Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Verkeersbordenwaanzin

03 mei 2008 16:22

Vandaag viel me weer eens op hoeveel zinloze verkeersborden er langs de weg staan. Het lijkt me leuk een topic te hebben waar we deze situaties verzamelen, misschien kunnen meelezende wegbeheerders er dan eens iets aan doen.

Ik begin met deze:

Afbeelding

Het zijn 2 banen in tegengestelde richting. Ik zie geen versmalling....

Andere dingen die ik tegenkwam waren borden met maximumsnelheid 60 op het fietspad (terwijl de weg ernaast een maximum van 80 kende), maximimsnelheid borden waar nog eens op een apart bord "Maximumsnelheid" bij stond, etc...

03 mei 2008 16:28

Dan deze:

Afbeelding

De plek waar ik sta met de auto is toegestaan. Waar moet ik nu heen? Het eerste bord zegt dat ik rechtdoor moet, maar die weg mag ik volgens het volgende bord niet inrijden...

Ik mag tevens niet links of rechts. Waar moet ik nu heen?
Laatst bijgewerkt door PentAr op 04 mei 2008 13:26, in totaal 1 keer bewerkt.

04 mei 2008 0:04

Een 30 km-zone van welgeteld 25 meter lang voor mijn deur, telt dat?

04 mei 2008 0:41

deze op autosnelwegen zoals op de A12
Afbeelding

eigenlijk deze in het algemeen
Afbeelding

04 mei 2008 9:24

PentAr schreef:AfbeeldingIk moet rechtdoor maar dat mag niet.

Jawel hoor :arrow: gewoon even je kentekenplaten van de Porsche af halen :idea: :wink:

04 mei 2008 11:13

ik reed laatst in belgie zag ik een bord staan einde rotonde :shock:

04 mei 2008 11:15

PentAr schreef:De plek waar ik sta met de auto is toegestaan. Waar moet ik nu heen? Ik moet rechtdoor maar dat mag niet.

Rechtsaf en doorrijden op de Utrechtseweg... en dan bij Hessing keren en de parallelweg op.

04 mei 2008 13:24

Tom80 schreef:
PentAr schreef:De plek waar ik sta met de auto is toegestaan. Waar moet ik nu heen? Ik moet rechtdoor maar dat mag niet.

Rechtsaf en doorrijden op de Utrechtseweg... en dan bij Hessing keren en de parallelweg op.

Dat bedoel ik niet. Van de borden moet ik rechtdoor maar tegelijkertijd mag ik niet rechtdoor.

Ik persoonlijk moest linksaf maar dat mag ook niet. Rechts ook niet. Als het aan de borden ligt moet ik daar dus eeuwig blijven staan.

Woon jij tussen Montfoort en De Meern? Daar is ook zo'n 30km zone die zo kort is dat je nooit boven de 30 uit kunt komen...

04 mei 2008 13:48

Als je de A50 oprijdt vanaf afslag Ede, krijg je korte tijd later een bordje 90 te zien, dat na 150m alweer opgeheven wordt ; je hebt amper de tijd om de voet van het pedaal te halen :roll:

04 mei 2008 22:40

drknauf schreef:ik reed laatst in belgie zag ik een bord staan einde rotonde :shock:

Toch raar dat alleen die buitenlanders het opmerken... :roll: :wink:

Re: Verkeersbordenwaanzin

13 mei 2008 18:02

PentAr schreef:Afbeelding
Het zijn 2 banen in tegengestelde richting. Ik zie geen versmalling....

Hey, da's bij mij om de hoek!

Heb het me ook al vaker afgevraagd, rij er elke dag.

13 mei 2008 21:22

Jurgen schreef:Als je de A50 oprijdt vanaf afslag Ede, krijg je korte tijd later een bordje 90 te zien, dat na 150m alweer opgeheven wordt ; je hebt amper de tijd om de voet van het pedaal te halen :roll:

:wink: Ja idd...ik quote mezelf ; exact mijn voorbeeld :wink: was op het nieuws vanmiddag op de radio...schijnt dat meer mensen zich ergeren en verbazen over het plaatsen van sommige verkeersborden en dat er nu wss actie ondernomen gaat worden.

13 mei 2008 21:29

Haha, leuk topic.

Was vorige week in een :sunny: overgoten Denemarken...

Jullie mogen raden wat dit bord betekent:

Afbeelding

13 mei 2008 21:40

Een knallert zal wel een brommert zijn denk ik zo... :wink:

13 mei 2008 21:40

ErikE schreef:

Afbeelding

Ehhhh....Je mag hier fietsen, mits je geen uien heb gegeten ! :cheesy:

13 mei 2008 22:05

Jurgen schreef:Als je de A50 oprijdt vanaf afslag Ede, krijg je korte tijd later een bordje 90 te zien, dat na 150m alweer opgeheven wordt ; je hebt amper de tijd om de voet van het pedaal te halen :roll:

In een RUF rem je toch met je linker voet :?: :? :wink: :wink:

Verkeersborden zijn er /moeten er zijn voor een ieders veiligheid , maar dan wel het juiste bord op de juiste plaats :!:
Laat dit een lang topic worden , in de hoop dat er iemand van verkeer en waterstaat mee leest .

14 mei 2008 7:37

Hermanus, Zuid-Afrika:

Afbeelding

14 mei 2008 8:59

ErikE schreef:

Afbeelding

Knallen verboden? Of zoals er in goed Nederlands dan op de borden staat: 'dus niet brommen'....???

14 mei 2008 15:30

Niet meteen 'verkeersborden-waanzin', maar wel grappig, deze handige tip, hier in de buurt van Melbourne:

Afbeelding

en deze, in Melbourne zelf, vond ik ook wel weer geinig:

Afbeelding

14 mei 2008 20:23

"dus niet brommen" :idea:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

14 mei 2008 21:04

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

14 mei 2008 21:08

MS964 schreef:Afbeelding

Ondanks dat hij niet zo lijkt, is deze heel logisch... In de bocht naar links, moet je rechts van de weg blijven rijden. Simpel toch? :)

14 mei 2008 22:24

AfbeeldingAfbeelding[img]
http://static.autoblog.nl/images/wp/Bre ... ingen%20(1).jpg[/img]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding :lol: :lol: :lol:

15 mei 2008 10:14

Gerhard schreef:Afbeelding

Ondanks dat hij niet zo lijkt, is ook deze heel logisch... Je kijkt wel altijd naar links, maar bent vaak niet bedacht op verkeer (fietsers) van rechts. Simpel toch? :)

:mrgreen:

15 mei 2008 18:11

PaSCal en EriC4C, broers van Koos Spee... :mrgreen: :^:
Plaats een reactie