Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Weer TOPNIEUWS van Porsche

06 jun 2008 10:38

Porsche sportwagens zijn de eerste sportwagens die met directe benzine inspuiting geleverd gaat worden>>>>>meer vermogen en schoner! Top van de 997 S is 300km/h :lol: :lol:

Carrera en Carrera S zuiniger en nog krachtiger

NIEUWE PORSCHE 911: DIRECTE BENZINE-INSPUITING EN TRANSMISSIE MET DUBBELE KOPPELING


Leusden, 6 juni 2008 - Technische noviteiten kenmerken de nieuwe generatie Porsche 911 die op 5 juli 2008 wordt geïntroduceerd. De vier nieuwe versies, twee Coupés en twee Cabriolets, leggen de prestatielat hoger dankzij een volledig nieuwe zescilinder boxermotor. Het zijn bovendien de eerste sportauto's van Porsche met directe benzine-inspuiting, voor extra vermogen en een lager verbruik. De nieuwe 911 wint verder aan dynamiek met de optionele Porsche-Doppelkupplung (PDK), een automatische transmissie met dubbele koppeling en zeven versnellingen.

Dankzij de nieuwe techniek wordt de Porsche 911 nog efficiënter. Voorzien van de PDK-transmissie noteert de 911 Carrera Coupé een voortreffelijk gemiddeld brandstofverbruik van 9,8 liter/100 km. Alle andere nieuwe Carrera's verbruiken aanzienlijk minder dan 11 liter/100 km, wat betekent dat de CO2-uitstoot tot 15 procent is afgenomen. Daardoor hebben bijna alle Porsches 911 een energielabel F.
Tegelijkertijd is het maximumvermogen van de Porsche 911 Carrera met 3,6-liter boxermotor met 20 pk gestegen tot 345 pk (254 kW). De 3,8-litermotor in de 911 Carrera S produceert nu 385 pk (283 kW), maar liefst 30 pk meer dan voorheen. Met deze vermogensstijging neemt de topsnelheid van de Carrera S Coupé toe tot ruim 300 km/uur.

Comfort en sportiviteit
De nieuwe generatie Porsche 911 is voor het eerst leverbaar met de nieuwe Porsche-Doppelkupplung (PDK), Porsches eigen transmissie met dubbele koppeling en zeven versnellingen. De PDK schakelt net zo soepel als een automaat-met-koppelomvormer en net zo sportief als - en nog sneller dan - een sequentiële raceversnellingsbak. Aangezien ook een automatische schakelmodus voorhanden is, vervangt de PDK de Porsche Tiptronic S automatische transmissie voor zowel de Carrera als de Carrera S. De beschikbare schakelprogramma’s zijn zo gekozen dat het motorvermogen optimaal benut wordt voor een snelle acceleratie, terwijl het brandstofverbruik beperkt blijft.

Al een kwart eeuw geleden ontwikkelde Porsche voor de autosport het principe van een versnellingsbak met dubbele koppeling. De eliminatie van schakeltijden en de ononderbroken krachtoverbrenging stelde de Porsche-fabrieksrijders in staat om sneller te accelereren dan de concurrentie.
Het pionierswerk van toen zorgt in de nieuwe 911 Carrera voor toegenomen prestaties. De Carrera Coupé met PDK versnelt in 4,5 seconden van stilstand tot 100 km/uur, nog eens 0,2 sneller dan met de handbediende zesversnellingsbak. Klanten die het maximale uit hun Porsche willen halen, kunnen de PDK combineren met het Sport Chrono Plus-pakket inclusief Launch Control. Zonder wielslip en met een raceschakelmodus kan daarmee vanuit stilstand tot 100 km/uur geaccelereerd worden in slechts 4,3 seconden.

Led-verlichting
Behalve met uiterlijke vernieuwingen aan voor- en achterzijde, onderscheidt de nieuwe 911 zich met led-verlichting van zijn voorganger. De 911 Carrera-reeks is nu standaard voorzien van led-dagrijverlichting, bi-xenonkoplampen en achterlichtunits met led-techniek, waarmee de sportauto dag en nacht opvalt. Als nieuwe veiligheidsoptie biedt Porsche adaptieve bochtverlichting aan op alle modellen.

De prijzen voor de nieuwe 911 beginnen bij 116.000 euro voor de Carrera, de Carrera S kost 131.500 euro. Open rijden kan met de Carrera Cabriolet en Carrera S Cabriolet voor respectievelijk 131.000 en 147.000 euro. (alle prijzen inclusief BTW en BPM)

06 jun 2008 10:51

Dat staat hier toch eigenlijk ook al :roll:

06 jun 2008 11:15

En wat hebben we er eigenlijk aan dat het als maar sneller en harder gaat. :?
Mogen hier toch niks meer, dus onzinnig in mijn ogen. :(

06 jun 2008 11:24

Dat je dan weer een langere hebt in de e-penisvergelijking? :mrgreen:

Langs de andere kant zouden er misschien weinigen overstappen als dat vermogen niet steeg? Ik gok maar wat hé.

06 jun 2008 11:29

Precies wat ik al dacht, het is allemaal best leuk dat het allemaal weer sneller kan door modernere techniek maar waar het allemaal op neerkomt is dat de mensen die zo een nieuwe 997 kopen waarschijnlijk niet allemaal kunnen sturen (en gasgeven) als een race-coureur. Ik denk dat het een tegenwoordig steeds meer om "prestige" gaat, en om te kunnen zeggen "ik heb 385 paarden onder mijn kont" dan dat die echt gebruikt worden, natuurlijk speelt het ook een rol waar dit nog mag...

06 jun 2008 11:40

Directe benzine inspuiting als 1e??

06 jun 2008 11:42

Verkeerd gequoted door Henk.
Het artikel zegt nochtans: Het zijn bovendien de eerste sportauto's van Porsche met directe benzine-inspuiting,

06 jun 2008 11:59

cabrio wim schreef:En wat hebben we er eigenlijk aan dat het als maar sneller en harder gaat. :?
Mogen hier toch niks meer, dus onzinnig in mijn ogen. :(


What about Duitsland en circuits?

Gelukkig is dit er nog, straks rijden we op kippestront en ouwe frituurolie. :wink:

06 jun 2008 12:07

In Duitsland is de toestand toch ook aan het achteruitgaan, is het niet?

Gert schreef:en ouwe frituurolie. :wink:


Psst... Heb je nog leveranciers nodig? :mrgreen: :mrgreen:

06 jun 2008 12:07

RS-R schreef:Directe benzine inspuiting als 1e??


porschehenk schreef:Porsche sportwagens zijn de eerste sportwagens die met directe benzine inspuiting geleverd gaat worden

Begrijpend lezen. :wink: :lol:
Het is maar net welke ruime/beperkte definitie van sportwagens je hanteert. :idea:

06 jun 2008 12:28

Efficientie is het toverwoord....zo weinig mogelijk energie morsen. Ik vind het sterk dat Porsche niet mee gaat in het afbouwen van prestaties, maar juist het maximaliseren van ervan tot doel heeft en efficientie 'slechts' als randvoorwaarde beschouwt. Dit staat lijnrecht tegenover GM, die bijv. van de Hummer divisie (lees slurpdivisie) af wil.

Zie het als een atleet die zo weinig mogelijk energie wil morsen om die 100m onder de 9.8 sec te lopen...

Enneh energielabel F klinkt iig wat beter dan G...but who cares :roll:

06 jun 2008 13:21

gast schreef:...omdat je je handen ten alle tijde aan het stuur hebt. Met een betere schakeltechniek kan ik me de voordelen indenken.

Hebbie zo'n dikke stuurbekrachtiging en dan heb je nog twee handjes aan het stuur nodig :?: :mrgreen:

06 jun 2008 14:29

Jay911 schreef: Dit staat lijnrecht tegenover GM, die bijv. van de Hummer divisie (lees slurpdivisie) af wil.


Dat heeft er ongetwijfeld ook mee te maken dat de verkoop van dit soort benzineslurpers in de VS behoorlijk ingestort is sinds de benzine daar meer dan $3,50 per gallon kost.

Overigens schrokken een paar Amerikanen zich een ongeluk toen ik ze vertelde dat dat voor Nederlandse begrippen achterlijk goedkoop is en dat de adviesprijs hier inmiddels boven de $2 per liter ligt...

06 jun 2008 14:52

cabrio wim schreef:En wat hebben we er eigenlijk aan dat het als maar sneller en harder gaat. :?
Mogen hier toch niks meer, dus onzinnig in mijn ogen. :(


Op nog geen 45 kilometers hier vandaan mag ik mijn P de vrije teugels geven. Dat doe ik dan ook regelmatig vooral op zondag ochtend. Dan heb je de weg voor jezelf en kunnen alle PK's eruit geperst worden.

:D :D :D

06 jun 2008 20:44

EriC4C schreef:
RS-R schreef:Directe benzine inspuiting als 1e??


porschehenk schreef:Porsche sportwagens zijn de eerste sportwagens die met directe benzine inspuiting geleverd gaat worden

Begrijpend lezen. :wink: :lol:
Het is maar net welke ruime/beperkte definitie van sportwagens je hanteert. :idea:


Dank U wel... het staat er wel degelijk: DE EERSTE SPORTWAGEN!!!!

07 jun 2008 1:26

Maar hoe dan ook , het is weer een mooie stap in de evolutie.
Ik vind hem mooi, en de LED's zijn prachtig.

:D

12 jun 2008 12:28

Volgens mij is de Lamborghini Gallardo LP560-4 de eerste benzine sportwagen met directe brandstofinspuiting.

12 jun 2008 12:39

@ Jort zijn er nog wel geweest zoals de Audi R8...
Plaats een reactie