Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

300.000 km met een 997?

27 jun 2008 8:54

Een tijdje terug kocht ik een jonge 997 (februari 2007, 15.000km). Hiervoor ging ik een leasingcontract aan op 4 jaar.

In 6 maand heb ik 35.000 km gebold. Een snelle berekening brengt mij op 280.000 km op vijf jaar!

Heel wat dieselmotoren gaan hierbij zuchten, laat staan een benzine motor.

Wat denken jullie hiervan? Is dit haalbaar of zou ik beter mijn leasingcontract laten herzien? Dat de restwaarde 0 zal zijn kan ik nog mee leven. Maar dat hij de 4 jaar niet haalt is een ramp.

Groetjes

Bert

27 jun 2008 9:02

je rijdt waarschijnlijk voornamelijk langere afstanden en redelijk veel snelweg.

Belangrijk is om het onderhoudt uiteraard goed te laten uitvoeren (vanzelfsprekend)
Maar nog belangrijker: er verstandig mee rijden... goed warmrijden is eigenlijk het balangrijkste, daarna maakt het niet meer zoveel uit wat je ermee doet.

Ik heb een Volvo 850 t-5 gehad... 225pk uit een 2.3ltr.
Die heb ik na een jaar (35.000km) in motorisch PERFECTE staat weer weggedaan met 253.000km op de teller!!! (staan ze wel om bekend)

Ik weet zeker dat je als je verstandig rijdt (= ZEKER NIET LANGZAAM) je makkelijk de 280.000km haald

restwaade is inderdaad hamlappen, maar dat maakte niet uit... Lijtk me heerlijk trouwens... lekker km's maken in een 997! veel fijne kilometers gewenst!

27 jun 2008 10:02

280k is voor de huidige generatie motoren echt geen probleem. Diesels die een miljoen draaien heb ik al meerdere malen gezien en 500k voor benzine motoren is ook geen uitzondering meer. Om maar als voorbeeld te geven, een golfje 1.6 diesel heb ik weg gedaan met ruim 400k op de teller en recentelijk mijn BMW 328i met 300k op de teller. Beide auto's hebben in een compressietest en keuring laten zien dat ze nog vele kilometers mee konden. En zo heb ik ook met mijn laatste motorfiets bijna 300k op de klok weg getikt.

Vooral belangrijk is dat je het onderhoud secuur bij houdt en met rijden zorgt dat je de motor goed warm rijdt voordat je hem echt gaat kietelen.

Nu is de motor in een Porsche wat delicater door zijn karakter als hochleistungs motor en de boxer opbouw met zijn zeer complexe smering maar ik ben het met Paul eens dat als je er met beleid mee om gaat ook de 997 rustig 280k kan weg tikken.

27 jun 2008 11:02

ik zou je leasekontrakt herzien, deze met benzine inbegrepen nemen met die aankomende km,s en benzine prijzen :wink:


boffen hoor jij lkkr zoveel km,s met je pogsjuh 8)

Re: 300.000 km met een 977?

27 jun 2008 12:00

Bertus911 schreef:Een tijdje terug kocht ik een jonge 997 (februari 2007, 15.000km). Hiervoor ging ik een leasingcontract aan op 4 jaar.
...
Groetjes

Bert


Is het nu kopen of leasen; of gaat dat samen? :?: Of moet ik mij eens inlezen in de mogelijkheden van "auto op de zaak"!? :roll:

on-topic: denk dat 300K met een beetje geluk niet zo'n probleem is als je gewoon meedrijft in het overige verkeer. Als je "Souverän" over de linkerbaan stoomt in Porsche tempo 8) (waar kan dat nog?)ben ik bang dat voor remmen en motor 300K km net iets te ver is. Maar zonder geluk vaart niemand wel.
Laatst bijgewerkt door Airhead op 27 jun 2008 12:38, in totaal 1 keer bewerkt.

27 jun 2008 12:35

Dit moet geen probleem zijn, zolang je hem maar af en toe 'schoon rijdt' nadat de motor opgewarmd is :wink: Hebbben wij ook gedaan met onze Suzuki en het hielp wel, veel betere gasrespons, topsnelheid, 0-100 en remmen. Dat losrijden deden we i.c.m. een flesje injector, want dit maakt de injectoren ook van binnen helemaal goed schoon

27 jun 2008 13:03

Zelfs met een 996 kan dit....

Zie website Reijnders:
http://www.reijnders-trading.com/produc ... cts_id=102

27 jun 2008 15:43

Met goed onderhoud en alles op zijn tijd netjes vervangen(in je onderhoudsboekje staat al een hele waslijst wat bij bepaalde kilometrages gecheckt moet worden etc.)moet een porsche, helemaal bij de 997's. Deze stand toch wel makkelijk aankunnen.hij zal echt niet zomaar kapot gaan bij groot onderhoud.denk dat op een gegeven moment meer gaat spelen of jij het nog waard vindt om de auto een grote beurt te laten geven, of misschien een keer een revisie van wat zaken. Om het wat anders te stellen, ik heb een 964(1991) en ik ben wel van plan 300k op de klok te zetten, waarschijnlijk wel meer.dus of de motor het aankan(en andere delen)mijn antwoord is ja.ik ken zelfs een ford mondeo benzine van heel wat jaartjes oud die bijna 500k op klok heeft.en porsche maakt toch heel wat betere motoren.dus,ik zou zeggen,veel rijplezier en probeer je p niet te verliezen door een ongeluk o.i.d, ja toch?

27 jun 2008 17:49

Er rijdt een 928 rond met 800.000 op de klok.

Goed inrijden, en nog belangrijker. Onderhoud bijhouden en dan is elke gewenst kilometerstand te halen. Hoe meer kilometers hoe meer onderhoud, maar dat is algemeen bekend.

27 jun 2008 18:01

300000 km in 4 jaar? :shock: weet je wel hoeveel uur je dan achter het stuur zit? :? Aan de andere kant, als je toch 300.000 km moet rijden kan je dat beter in een 997 doen dan in een Skoda. Zit je in ieder geval minder lang achter het stuur... :wink:

27 jun 2008 19:45

zou ik toch lekker een Kjenne diesel nemen hoor!
en dan een 997 (cabrio) voor de weekenden... :D

27 jun 2008 20:30

Ik zie hier werkelijk het probleem niet hoor! Mijn 3.2 uit 1986 heeft nu 226.000km achter z'n kiezen zonder een revisie, en jouw auto is 21 jaar jonger en verder doorontwikkeld. En kilometervreters zijn minder erg dan stadskruipers!

In de bedrijfsautosector zijn hoge kilometerstanden eerder regel dan uitzondering! Bij MB waar ik werk zie ik zelfs regelmatig vrachtwagens langs komen die de miljoen zijn gepasseerd :shock: ! De onderhoudsinterval daarbij zit vaak rond de 100.000km. voor een onderhoudsbeurt.

En wat motoren van Porsche betreft heeft net de 996 3.4 voor behoorlijk wat opschudding gezorgd, de rest is nagenoeg zo betrouwbaar als iets (hier en daar wat kleinere problemen uitgezonderd, maar die waren bij lange na niet zo dramatisch). Ik denk dat je verder zelden zult horen dat een goeg onderhouden motor in de soep is gedraaid. Bij 2 ton is hij juist net lekker ingelopen :lol: :wink: .

27 jun 2008 20:34

Jasje Dasje schreef: ik heb een 964(1991) en ik ben wel van plan 300k op de klok te zetten, waarschijnlijk wel meer.


3 ton :shock: dan benjij al dik met pensioen man met je maar 7500 km per jaar :mrgreen: :cheesy: :mrgreen: :cheesy: :wink:


gewijzigd:

kdacht effe dat het double GGG was:


Afbeelding margaux dacht ik dus :wink:



btw zie best wel vaak op mobile d.e 996jes staan met 1ste blok met dik 3ton d,r op hoor dus daar kan het ook mee 8)
Laatst bijgewerkt door drknauf op 27 jun 2008 21:01, in totaal 1 keer bewerkt.

27 jun 2008 20:41

Wow, das een mooi kenteken voor mij :D ! Alvast met de huidige eigenaar regelen dat ik hem over 20 jaar wel over wil nemen :lol: .

27 jun 2008 21:09

ja leuke spontane meid die margaux vriendin van caywoman ze waren gzlg samen

Afbeelding links caywoman rechts margaux :wink:


die 928 gts is een leuke en fijne auto voor veel km,s rijplezier

maar het schijnt dat de kosten erg hoog op kunnen lopen bij een 928gts


hij rijd natuurlijk als de BAAS met 500nm koppel :shock: ja egwel dope shit 8)

rijd werkelijk als een limo zo luxe, ik heb er ook jaren van gedroomd maar ben toch maar voor een 964 gegaan


succes met je keuze :D

27 jun 2008 21:35

ook hier ergens verdwaald op t forum ... een carrera GT met 4 ton op de klok ..... 8) kan t niet meer vinden!

29 jun 2008 8:28

The Carrera GT of een Porsche 924 Carrera GT? (De 924 is de enige die ook de naam "Carrera GT" mag voeren. LOL)

29 jun 2008 8:45

THE ! ..... niet die van u ;)

29 jun 2008 21:19

Je schrijft dat je een leasecontract hebt afgesloten voor 4 jaar. Daar staat een verwacht aantal km per jaar in, als het goed is.

Uit je verhaal blijkt dat je veel meer rijdt dan je verwacht. Het is daarom verstandig dat je overleg pleegt met je leasemaatschappij. Het maand tarief gaat namelijk fors omhoog, ook al is het alleen financial lease. Anders kan je aan het einde van de vier jaar opeens nog iets van 80.000 euro aftikken. :sick:

29 jun 2008 21:35

Normaal vraag je je dit toch af vóór je een auto aanschaft...

km

29 jun 2008 21:40

heb 385000 km met mijn 964 en nu begint hij wat te roken,

dus voor een 997 zal het wel geen probleem zijn

29 jun 2008 21:44

70.000 km per jaar valt toch wel mee.
Alleen of dit verstandig is met een Porsche :?

Ik zou de Cayenne diesel even afwachten, en dan proberen om te zetten :idea:
Maar één ding is zeker: Jij zit met een grotere glimlach dan ondergetekende in de auto.

(rij zelf tussen de 85.000 - 100.000 km per jaar.)

Ik denk dat de huidige Porsche 911, maar ook zeker oudere Porsche's deze kilometers best aankunnen.
Denk maar aan de oude Politie Porsche's.

Gr,

Erik

Re: 300.000 km met een 997?

29 jun 2008 22:40

Bertus911 schreef:
Heel wat dieselmotoren gaan hierbij zuchten, laat staan een benzine motor.

Wat denken jullie hiervan? Is dit haalbaar


Mijn 17 jaar oude 964 motor gaat binnenkort ook over de 280.000 km heen, dus waarom niet?

30 jun 2008 3:58

leander schreef:The Carrera GT of een Porsche 924 Carrera GT? (De 924 is de enige die ook de naam "Carrera GT" mag voeren. LOL)


het zijn d,r volgens mij meer hoor :wink:

deze 2 volgens jouw

AfbeeldingAfbeelding

maar volgens mij deze ook hoor :wink:

AfbeeldingAfbeelding
356 a carrera gt


Afbeelding
356 b carrera gt :roll: rare b trouwens 1 rooster en ovale lampjes :shock: lijk wel een c of replica
iemand enige kennis hierover :idea:


Afbeelding
die laatste pic de enige echte originale carrera gt

03 jul 2008 17:48

Master Ken schreef:Zelfs met een 996 kan dit....

Zie website Reijnders:
http://www.reijnders-trading.com/produc ... cts_id=102


Tja, nadeel (voor de verkoper) is dus wel dat die daar al LANG te koop staat....

Aangezien er hier veel zijn met een "oudje" dat +200.000 km heeft gedraaid zie ik niet in waarom dat bij een 997 problemen zou geven.

Ik hoop trouwens om ook lange tijd met mijn 2 huidige wagens te blijven rijden, een mens wil toch érgens op besparen in deze dure benzinetijden :roll:
Plaats een reactie