Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Vraagjes over 996

30 mei 2008 22:37

Hallo, ik ben al een tijdje zoekende naar een gebruike Porsche 996.
Iedere dag leer ik meer over dit merk.
Ik heb de discussie over de eerste 3.4 motoren met belangstelling gevolgd. Wat is niet helemaal snap is waarom het probleem bij auto's met tiptronic minder voorkomt.
Ook vraag ik me af of het klopt dat de eerder modellen 996 (bj 1998 1999)een miniscule welving naar binnen hebben op de portieren bij de sluitkant (het lijken net kleine deukjes)?

Re: Vraagjes over 996

30 mei 2008 22:51

More schreef:Hallo, ik ben al een tijdje zoekende naar een gebruike Porsche 996 ?


Een nieuwe wordt moeilijker :wink:



laat ik zeggen dat als je er zelf geen of weinig verstand van hebt, neem altijd iemand mee die er verstand van heeft.

en laat je niet overweldigen door glimende lak en mooie velgen

suc6

30 mei 2008 23:29

Mogelijke verklaring dat de tips er minder last van hebben is het schakelpatroon en daarmee toerental van de motor.

Ik wijt veel problemen met de 3.4 nog altijd aan het met koude motor te veel toeren maken. Een boxer motor is qua smering een vreselijk lastig concept. Bij een normale motor pomp je de olie omhoog en die sijpelt vanzelf weer richting karter. Bij de boxer moet de olie niet alleen naar de cylinderkoppen gepompt worden maar ook weer terug. Olie is behalve voor smering ook een hele belangrijke factor in het koelen van de motor.
Laat je de motor niet goed op temperatuur komen voordat je hem op zijn staart trapt dan laat het zich raden wat de gevolgen kunnen zijn.
We weten allemaal dat eind jaren 90 de 996 door zijn moderne concept heel gewild is bij grote groepen mensen. Ook mensen met minder gevoel voor techniek en de bijzondere boxer motor. Geef die mensen een handgeschakelde 996 en ze zullen na 5 km hem al flink de sporen geven.

De tip schakelt uit zichzelf heel snel op waardoor de toerentallen lager blijven dan bij de handgeschakelde versie. Dit zou mogelijk verklaren waarom de tip er minder last van heeft.

Goed adves.... zeker bij de 3.4 handgeschakeld is het dus zeer belangrijk de historie van de auto goed te kennen.

31 mei 2008 16:01

@Maurice: dacht dat jij toch wel beter geïnformeerd was :twisted:

1. Te koud te veel toeren geeft gesloopte zuigers/cylinders, maar geen stukken uit cylinders of dikke olie lekkages, niet alleen langs de krukaskering
2. koeling is nu juist veel minder een ding van de olie, met al dat water; zit er nog een oliekoeler voorin? denk het niet.
3. een automaat schakelt 'zachter' door de overgang van versnellingen via afremmen/loslaten van tandwielstelsels door rembanden. HET gedrag van een Tip wat ik (dus) niet vindt passen bij een sportwagen, maar wel heel goed is voor een blok met te weinig sterkte :idea:

@RobmetTip: nogal een stevige uitspraak, hoewel niet helemaaal uitgesproken :wink: Hoe kom je daarbij :?:
De prijzen zijn zeker aardig vergelijkbaar en de kwaliteit van de 993 blokken is zeker beter. De basis ook gebruikt in alle snelle 996 en 997 typen :!: 8)

Zie verder elders op dit forum.

31 mei 2008 16:10

Paul van Engelen schreef:@RobmetTip: nogal een stevige uitspraak, hoewel niet helemaaal uitgesproken :wink: Hoe kom je daarbij :?:
De prijzen zijn zeker aardig vergelijkbaar en de kwaliteit van de 993 blokken is zeker beter. De basis ook gebruikt in alle snelle 996 en 997 typen :!: 8)

Zie verder elders op dit forum.



Vind de wijze waarop de schrijver zich op het forum presenteert nogal bedenkelijk. Schuw een stevige uitspraak zeker niet. Ging me om de vorm, niet de inhoud. Die heb ik bij de schrijver sowieso nog niet aangetroffen.

Je hebt je replacement voor ECT gevonden :) :)
Plaats een reactie