liefhebber een nogo.

25 maart 2008 22:34

Ik zou voor optie 1 kiezen en de 964 delen die je over houdt verkopen, hetgeen je iets meer ruimte in je budget geeft.

Wat je wel in acht moet nemen, is het totale bedrag dat de kant en klare replica je straks kost.
Is dat bedrag het je waard, ga er voor! :wink:

25 maart 2008 22:36

Als je een '73 911S hebt met een 2.7....
Is het dan een late '73, dus Impact model?

25 maart 2008 22:37

Waarde auto + 8000€ en opleggen voor een nieuwere? En anders zou ik niet klagen want je eerste ombouw naar de 964 is al goed gelukt! Ben je haar beu ofzo?

Re: Dilemma...

25 maart 2008 22:41

Hellraiser schreef:Optie 1:
RS Replica van maken
(kosten kit 2800€; gardebou's, koffer en motorklep en bumpers)


Als je voor deze optie gaat, zou ik persoonlijk metalen schermen en 'n metalen kofferdeksel zoeken ...

... kunststof voorbumper heb ik evt. wel voor je om over te nemen ...

RS Replica is IMO alleen wat waard als 'ie "waarheidsgetrouw" is nagemaakt :idea:


Aan de andere kant kan je je met Optie 2 heel veel tijd besparen als het om de buitenkant van de Porsche gaat ...

Derde en laatste optie: terug naar origineel; is 'n goede oplossing als je de(ze) Porsche 'n leven lang wil koesteren 8)

25 maart 2008 22:42

ik zou hem terugbouwen naar een '73er 2.7 S.
Laatst bijgewerkt door horn op 25 maart 2008 22:43, in totaal 1 keer bewerkt.

25 maart 2008 22:42

Je hebt er een 3,2 blok inliggen...

Ik zou 'm terug bouwen naar volledig origineel.
Al is een RS-look ook wel stoer.

( knappe gozer trouwens in die echte gele RS :cheesy: )

25 maart 2008 22:43

Erick schreef:( knappe gozer trouwens in die echte gele RS :cheesy: )


Heaumeau :!: :lol:

25 maart 2008 22:47

8)

25 maart 2008 22:50

Nee, ben die kleine dingetjes eraan een beetje beu aan het worden,
nu weer de remmen die blijven slepen, ombouw naar de 3.2 degelijk afwerken, schokdempers vervangen, motorruimte herspuiten, kleine
dingetjes in het interieur, ...
waardoor de wagen bijna toch compleet uit elkaar moet, en daardoor
begon ik te denken aan de opties :)

Afbeelding

Ik vind de 964-look wel leuk, maar de RS spreekt me ook wel aan.
En toen had iemand gezegd, 'waarom bouw je 'm dan niet om,
en zet je'm ineens in de originele kleur, is die meer waard dan nu'

Interieur wat erin zit is denk ik jaren '80

Afbeelding

Heb de wagen zelf 12.500 betaald, dus ben ook een beetje aan het denken
aan het kosten/baten-plaatje.

Reden van de 8000€ is het feit dat ik een bod gekregen heb op m'n
dagelijkse wagen, waarmee ik tegenwoordig toch bijna niet meer rijd,
en hier reeds 4 wagens op de oprit staan :oops:

25 maart 2008 22:53

Optie 4......?

Deze verkopen, € 8.000,- erbij en een mooie 3.2 kopen?

25 maart 2008 22:56

HenkC2C schreef:Optie 4......?

Deze verkopen, € 8.000,- erbij en een mooie 3.2 kopen?


:thumleft: Misschien wel het beste idee :idea:

25 maart 2008 23:01

Ombouwen naar een Boxster 3.2 S :wink:

25 maart 2008 23:04

HenkC2C schreef:Optie 4......?

Deze verkopen, € 8.000,- erbij en een mooie 3.2 kopen?


Inderdaad ... want zelfs het dashboard past niet bij 'n 73'er RS :roll:

25 maart 2008 23:14

Heb 'm nog maar net + 't is een hobby-wagen, en het is m'n
1e porsche, dus verkopen is niet zozeer een optie :)

Mij gaat het enkel om het sleutelen en het rijden, vind niet dat
je plezier hebt aan een perfecte wagen waar je enkel mee
hoeft te rijden en omwille van de onderhoudshistoriek bij een
officiële Porsche-dealer moet binnengooien...
But that's just me :D

25 maart 2008 23:47

Als je er een RS van maakt, zou ik 'm inderdaad zo 'echt' mogelijk maken. Dus ook motorisch, interieur etc. En dan ben je veel verder dan 8000 €...
(maar dan heb je wel een coole bak (imho))

25 maart 2008 23:58

lol :wink:

Porsche Tattoo schreef:Ombouwen naar een Boxster 3.2 S :wink:





Afbeelding

26 maart 2008 0:08

Erick schreef:
HenkC2C schreef:Optie 4......?

Deze verkopen, € 8.000,- erbij en een mooie 3.2 kopen?


:thumleft: Misschien wel het beste idee :idea:


HET beste idee :wink:

26 maart 2008 0:22

pfooeiii, lastige keuze. Maar je hebt nu een porker met een identiteitsprobleem. Daar moet zowie zo een hele lading geld in om er wat van te maken, als je hem een identiteit wilt geven.

Maar als je hem gewoon hebt voor de lol zou ik er helemaal sc*** aan hebben. Laat een goede monteur eens goed over de hele auto gaan en zorg ervoor dat je een goede en betrouwbare auto hebt waar je van kan genieten zoals ie is. Ben je wellicht een paar K verder en kun je er lol aan hebben. Beschouw het zoal het is: een hobby auto.

Maar het is aan jou: een mooie RS replica zal hem zeker goed doen maar ik ben bang dat je heel wat meer kwijt bent dan de 8K als je het goed wilt doen.

Ik kijk altijd vol jaloezie naar de mooie 996/993/964 etc op meetings en wat zou ik graag zo een auto bezitten. Maar als ik op een zondag middag flink aanhet sleutelen ben en s'avonds met een big smile zonder dak over de snelweg cruise dan besef ik weer waarvoor ik hem heb en zou ik het hem voor geen goud weg willen doen. Hier heb ik hem voor.

26 maart 2008 0:31

RicardoP schreef:.. als ik op een zondag middag flink aanhet sleutelen ben en s'avonds met een big smile zonder dak over de snelweg cruise dan besef ik weer waarvoor ik hem heb en zou ik het hem voor geen goud weg willen doen. Hier heb ik hem voor.


:thumleft:

26 maart 2008 2:07

Perfectioneren bestaat niet: slechts voor een bepaald doel! Je kan optimaliseren voor het circuit (betrekkelijk vlak egaal asfalt), of voor straat gebruik (drempels, klinkers, onregelmatig, varierende grip etc).
Zoals in jou foto vd 964 lijkt me dat iig een ramp! Dat ding is zo laag dat elke drempel je voorspoiler meepakt, of je moet bereid zijn om dat ding maar een paar duizend km per jaar te besturen ;)
mijns inziens niet een vraag wat je hier moet stellen want iedereen houdt zijn eigen mening erop na! ;)

26 maart 2008 8:16

Terugbouwen naar origineel. Mocht je de wagen toch nog willen verkopen, is dat een stuk makkelijker. Mocht je willen blijven sleutelen, dan is het zeker een uitdaging om er een Boxster van te maken. Mocht je dat niet genoeg vinden, maak er dan een CGT van :wink: Succes

26 maart 2008 9:15

Master Ken schreef:Terugbouwen naar origineel. Mocht je de wagen toch nog willen verkopen, is dat een stuk makkelijker. Mocht je willen blijven sleutelen, dan is het zeker een uitdaging om er een Boxster van te maken. Mocht je dat niet genoeg vinden, maak er dan een CGT van :wink: Succes


Voor ieder wat wils. Probeerde vorig jaar mijn 3.2 bj 1987 met hystorie te verkopen. kwam niet hoger dan een bod van 14.500€. ( auto was in zeer goede staat). Ruilde de auto uiteindelijk voor een 3.2 bj 1984 964 ombouw. ( wel een hele mooie omgebouwd incl dash. en interieur.) was toch niet helemaal blij met een ombouw en verkocht deze auto binnen een week voor 16.500 €. Het wil dus niet altijd zeggen dat orgineel beter is en meer opbrengt. Ik zou de auto zo laten, verkopen, en die 8K bijleggen voor iets wat ik graag zou willen.
Plaats een reactie