Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
19 mei 2008 11:11
Dacht valt nog steeds in de smaak zo'n 914 / 6 met dikke
spatborden maar kan ze zo 123 niet te koop vinden iemand kenner hier?
Laatst bijgewerkt door zuugnap op 19 mei 2008 14:59, in totaal 1 keer bewerkt.
19 mei 2008 11:14
waren er oorspronkelijk niet iets van 12 gemaakt?
zijn zelfs 2 orginele V8 gemaakt
19 mei 2008 11:16
Zo'n 914/6 wordt niet vaak aangeboden, heel af en toe zie je er nog een in de advertentie's.
Leuke auto's, maar voor weinig koop je tegenwoordig geen 914 en zekers geen 914/6 meer.
Voor het geld van een goede 914/6 koop je een mooie Boxster S bijvoorbeeld.
Van de 914/6 zijn er dik 3300 gemaakt, van de 916 ongeveer 12.
.
Laatst bijgewerkt door
Renntech op 19 mei 2008 11:17, in totaal 1 keer bewerkt.
19 mei 2008 11:17
grrrr was er al bang voor..... maar enige prijsindicatie?
19 mei 2008 11:19
Renntech schreef:
Voor het geld van een goede 914/6 koop je een mooie Boxster S bijvoorbeeld.
.
Wat zou een mooie Boxster S kosten? Vanaf 30.000 ?
.
19 mei 2008 11:20
Kijk eens in mijn album, aan de rechterzijde staat een zwarte
Daar reed toen de voorzitter mee van de NPC met een turbo motor erin
Jongen wat liep dat ding zeg, helaas korte tijd later ontvreemd
19 mei 2008 11:27
gruuuuwelijk mooi zwart
@ rentech .... aha dus 2e handsje prijsje hmmm valt mee gelukkig dan!
dacht eerder dat je meende va 83.000 nw
19 mei 2008 12:36
oke iderdaad erwin die 12 waren van de 916, 3300 stuks ben benieuwd hoeveel daar nu nog van rijden
19 mei 2008 12:47
dat is nog niet eens een GT versie ... gekke erpa!!
19 mei 2008 12:50
Nee geen gekke Erpa....
Wat Erwin al aangeeft, dit is gewoon de marktwaarde van een 914/6 tegenwoordig.
19 mei 2008 12:52
Denk dat je een 911 voor hetzelfde geld nog steeds het snot voor ogen rijdt met zo'n ding. Minpunt is dat ik ze gewoon niet zo mooi vind. Net zoals zo ongeveer 95% van de niet-911/356 Porsches
19 mei 2008 13:07
zuugnap schreef:dat is nog niet eens een GT versie ... gekke erpa!!
Dat is de 914 op jouw foto ook niet, die spatbordverbreders is een optie die ook naderhand gemonteerd kon worden, en nog steeds redelijk vaak gemonteerd wordt.
Voor het geld dat tegenwoordig een 914/6GT moet kosten koop je wel 10 mooie Boxster S-sen, wel een paar jaar oud natuurlijk hè
.
19 mei 2008 14:26
bij renntech wel eens een speciale 914/6 zien staan was de eerste die gebouwd was geloof ik.
robert
19 mei 2008 14:54
Renntech schreef:Dat is de 914 op jouw foto ook niet
Wat zijn de uiterlijke kenmerken dan van een GT versie?
@ patrick911 idd das wat erop lijken gaat
19 mei 2008 15:05
Tja, een 914/6 stond vroeger een tijdje bij ons in de buurt (appeltjes groen, erg HOT weer op dit moment). Was als klein jongetje een droomauto. Is er niet van gekomen, later de werd de 944 de droomauto (was ondertussen 18 ), die is er wel gekomen. Ik zou nog wel eens een 914 willen hebben, maar zal gezien de prijzen wel niet gebeuren. (heb trouwens al een klassieke porsche.... diesel) 1 oud ding is genoeg
19 mei 2008 15:07
Ik vind een 'gewone' 914 nog steeds een prachtige auto... en zo heel erg onbetaalbaar is dat toch niet. Een 914/6 is natuurlijk duurder, maar ik denk in de states nog wel te vinden.
19 mei 2008 15:09
ik vind prijzen van 12 tot 50 mille maar geen GT ertussen
dus tja ligt eraan wat je dan wil voor je centen of opknapper
of org GT......kuch ....
appeltjesgroen
Hier trouwens nog een rekeningetje van die Orange GT
2e handsje in 1973
wat ze er nu voor vragen kan ik ff niet vinden met mn schele eug!
Laatst bijgewerkt door zuugnap op 19 mei 2008 15:23, in totaal 1 keer bewerkt.
19 mei 2008 15:22
911gt2 schreef:ik denk in de states nog wel te vinden.
Hmmm gimme some adresses
... daar zitten ze al in concours state
die maffe yanke!
19 mei 2008 15:26
Heb deze "Vopo's" nog wel meegemaakt en ook de Politie reed erin, als ik het goed heb
Heb mij nooit zo kunnen bekoren en weet nog dat je ze voor héél weinig op iedere hoek kon kopen.
Roesten dat ze konden, dat wil je niet weten zo erg.
Maar weet een clublid die heeft er een helemaal nieuw gemaakt in de garage staan, maar dan ook echt nieuw
19 mei 2008 16:28
zuugnap schreef:Wat zijn de uiterlijke kenmerken dan van een GT versie?
@ patrick911 idd das wat erop lijken gaat
GT blijft zo-ie-zo een leuke discussie... De geleerden zijn het er ook niet over eens wat nou een "echte" GT is
In de meeste gevallen gaat het om een M471 kit (brede schermen en velgen) die door de dealer zelf op een 914/6 werd gemonteerd.
Maar ook de "echte" race aanpassingen van de GT werden meestal pas achteraf door de dealer of eigenaar op de auto gezet
19 mei 2008 16:43
Hmmm dus in feite zeg je jeroen die schermen zijn naderhand
gemonteerd dus er is nooit 1 van de band gerold met scherm al
aanwezig! zat op pelican parts zo'n setje (immitatie) voor 1100 US
dus eigenlijk de GT's die er nu rond rijden zijn allemaal mods!?
Dus ook geen speciefieke eigenschappen voor het interieur danwel
motor inhoud /vermogen!
dat bied perspectief
19 mei 2008 16:48
Af fabriek zijn er maar een handje vol gebouwd als echte race versie, met een 210pk 2.0
Een auto die nieuw vanaf de dealer met een M471 pakket is geleverd is natuurlijk meer waard dan een auto waar de schermen (veel) later pas opgezet zijn
De schermen op Pelican Parts zijn trouwens imitatie schermen omdat de org. niet of nauwelijks nog te krijgen zijn...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.