Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
23 mei 2008 23:36
Ik heb deze link zonder scrupules even gecopieerd van het UK porsche club forum.... Eindelijk een 997 die ik best naast mijn ouwe targa
kan zetten
Popular convertible style with removable panels is available from VeloTech Automotive.
It's been more than four decades since Porsche created the Targa roof for its 911 sports car. The Targa top provided an open-air driving experience but with the protection of a built-in rollover bar and a huge, wrap-around rear window. Instead of the top folding down, the solid roof panel over the car's seats could be removed and stored in the trunk.
The Targa was a creative response to early 1960s governmental safety regulations that many thought would make it impossible for automakers to continue to build traditional cloth-roof convertibles. Detroit's so-called "T tops" roof was another response and featured two, smaller removable panels, one over the driver's seat and another over the passenger's seat.
Though convertible sales declined drastically for several years, automakers eventually found ways to provide fold-away tops that meet the more stringent, modern safety regulations. But many Porsche owners liked the Targa roof style, and Porsche brought it back for the 2007 model year, albeit in a very different form -- two large sunroofs instead of the removable roof panel.
A German auto enthusiast thought owners of newer 911s might like to have a true Targa-style roof, so he developed the "classic hardtop" roof that fits atop a Porsche 911 convertible. The new GTN Automotive classic hardtop made its American debut last fall on the VeloTech Automotive stand at the Specialty Equipment Market Association (SEMA) Show of automotive aftermarket equipment. VeloTech is a Paso Robles, Calif.-based turbocharger distribution company founded by partners Rory Murphy and Lee Wilson. Both have extensive experience in the turbocharging industry. VeloTech imports European turbochargers designed to upgrade the performance of Volkswagen, Audi, Porsche and Mini automobiles.
Because of such things as the use of carbon fiber, the proposed cost for the new Targa-style roof would be in the $10,000 range. Feedback at the SEMA Show indicated that the market would expand if the price could be lowered to around $6,000, said Murphy, a Detroit native. .
Bert
23 mei 2008 23:49
Super. Nu de koplampen nog wat meer verticaal en we zijn weer thuis.
23 mei 2008 23:59
Leuk alternatief voor een hardtop.
24 mei 2008 0:20
G
le bak, zèg! Wat een schitterende daklijn! Een streling voor het oog!
24 mei 2008 1:26
Voor een "Aftermarket" non original Porsche, is het wel een geslaagde creatie. Lekker Old School
24 mei 2008 5:43
sorry hoor, maar ik vind het nix....
doe mij de 'gewone' 997 targa dan maar
24 mei 2008 6:52
Lydia schreef:Wat een schitterende daklijn!!
Wij staan helemaal op 1 lijn, Lydia.
24 mei 2008 6:55
PaulusdB schreef:Super. Nu de koplampen nog wat meer verticaal en we zijn weer thuis.
Ik vind het inderdaad wel wat.
Weet ik eindelijk wat ik moet bestellen als we weer thuis zijn...
Laatst bijgewerkt door
912 op 24 mei 2008 6:56, in totaal 1 keer bewerkt.
24 mei 2008 6:55
bijzonder, maar niet bijzonder mooi wat mij betreft.
24 mei 2008 6:57
horn schreef:bijzonder, maar niet bijzonder mooi wat mij betreft.
Horn: het is ook alleen voor Targa liefhebbers
24 mei 2008 7:02
ben ik. die van jouw vind ik nl wel erg mooi. jammer dat je altijd hoort dat de pre 993 targa's "the worst of both worlds" zijn...
24 mei 2008 7:09
horn schreef:jammer dat je altijd hoort dat de pre 993 targa's "the worst of both worlds" zijn...
Ach ja
, zoals jij het altijd mooi kan zeggen: ieder zijn...
24 mei 2008 7:15
meuk
24 mei 2008 8:10
Kan het ook niet echt mooi vinden. Wel gedruft dat men dit doet maar mooi is anders. Het is zo iets van, we moeten en zullen er een klassieke targa van maken.
Dan vind ik de klassieke targa toch heel wat meer geslaagd.
24 mei 2008 8:12
Ach Maurice, op deze manier hebben ze wel een stukje luchtkoeling terug gecreeerd.
24 mei 2008 9:23
jammer alleen dat je door dat dak niet dat echte lucht gekoelde geluid hoort
tenzij er natuurlijk nog een ouwtje voor of achter rijdt.
op zich niet lelijk leuk alternatief voor de hardtop welke mij overigens ook niet altijd kunnen bekoren.
benbenieuwd of het aleen optisch is of dat er ook goed over na is gedacht om de wind inslag er uit te krijgen.
24 mei 2008 9:25
Wel errug geinig, maar idd imho niet mooi. Wel leuk dat het ontwikkeld is.
24 mei 2008 9:53
ingo schreef:sorry hoor, maar ik vind het nix....
doe mij de 'gewone' 997 targa dan maar
dat vind ik ook
24 mei 2008 10:11
Mijn eerste was een targa en vind het nog steeds mooi. De 997 heeft er toch wel weer veel van weg.
24 mei 2008 10:24
Geweldig idee dit. Ik vind de corrosserielijn van de deur nu niet zo mooi doorlopen in de targabeugel als in het origineel, maar dit ziet er wel strak uit
. Het "nadeel" van targa's na de 964 is toch dat je niet zo open zit door de doorlopende daklijsten. Ik vraag me wel af of de nieuwe beugel enige bescherming biedt als roll bar
24 mei 2008 11:03
diggler_911 schreef:de corrosserielijn
Met de oude look is dus ook weer het roesten terug.
24 mei 2008 11:15
Staan de targa's om bekend toch? Altijd lekkage en dus roest (corrosie)
24 mei 2008 11:19
wel apart, maar ik zou het niet op mijn 997 willen hebben. Ik vind de lijnen van de moderne Targa namelijk gewoon beter passen dat dit. Sorry
24 mei 2008 11:28
HE-LE-MAAL GAAF !
24 mei 2008 11:33
diggler_911 schreef:Geweldig idee dit. Ik vind de corrosserielijn van de deur nu niet zo mooi doorlopen in de targabeugel als in het origineel, maar dit ziet er wel strak uit
.
Helemaal mee eens! Bovendien loopt targabeugel van het origineel bijna evenwijdig aan de voorruit maar dat kan niet bij de 997 omdat de voorruit daar bijna horizontaal ligt...
En verder vind ik die zwarte rand achter het glas van de achterruit foei en foei lellek.
I prefer the original!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.