Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

verwarming 964 cabrio blijft aan

03 jul 2008 22:14

Hallo allemaal,
Ik heb vandaag mijn eerste lange rit met mijn net aangeschafte 964 gemaakt.
Het viel mij op dat de verwarming bleef doorloeien ondanks dat de automatique verwarming op 0 graden stond. Wel raam open gereden!
Heeft het openstaande raam er iets mee te maken? of is de verwarming aan service toe?

Ook maakt de auto van 100 t/m 140 km per uur een soort resonerend geluid .Denk van de banden (bridgestone 255 40 17) of kan het een lager zijn?? Boven 140 is het geluid weer weg.
:roll:

03 jul 2008 22:15

ook gehad terug van de luitink dag vorig jaar. was blij dat ik een cabrio had - ramen en dak open en zweten als een otter. onder garantie nieuwe kachelaanstuurunit gekregen van Waalgarage. Probleem opgelost.

03 jul 2008 22:20

Oke bedankt Harold,
Ik heb garantie op bak en motor. Zal dit wel niet ondervallen denk ik.
Voorlopig maar lekker veel open rijden haha :lol:

03 jul 2008 22:23

harald :wink:

03 jul 2008 22:26

oeps sorry zal het niet meer vergeten ! haha,

:oops:

03 jul 2008 22:27

haharald :cheesy:

Re: verwarming 964 cabrio blijft aan

04 jul 2008 9:21

renetrzes schreef:Het viel mij op dat de verwarming bleef doorloeien ondanks dat de automatique verwarming op 0 graden stond.

Uit alle uitstroomopeningen? Het kan ook zijn dat er een of meerdere kleppen blijven hangen. Gewoon even computer uit laten lezen en naar laten kijken.

renetrzes schreef:Ook maakt de auto van 100 t/m 140 km per uur een soort resonerend geluid .Denk van de banden (bridgestone 255 40 17) of kan het een lager zijn?? Boven 140 is het geluid weer weg. :roll:

Moeilijk te zeggen natuurlijk, maar 100 - 140 km/u is wel een erg groot (toeren)gebied voor resonantie.

04 jul 2008 10:18

Komt mij over dat je ruitontwasemingsschakelaar aan staat.
Hierdoor gaat de ventilator in de hoogste stand en gaat automatisch (in ieder geval bij mij) de verwarming aan.

de verwarming bleef doorloeien

04 jul 2008 11:09

Als het systeem vergelijkbaar is met dat zoals gebruikt in de 944, kan het een gebroken (kunstof) hefboompje zijn dat de kleppen aanstuurt. Zoals Eric aangaf blijft er dan een klep open staan, waardoor er altijd een maximale hoeveelheid warme lucht de auto in wordt geblazen. Da's een kewstie van een paar centen (en in het geval van de 944 5 minuten werk).
Plaats een reactie