Helaas (nog steeds) niet voor mij
maar 'the next best thing'. Ik heb mijn ouders er van weten te overtuigen om een Boxster aan te schaffen.
Ze wilden altijd een TT kopen, maar na aanhouden van mij en mijn broer heb ik ze weten te overtuigen dat dat een boy racer is/ wordt. Zeker omdat een TT nu gewoon tweedehands betaalbaar wordt.
Het wordt helaas ook geen nieuwe Boxster, maar dat maakt voor mij niet uit
We zijn er intussen achter dat je incl heffingen in duitsland prijstechnisch beter uit bent. Dat wil zeggen meestal hebben ze daar voor het zelfde geld net iets minder gelopen, en zijn ze over het algemeen een jaartje (of twee) jonger. Natuurlijk is het begin van het cabrioseizoen niet de beste tijd om er één te kopen, maar goed. Het gaat zoals het gaat
Mijn vader is nog van de oude stempel en wil geen auto met meer dan 100K op de teller.
We hebben nu een drietal op het oog. Maar het grootste nadeel is dus dat ze relatief ver weg staan. Dat is eigenlijk de grootste bottelnek.
Je moet toch een idee van een auto hebben voordat je een prijs kan gaan onderhandelen. Maar ja twee keer op en neer rijden is ook niet echt wat we willen. Dus waarschijnlijk gaan we vanavond even kijken of we telefonisch contact gaan zoeken, om het uit te onderhandelen, of dat we gewoon een weekendje naar duitsland moeten toeren...
Optie 1:
Nadelen:
Amerikaanse import dus KM stand is onzeker.
Staat Boxster S maar is aan de hand van de foto's niet te ontdekken, prijs doet iig anders vermoeden
Voordelen:
Als de km's echt zijn, weinig km's
Relatief jong (02)
Optie 2
Nadelen:
Voordelen:
Zwart heeft de voorkeur boven zilver (iets anders dan zwart en zilver is geen optie)
Ziet er neutraal en netjes uit
Optie 3
Nadelen:
Voordelen:
Grijze kap heb ik nog niet zo vaak gezien, en staat wel mooi bij zilver
auto ziet er erg netjes uit
Dat zijn degene die we nu op het oog hebben. Eisen die we hebben zijn simpel: We willen de 2,7 of hoger. Niet meer dan 70.000 km en niet ouder dan 2001. Budget is rond de 25.000 incl evt invoerrechten.
Verder moet hij zwart of zilver zijn. Tips zijn welkom.
Naast het lijstje van Pascal, zijn andere aankooptips, problemen, gebreken, slijtgevoeligge onderdelen etc. natuurlijk van harte welkom!
Ook handigheidjes mbt invoer zijn welkom!
(evt verplaatsen naar gevraagd kan ook) maar tis meer dan alleen een auto vragen ik wil ook andere tips.
Laatst bijgewerkt door
911gt2 op 28 mei 2008 14:31, in totaal 2 keer bewerkt.