Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Reden verkoop GT3RS --- en 73'er RSjes ---

27 maart 2008 15:57

Na vele slapeloze nachten toch de knoop doorgehakt.

De wagen staat hier
te koop op het juiste deel van het forum, maar even hier gans de uitleg omdat de vragen toch gaan komen anders.

Ondanks dat ik de RS een super wagen vind, is het toch niet de wagen waarvan ik zeg, die wil ik nooit meer kwijt. Dat gevoel heb ik wel met mijn 356jes.
Ondertussen is het weeral ruim 5 maanden geleden dat ik nog echt met de wagen heb gereden. Daar ik buiten de RS nog andere wagens heb, en al deze wagens beter geschikt zijn voor het gewone verkeer, word de RS enkel gebruikt om eens en dagje naar het circuit. Vermits ik dit misschien 4X per jaar doe, vind ik het zonde van de wagen en mijn centen,(Taks, verzekering, jaarlijks onderhoud), heb ik beslist om de RS weg te doen.

Als de wagen verkocht is, ga ik waarschijnlijk op zoek naar een RS van ’73. Kan het niet helpen, maar de oldtimers liggen mij toch meer dan de nieuwere wagens.

Re: Reden verkoop GT3RS

27 maart 2008 16:09

ppp 356 schreef:Na vele slapeloze nachten toch de knoop doorgehakt.

Zou je beter slapen als je de GT3RS in 'n glazen kooitje zou zetten :?:

Om je verkoop-topic niet te vervuilen, wens ik je hier veel succes met de verkoop - en ik neem aan dat je niet alleen via dit forum adverteert :wink:

'n goede 73'er RS vinden zal wss lastiger zijn dan de verkoop van de GT3RS :|

27 maart 2008 16:12

ppp 356 schreef:
Als de wagen verkocht is, ga ik waarschijnlijk op zoek naar een RS van ’73. Kan het niet helpen, maar de oldtimers liggen mij toch meer dan de nieuwere wagens.

Succes met de verkoop, en ik ken dat gevoel. :wink:

27 maart 2008 16:14

Dat is mijn probleem, ik heb mijn wagens om mee te rijden, en dat komt er niet van met de RS, op die enkele circuitdagen na op een jaar.

Heb ook dit topic aangemaakt om het verkoop topic netjes te houden.

27 maart 2008 16:42

Hey succes met de verkoop!
Spijtig want het is een zalige wagen in de perfecte kleuren (voor mij dan). Ben er zelf totaal fan van maar ligt wel boven mijn budget denk ik. Maar ooit...

Zoekt Newt geen 996 GT3RS in België?

27 maart 2008 16:53

Veel succes met de verkoop!

Misschien kunnen we ruilen? Mijn oldtimer 2.7 uit 1976 tegen jouw GT3RS.... :lol:

27 maart 2008 17:26

Bloedmooie auto (en naar mijn mening de enige mooie 996 naast die met de rode striping natuurlijk), maar hij zal flink over de ton gaan en dan nog een beetje BPM erbij..... nee, helaas. Voor 50k kom ik hem vandaag nog ophalen ;)

27 maart 2008 17:57

veel plzr met het zoeken naar een geschikte 911 rs 8)

27 maart 2008 18:06

Tssss... Kan me je twijfels voorstellen. Succes met de verkoop in ieder geval.

@gast - als jij nou mijn GT3..., dan kan ik... :? :roll:

27 maart 2008 18:16

Van ruilen komt huilen.....................maar in dit geval zal ik niet huilen......... :wink:
Succes met de verkoop en met de zoektocht...........of mss al wat gevonden?

27 maart 2008 18:35

Hou op met huilen jongens, ik vind dat hij best een hele redelijke beslissing neemt in het verkopen van die GT3RS - het IS een race wagen, hoe mooi ook, en als je er maar 4X mee rijdt in het hele jaar zou ik hem persoonlijk ook weg doen. Hij zou een mens uiteindelijk meer kosten dan plezier brengen. :? Of zie ik dat soms verkeerd? Mijn mening maar hoor...

Heel veel succes met de verkoop! :)

27 maart 2008 18:41

(edit: volledige quote van bovenstaande post verwijderd!)
Ik zou er best elke dag in kunnen en willen rijden :)

27 maart 2008 19:09

kan het goed begrijpen. mijn hart gaat ook meer uit naar de classics.

27 maart 2008 19:22

Jammer maar begrijpelijk! Mocht ik de keuze hebben, ging ik ook voor de '73er 8) Zal er helaas wel nooit van komen voor mij :cry: :lol:

27 maart 2008 19:36

Harley schreef:Tssss... Kan me je twijfels voorstellen. Succes met de verkoop in ieder geval.

@gast - als jij nou mijn GT3..., dan kan ik... :? :roll:

Ik heb nog een beter idee... we maken het zondag wel even rond Marcel!

Ik kan me de antikerstverveling nog herinneren waar je was met de RS,
dat was genieten, maar snap best dat als je 4x per jaar op een circuit komt deze auto te veel van het goede is.

27 maart 2008 19:46

Da's jammer Paul! :( , maar een '73 RS is natuurlijk ook helemaal geweldig 8) .

27 maart 2008 20:08

sterkte met het aanstaande afscheid Paul, maar je bent voorbereid lees ik en je weet wat je wilt.
En uiteraard veel succes en plezier met de (zoektocht naar een) super-klassieker.

27 maart 2008 20:39

ppp 356 schreef:Als de wagen verkocht is, ga ik waarschijnlijk op zoek naar een RS van ’73. Kan het niet helpen, maar de oldtimers liggen mij toch meer dan de nieuwere wagens.
:thumleft:

Jammer van de 996, maareh, "The King is dead, long live the King!" ;)

(goeie zet dus!)

27 maart 2008 20:48

Moeilijke maar wel begrijpelijke reden. Succes met de verkoop en sterkte met de zoektocht naar de RS!! Op DKK staat er een draadje over. Duurt erg lang om een echt(e) goede te vinden!

27 maart 2008 20:55

Ik neem aan dat je er goed over hebt nagedacht ppp... en ik kan er gerust inkomen...zo'n '73 er RS is en blijft iets magisch en bij zo'n wagen komt het je beter uit 'm af en toe te gebruiken tijdens clubritjes.

Jammer dat dit geen jaartje later komt...niet alleen de wagen bekoort me enorm, maar ook de plaat! :wink:

27 maart 2008 22:12

Tja, Paul...

De eerdere keren dat jij afscheid nam van een auto dacht ik "ach"...
Nu denk ik "oeiiii".... :shock:

En toch is je beweegreden mij volledig helder, het klinkt me zelfs bekend in de oren :wink:

27 maart 2008 22:17

Ik weet het Henk, loop hier al enkele maanden mee en de opening van het nieuwe oldtimerseizoen afgelopen weekend heeft me over de streep getrokken.

Maar de wagen is nog niet verkocht.

27 maart 2008 22:57

Auto verkopen wegens te weinig driving time...komt me bekend voor. :wink: Soms maak je keuzes in het leven, en wat in het vooruitzicht ligt is in het geheel niet verkeerd. Succes met de verkoop!
Laatst bijgewerkt door MS964 op 28 maart 2008 1:37, in totaal 1 keer bewerkt.

27 maart 2008 23:12

ppp 356 schreef:Maar de wagen is nog niet verkocht.
ik weet wel iemand die z'n Ruf 993turbo er op in wil ruilen :lol: :wink:

Maar gefeliciteerd met je beslissing als je al zo lang twijfelt knaagt dat toch aan je.

Succes met de aan-en verkoop.Waarvan ik denk dat de aankoop van de RS nog het lastigste zal worden.Maar wel altijd een heel leuk iets zo'n zoektocht. :wink:

28 maart 2008 6:48

hallo PPP er staan er 3 te koop in de rs magazine van april 2008 :wink: op pagina 100

ga eerst effe rustig zitten voorje de prijs leest :shock:

een witte 73,er met groene striping totaal gerestaureerd van a tot z matching numberrs enz enz zie rs magazine nr 80 voor reportage

een witte 3.0 rs uit 1974

een bahia rode 2,7 rs touring.

greeeezzz mikey :D
Plaats een reactie