Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Aankoop advies 968 (en even voorstellen)

05 apr 2008 13:36

Beste mensen,

Zoals de titel al zegt ben ik een beetje aan het rond kijken naar een Porsche 968. Ik wil de auto gaan gebruiken als dagelijks vervoer middel (zakelijk). RInd de 20.000 km per jaar.
Als ik in NL rond kijk zie ik de prijzen varieren van 12.000 (in Made) tot 19.500 in Lelystad. Beide auto's rond de 150.000 km.
Vraag 1 Waar komt het prijs verschil vandaan (in Duitsland zijn ze ook niet ect goedkoper maar eerder duurder)

Vraag 2: Wat is nu 'echt' de betrouwbaarheid van deze auto.

Ik zie diverse particuliere aanbieders van 986 met een waslijst aan reparaties. 1 Auto uit Marum (ik denk zelfs iemand van hier).
Nu kan het zijn dat je als liefhebber dingen vervangt vanwege je hobby... Maar het kan ook noodzaak zijn geweest.

Graag ervaringen uit de 1e hand (liever niet ervaringen van een broer van een neef die zijn oom ook een porsche heeft hoe goed bedoelt ook).

Zelf rijd ik nu een Alfa Romeo 75 V6 uit 1990 inmiddels al 6 jaar (en inderdaad ook altijd wat). Kilometerstand inmiddels 287.000.
Er is gelukkig een erg actief en goed (alfa)forum met veel kennis en hulp.
En ik denk dat het op dit forum niet anders zal zijn.

Graag uw reactie's. Ik heb via de zoek functie al het 1 en ander gevonden.
zoals : http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=16105&start=25&postdays=0&postorder=asc&highlight=968

P.s. mijn naam is natuurlijk niet Aikon maar Paul

05 apr 2008 13:48

Hoi Paul,
Welkom op dit forum :ba:

Bij Porche Service Haaglanden staat een 968 te koop voor ik dacht zo'n 13 K.
het is een auto uit 1992. Ik zag 'm donderdag 3 april nog staan.
Ik wens je veel succes met het zoeken naar een P :o

05 apr 2008 15:06

Welkom, Paul en succes met de zoektocht. Adviezen van mede-foristen zullen ongetwijfeld volgen

05 apr 2008 16:06

Hoi Paul, welkom op het forum.

Eerste vraag kan ik niet beantwoorden.

Tav de tweede vraag:
Heb nu 3,5 jaar 968 (hiervoor 4 jr 944 '86) en moet zeggen dat het behoorlijk betrouwbare auto's zijn, mits goed onderhoud wordt gepleegd. Dat laatste betekent voor mij; niet uitstellen en auto regelmatig goed nalopen. Preventief heb ik alleen de waterpomp laten vervangen toen de distributie moest gebeuren, ivm bereikbaarheid.

Doordat het onderhoud niet goedkoop is, vind ik het wel van waarde als je weet 'waar je staat' mbt onderhoud (distrib, nokkenassen, versn bak etc.) bij een 2e hands 968. Zo kun je enigszins, heel voorzichtig :-), inschatten wat de auto je de komende jaren gaat kosten.

Toch kleine commercial: mijn 968 staat te koop, zie 'aangeboden'

Re: Aankoop advies 968 (en even voorstellen)

05 apr 2008 17:30

aikon1694 schreef: Auto uit Marum (ik denk zelfs iemand van hier).

YohanV :wink:

... heeft volgens mij het achterstallige onderhoud van de vorige eigenaar opgeknapt - maar het beste kan je het natuurlijk aan hem zelfvragen :idea:

Prijsverschil is niet zo maar te verklaren - weet wel dat die varieren van zo'n 12 tot 20 duizend euri's ..

Als je YohanV z'n auto hebt bekeken, weet je dat hij zeker niet de hoofdprijs vraagt :wink:
Plaats een reactie