Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Gesloten onderwerp

Niet rijmbaar chassisnummer

29 mei 2008 18:24

Een maat van mij heeft wat over een weer gemaild met iemand die een 911 Targa van 1984 aanbied op Marktplaats voor 14750. Gezien de advertentie te mooi om waar te zijn. Echter bij navraag van chassisnummer en motornummer stuit ik op het volgende . Het motornummer is: 64E05011 type 930/21 wat wijst op een Targa geleverd voor de japanse markt. Chassisnummer echter is: WPOZZZ91ZES161927.

tot en met ZES gaat het goed. ook dit wijst op een Targa geproduceert voor de japanse markt. Echter kijk in in het boek van Morgan dan blijkt dat het chassisnummer van deze serie tot ZES159577 gaat. Die van de aangeboden targa gaat verder :roll:

Iemand een verklaring??

29 mei 2008 18:27

Dat boek van Morgan heeft niet voor niets de bijnaam "bijbel" :wink:

In Morgan's boek staat veel - maar niet altijd de gehele waarheid :idea:

29 mei 2008 18:31

amen :lol:

29 mei 2008 18:37

Volgens artikelen in de autobladen, zou die van mij ook niet bestaan! De zvs serie('97) zou eindigen op......0972,maar bij mij eindigt het op ........1079! Dus 107 exemplaren later! Voor de grappenmakers (zijn er nogal wat hier :lol: ) het is een echte! De productiecijfers bij Porsche zij soms een beetje vaag 8)

29 mei 2008 19:04

arenarood schreef:De productiecijfers bij Porsche zij soms een beetje vaag 8)

... de bekende spijker :roll:

29 mei 2008 19:14

Hieronder nog een lijstje met uitleg, misschien heb je daar iets aan, heb even snel gekeken maar volgens mij is het nummer 1927 uit de reeks van.

http://www.elferhelfer.com/fzident.htm# klik even op...vanaf '84.

29 mei 2008 21:13

Sorry, maar dit draadje gaat over een vraag betreffende chassisnummer en motornummer.

korte uitleg waarom een en ander op voorhand te checken:

vraagprijs is laag, geen aantoonbare hystorie terwijl er word gesproken over een lage km stand, opmerkingen van de verkoper dat hij al veel 911 heeft gezien, maar nog nooit zo'n mooie zoals als hij nu heeft. Is al ruim een jaar op zoek geweest, veel gezien, maar onder de 22.000€ is er zeker geen beter te vinden enz.

Persoon wist in eerste instantie niet waar hij het motornummer kon vinden en gaf het motortype door als motornummer, auto staat in bedrijfsvoorraad bij een "kennis"maar is absoluut van hemzelf en hij is geen handelaar.

Van dit soort verhalen krijg ik kromme tenen, dus lijkt het mij normaal dat er op voorhand een en ander uitgezogt word voordat er naar toe gereden word.

Mocht je zelf de verkoper zijn :wink: weet je direct waar je op moet letten en denkl ik dat je veel wijsheid vindop dit forum.

Welkom trouwens, wat heb je zelf voor een 911? :wink:

29 mei 2008 21:57

@elverhenkie! Na 2 berichten,nu al agressief? :evil: Wen er maar aan, dat er nu en dan een stevige discussie gevoerd wordt! :wink:

29 mei 2008 22:02

Ik praat niemand zwart, probeer alleen een maat van mij te helpen, niet een zekere eduard. Volgens mij heeft die maat van mij je uitgelegd waar het nummer staat. Ik weet dan ook niet goed wat je bedoeld met zwart maken.

Zit toevallig in de autobranche en kan via ats zien of een auto op naam staat of in de bedrijfsvoorraad. vandaar die opmerking.

Het mailverkeer wat je hebt gehad is via mijn mailbox geweest daar wij al de hele dag aan het zoeken en rondkijken ijn op het net voor een leuke 911 voor hem, dus zie hier geen kwaad in en volgens mij is het contact via mail normaal geweest. Deze vriend overweecht mijn auto te kopen echter weet ik niet of ik er vanaf wil. vandaar dat hij jou heeft gemaild dat hij dit weekend er nog over wil nadenken.

Vind het dan ook wel erg raar dat je een blikbaar stukgelopen onderhandeling met een zekere Eduard hier gaat benoemen. Einlijk ook wel weer grappig, want blijkbaar heeft die geintereseerde je nogal het bleod onder de nagels uitgehaald. Anderzijds als ik kijk hoe je nu reageerd vraag ik mij af of het aan de potentiele koper heeft gelegen :D

Neem mij niet kwalijk dat ik dacht/ denk dat je een handelaar bent. Ik ga ervan uit dat een echte liefhebber, en dat ben je denk ik want je geeft aan al lang op zoek te zijn naar de perfecte 911, je dus wel een en ander behoort te weten en kan vertellen over deze auto.

vandaar. dit even off topic,

en nu weer gewoon via de mail hendrik, is dit forum niet voor bedoeld.

29 mei 2008 22:21

Hendrik, Ik krijg absoluut geen kromme tenen van jou auto, lees mijn laatste berichtje maar in je mailbox. Alleen als iemand schrijf :

HEEFT ORIGINEEL 89.000 MILES GELOPEN, EN HEEFT GEEN SCHADE GEHAD.

En dan geen hystorie of boekjes kan aantonen roept dat bij mij vragen op. Kan mij voorstellen dat als je al lang eigenaar bent je kan aangeven waar je de auto altijd in onderhoud hebt gehad, dit natrekbaar is. Doet niets af aan de kwaliteit van de auto, maar voor de leifhebber is een stuk hystorie, en onderhoudgeschiedenis belangrijk. Ik heb leiver eeh zeer goed, aantoonbaar onderhouden 911 met 200.000 km op de klok dan een auto met weinig km, die niet aantoonbaar zijn zonder onderhoudshystorie.

Sorry

29 mei 2008 22:22

Elferhenkie schreef:@ jurrian, hoe weet je dan via ats dat hij op bedrijfsvooraad staat bij een vriend?
Dat had toch net zo goed mijn eigen bedrijfsvoorraad kunnen zijn??

Op Ats geven ze vast niet aan dat is de porsche van garage ****** maar is in werkelijkheid van een vriend.

Hendrik, dat van een vriend was een gedachte, wist ik inderdaad niet. Je bent wel op de hoogte blijkbaar van ATS. Hoe lang heb je de auto zelf eigenlijk gereden?

29 mei 2008 22:36

heren moderator, zet hier maar een slotje op, meneer is nu wel erg lastig aan het doen via mijn privemail. Ben er inmiddels wel uit dat deze menneer wel degelijk een handelaar is. ( opzich niets mis mee natuurlijk)

Maar de goedwillende en eerlijke kopers op een listige manier probeert op zijn mouw te spelden dat hij geen handelaar is.

mij is het duidelijk.

Jammer, Wil wel aangeven dat dit niets afdoet aan de kwalieit van de 911 die hij aanbied, want dat zou best eesn een mooie auto kunnen zijn. Dus mocht iemand interesse hebben, laat je door dit bericht niet ontmoedigen om te gaan kijken, maar voor mij hoeft het niet meer.

dus slotje erop.

29 mei 2008 22:41

Deal or no deal :?:

On topic en succes met de verkoop!

29 mei 2008 22:52

Elferhenkie schreef:Ik ben inderdaad handelaar die prive Porsche 911 Cabriolet rijd en de te verkopen auto bij een bevriende garage in bedrijfsvoorraad heb staan.
Wat is daarmee het probleem??

Moderator mag ik uw mailadres zodat ik onze mailwisseling kan sturen?
Dan kunt u zien dat dat fatsoenlijk verloopt.

Dat zou mooi zijn als dat zou gebeuren, effe je prive mailberichte doorsturen.

Maakt trouwens niet uit, want je geeft gelukkig aan dat dat fatsoenlijk is. :D

Zals gezegd hendrik, als men vraagt of je een handelaar bent en dat stellig ontkend, vind ik het in ieder geval wel netjes dat je het nu wel toegeeft.

Het is net een spelletje cloedo, Wie heeft dokter black vermoord, maar dan wie onmaskerd de handelaar :mrgreen:

29 mei 2008 22:57

Elferhenkie schreef:Of ben je gelijk een slinkse handelaar als je je nieuw gekochte en dealer onderhouden a6 aanbied

JA :mrgreen:

29 mei 2008 22:58

:mrgreen: :ba:

slotje erop :!:

29 mei 2008 23:00

heren, deze discussie bevalt me geenzins. de toon niet en de openbaarheid niet. ik gooi er een slot op. Los het op via de mail. Of kap het af via de mail.

@ Elferhenkie: in ben niet geinteresseerd in het ontvangen van privemailwisselingen. Ik ben alleen geinteresseerd om het hier leesbaar en prettig te houden. Succes met de verkoop.
Gesloten onderwerp