Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Proto Panamera gespot

19 apr 2008 11:50

Gisteren tussen Basel en Karlsruhe voegt er van links ineens een auto in.
Voorkant overduidelijk een 997 front, maar wel 4 deuren (!?).
Allerlei delen afgeplakt met tape en nep-panelen.

Had helaas geen camera bij me, zo balen.
Donker groen/grijs, kenteken beginnend met LB.

Deed me een beetje denken aan de quattroporte....

19 apr 2008 16:07

De Quattroporte staat bovenaan de 'cool-wall'.

Of de Panamera dat ook staat vraag ik me zeer af...

19 apr 2008 17:32

bel jij zonder camera :cry:

19 apr 2008 20:39

drknauf schreef:bel jij zonder camera :cry:


HAHAHAHAHAHAHAHAHA Dat zeggen ze tegenwoordig inderdaad !


HEB ZELF 5.0 MEGAPIXEL CAMERA :oops:

20 apr 2008 14:25

Ja, niet te geloven.

De camera van mn blackberry is door de baas op non-actief gezet.
Policy....

26 jun 2008 18:40

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

26 jun 2008 19:10

hmmm nu snap ik die 16duuuzend posjes ollie je reageert gewoon overal op ;) Ontopic ......zucht alweer die eulifant?? ....

26 jun 2008 19:13

zuugnap schreef: 16duuuzend posjes ....


Ik heb er momenteel nog maar twee :mrgreen:

Foto's van de PanAm kwam ik ergens anders tegen - en heb het eerste de beste topic over de PanAm dat via de zoekfunctie binnen kwam gebruikt om ze te plaatsen :wink:

Overigens ga ik al wat langer mee - op dit forum ... en zijn er die nog meer Posjes hebben :idea:

26 jun 2008 22:42

vind het concept mooier dan de uitvoering... hopelijk gaat het meer spreken als 'Die Tarnung' eraf gaat..

26 jun 2008 22:49

Dat is wel te hopen ja, anders konden ze 'm gewoon zó de markt opgooien! :wink: Twijfelt-of-het-ooit-GP-coolness-gaat-benaderen...

27 aug 2008 17:44

Laatste nieuws over de Panamera.

http://www.autointernationaal.nl/

27 aug 2008 17:51

Afbeelding


AfbeeldingAfbeelding

27 aug 2008 17:56

Ging mij meer om dit dan om de foto. :wink:

In detail: de Porsche Panamera 27-08-2008 14:51

Komend voorjaar presenteert Porsche zijn Panamera, een sportsedan waar halsreikend naar wordt uitgekeken. Eigenlijk is ‘sportsedan’ niet de juiste benaming, want de creatie van Porsche krijgt ook een grote achterklep. Dit maakt het model een stuk praktischer en bijvoorbeeld ook een concurrent voor de BMW X6 of de Audi RS6 Avant.
Met het carrosserieconcept en het marktsegment betreedt Porsche nieuwe paden, maar de motoren zijn reeds uit de Cayenne bekend: de 3,6 liter grote V6 en het V8 blok van 4,8 liter inhoud. De laatste unit levert zonder turbo 400 pk en met dit ‘tovermiddel’ 500 pk. Daar laat Porsche het voorlopig bij; nog krachtigere varianten (er werd gespeculeerd over een V10 versie met ruim 600 pk) zijn niet gepland. Het merk concentreert zich liever op het reduceren van het verbruik. In vergelijking met de Cayenne zou de Panamera gemiddeld 20 % zuiniger zijn. Dit betekent 10,4 liter per 100 kilometer voor de V6 versie. Een nette waarde want de BMW X6 xDrive 35i (306 pk) zit op een gemiddelde van 10,9 liter en de Jaguar XF 4.2 V8 (298 pk) op 11,2 liter.
In vergelijking met de Cayenne is de Panamera ook nog eens ruim 400 kilo lichter, hetgeen met name van de turbovariant een kanon zal maken. Intensief gebruik van aluminium en magnesium hebben voor de gewichtsreductie gezorgd. Ten behoeve van een zo laag mogelijk verbruik zal de Panamera niet geleverd gaan worden met een conventionele automaat, maar alleen met de nieuwe PDK transmissie met dubbele koppeling.
Om milieuridders helemaal de mond te snoeren, komt er in 2011 ook een hybride variant die de V6 motor als basis heeft en in totaal 350 pk sterk is. Deze uitvoering verbruikt minder dan 9 liter per 100 kilometer. Het enige offer dat de consument hoeft te brengen (naast een hogere prijs) is akkoord gaan met een kleinere bagageruimte, want de accu’s bevinden zich achterin en van de Lexus LS600h weten we dat er dan maar weinig kofferbakvolume overblijft. Net als dit Japanse merk houdt Porsche het vooralsnog bij nikkel/metaal batterijen; lithium/ion exemplaren zijn weliswaar krachtiger maar geven nog te veel koelingproblemen. De hybride aandrijftechniek komt overigens ook beschikbaar voor de volgende generatie Cayenne en de Q5 plus Touareg van concernpartners Audi resp. Volkswagen.
Dat Porsche (ondanks de Cayenne) bovenal een sportwagenspecialist is, bewijst bovenal het onderstel. Hier haalt de fabrikant alles uit de kast: vierwielaandrijving, luchtvering, actieve schokdempers plus stabilisatoren. Dit moet van de Panamera, ondanks zijn 5e deur, de ultieme sportsedan maken. Goedkoop gaat de nieuweling evenwel niet worden. Zelfs de V6 versie wordt duurder dan de Cayenne GTS. En dat betekent voor Nederland al gauw 125.000 euro. Maar u krijgt dan u een werkelijk unieke Porsche.

27 aug 2008 22:31

Ik heb eens geprobeerd hem bij te houden op de A31.
Tot 180 ging dat redelijk maar toen gaf de bestuurder gas en werd de afstand tussen mijn Dieseltje en de Panamera razendsnel groter.

Afbeelding

28 aug 2008 1:19

Oink? Is hem dat?

Die spiegels zien er verdacht "Porschegevormd" uit... vind het toch geen mooie wagen, zoals hij daar voorkomt.
Doet mij om een of andere vagen reden aan Impreza's en rallywagentjes denken ... :?

28 aug 2008 12:51

Persoonlijk denk ik dat Porsche de weg kwijt is door dit soort auto's op de markt te brengen. Porsche heeft altijd de nadruk gelegd op het produceren van race- en sportwagens, en is daar groot mee geworden.

Waarom proberen nog meer marktaandeel te pakken ten koste van dit zorgvuldig opgebouwde imago?

Met de komst van de Boxster en 996 is Porsche ipv. een niche-aanbieder een massa-producent geworden. Nou zijn deze auto's nog redelijk te identificeren met de oude 911 en 550, maar met de komst van de Cayenne was ook dit niet meer mogelijk.

Laat Porsche auto's als de Cayenne en Panamera overlaten aan BMW en consorten, en blijven bij het produceren van exclusieve sportwagens.

Imago en traditie zijn erg belangrijke argumenten om een auto te kopen, of te laten staan. Ik vrees het ergste voor ons geliefde merk... :cry:

28 aug 2008 12:54

Retep968 schreef:Persoonlijk denk ik dat Porsche de weg kwijt is door dit soort auto's op de markt te brengen. Porsche heeft altijd de nadruk gelegd op het produceren van race- en sportwagens, en is daar groot mee geworden.



Volgens mij is de naambekendheid gekomen door de bouw van Sportwagens, GROOT zijn ze geworden door het bouwen van een SUV (Cayenne)

28 aug 2008 14:13

Hoewel ik een 911 liefhebber ben sluit ik mij aan bij ppp356. Zonder de Cayenne en Boxter was Porsche nu vrees ik op zijn minst erg noodlijdend geweest. (Ook moet ik toegeven dat ik de oorspronkelijke Cayenne een verschrikkelijk lelijk bakbeest vond, maar dat de nieuwe mij wel kan bekoren (persoonlijk hè)). Tja...er komt een Porsche diesel, maar kom op, dat doet heus niets met de waarde of naam van onze "bolides". Het maakt het merk Porsche alleen maar sterker.
@ppp356. Heb je auto zondag nauwkeurig bekeken. Eén woord; SCHITTEREND :cheers:

28 aug 2008 15:37

Afbeelding

28 aug 2008 17:56

ppp 356 schreef:Volgens mij is de naambekendheid gekomen door de bouw van Sportwagens, GROOT zijn ze geworden door het bouwen van een SUV (Cayenne)


Absoluut, en wij weten allemaal wat Porsche met deze extra middelen heeft kunnen doen . . . . . .
Bovenal het continue verbeteren van de "911" tot wat deze vandaag de dag is geworden. En dat is niet niks.

Verder vind ik de Cayenne een miskende auto, zeker de Turbo variant.
Onlangs met een vriend naar de Nurburgring geweest, wat de Cayenne op de snelweg, het circuit . . . . . EN in het terrein presteert: chapeau :thumright:
Met name in het terrein (de Camp4fun groeve bij de Nurburgring) heb ik mij werkelijk verbaasd over de bijna bovenaardse prestaties van deze beul.

28 aug 2008 19:58

Nine-eleven schreef:Absoluut, en wij weten allemaal wat Porsche met deze extra middelen heeft kunnen doen . . . . . .



De aandeelhouders tevreden houden en een buiten proportioneel loon voor de heer Wiedking uitkeren.


Wat ik ook zou aannemen als men het mij zou aanbieden

28 aug 2008 20:26

als ik het plaatje van het grijze exemplaar bij DrKnauf zo zie, zou het allemaal nog best wel eens mee kunnen vallen en zou deze Panamera wel eens erg mooi kunnen worden. Lastige zal zijn in welke mate de compromissen worden geaccepteerd; zo zorgt een grotere kofferruimte (is toch met motor voorin, begreep ik?) voor een minder coupe-achtige - of erger, plompe - daklijn. Ik hoop zelf meer op een opgerekte 911. Maar ach, waarom hoop ik daar eigenlijk op, ik las dat de vanafprijs bij E 125k zal beginnen... Overigens denk ik dat die prijs serieus te hoog is om ech veel volume te maken. Stemt inderdaad overeen met prijsniveau Quattroprote, maar 7 serie en S klasse starten bij ca. 90k (in NL). Net onder Euroton starten met een instap V6 zou naar mijn idee sterker zijn.

Porsche Slimmigheid

28 aug 2008 20:35

Ik persoonlijk vind het een ontzettende slimme marketing- set van porsche om nu eindelijk eens een 4-deurs op de markt te brengen.

er zijn immers best veel verzamelaars met meer dan 1 Porsche in hun renstal, maar voor dagelijks vervoer zijn ze al gauw aangewezen op
Mercedes, Audi etc ( Zeker als je de Cayenne te patserig vind voor dagelijks gebruik :wink: )

En die mensen zullen 'mark my words' , bij bosjes deze Panamera gaan bestellen, en daar is niets mis mee :lol:

Ik vind hem niet eens lelijk, eerder een enorme concurent voor met name Audi 8)

28 aug 2008 20:41

Op het moment dat de Cayenne gaat instorten (met name V.S., de grootste markt), is de Panamera een leuk vangnet. Minder verbruik bij betere prestaties, redelijk ruim en straks ook nog een sociaal "correcte" hybride. Dan mag de prijs aanienlijk hoger zijn en de verkoopaantallen kleiner, dat eerste zorg vanzelf voor compensatie in de omzet. De vraag is alleen of je daarmee je werkgelegenheid ook kunt behouden. :wink:

Re: Porsche Slimmigheid

28 aug 2008 22:55

Martin K. schreef:
er zijn immers best veel verzamelaars met meer dan 1 Porsche in hun renstal, maar voor dagelijks vervoer zijn ze al gauw aangewezen op
Mercedes, Audi etc ( Zeker als je de Cayenne te patserig vind voor dagelijks gebruik :wink: )

En die mensen zullen 'mark my words' , bij bosjes deze Panamera gaan bestellen, en daar is niets mis mee :lol:



Cayenne kopers gaan waarschijnlijk voor een deel overschakelen naar de Panamera, maar het geen ik voorlopig lees over de Panamera, ben ik ervan overtuigd dat er niet teveel BMW7, Audi8 en S-klasse rijders gaan overschakelen naar de Panamera.

Ik vrees dat de Panamera vooral aan kanibalisme gaat doen.
"Mark also these words" :wink:
Plaats een reactie