Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
13 jul 2008 11:51
Hi, mijn naam is Lammert. Ik ben gek op porsche en kocht na mijn studententijd een 944. Prachtige kar. Nu ben ik mij aan het orienteren op een 993 - 996. ik heb een 996 3.4 i uit 1998 op het oog. km circa 240.000 Motor is recent gereviseerd, betreft een ex-lease auto, BMW carlease.
Kunnen jullie mij helpen betreffende concrete aankooptips ?
Dank daarvoor!
Tot ziens,
groeten,
Lammert
13 jul 2008 12:49
3.4 I..
Dacht altijd dat er een carburateur opzat... Zou zeggen leef je eens uit mbv de zoekfunctie.. genoeg leesvoer voor een zondagmiddag..
Hier kun je vast beginnen..
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... highlight=
13 jul 2008 15:48
Wat is er aan de motor gereviseerd? Ik heb namelijk wel eens gelezen dat vervangen bij die motoren goedkoper was dan reviseren.
13 jul 2008 19:43
Want
13 jul 2008 20:01
Bij gebrek aan antwoorden is er maar één aankooptip: niet doen.
13 jul 2008 20:20
Inderdaad, lees even goed hier op het forum over de pre 996'en.
Ga voor een 993
13 jul 2008 21:12
Ik zou het heel goed overdenken alvorens een 996 aan te schaffen met 240k op de klok. Aan de andere kant, het feit dat dit blok al zoveel heeft gelopen, en het dus niet zo waarschijnlijk is dat de cilinderwanden nog gaan scheuren) en er is inmiddels een revisie plaatsgevonden:!: Wellicht kan het je nog veel rijplezier opleveren.
De prijs moet wel zodanig laag zijn dat je het risico moet kunnen en willen lopen om voor grote kosten te komen te staan. Een nieuwe motor kost je, ik meen, 12000 euro! Revisie zoals je eerder noemt komen niet zo heel veel voor bij de 996 3.4
13 jul 2008 21:23
in elk geval, als je dit model mooier vind (fijner, moderner of anderszins) en je valt op zich voor dit exemplaar, laat een AKK (aankoopkeuring) doen door een erkende Porschespecialist. Er zijn er genoeg te vinden hier op het forum (onder zoeken tik je gewoon specialist of Porschespecialist in).
Ik zou in elk geval willen weten wat er is gereviseerd; het beste bewijs hiervoor vormen originele facturen die tot in detail de revisie-activiteiten, onderdelen en uren aangeven. Bij een gedeeltelijke revisie (meestal koprevisie) is men bijvoorbeeld grofweg voor 3.000 euro klaar, een complete revisie kost vaak 2 of 3x zoveel.
Inderdaad staat de 3.4 motor in de 996 bekend om relatief vaker dan gemiddelde slijtage, zuigerspeling e.d.. Hierover is zeer veel al op dit forum geschreven. Indien serieus is besloten tot revisie, zou dat op zich een positief teken kunnen zijn; de basis van het motorblok is dan goed genoeg om onderdelen te reviseren (deels worden dan ook onderdelen vervangen).
In het algemeen geld overigens (maar wellicht heb je die ervaring ook van destijds, toen de 944 werd aangeschaft) dat het de moeite loont om diverse exemplaren te bekijken van het type dat je zoekt, en (hiervoorafgaand, maar ook tijdens het kijken) vast te stellen welke specificaties je wenst dan wel per se niet wil accepteren (kleur, schuifdak, 2 of 4 wiel etc.). Zoek voor dat laatste maar eens onder hoofgroep 'Porsche gezocht) naar een van de bovenste topics (sticky) met de titel 'Lijstje van PasCal.
Heel veel succes, want los van alle serieuze woorden is het natuurlijk gewoon geweldig neiuws dat jij eerdaags de bezitter zult worden van een mooie 996 of 993!
13 jul 2008 21:30
Gewoon kopen. Voor weinig dan.
20 jul 2008 13:53
Bedankt allen,
Het jachtseizoen is geopend!
Gr,
Lammert
20 jul 2008 15:54
Succes met jagen Lammert
Laat even weten wanneer je iets geraakt hebt
21 jul 2008 16:58
Voor wat het waard is: gewoon doen
De 996 is een wereldauto, leg wat geld apart (of spaar) voor onvoorziene kosten.
Er kan altijd wat mis gaan... En verder: gewoon genieten!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.