Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

911S met PDK

23 jul 2008 18:38

Testrit gemaakt met PDK. Sneller dan tip en handbak. Jammer vd Mondeo achterlichten.

23 jul 2008 18:40

Afbeelding :? (US Versie)

23 jul 2008 19:02

knap dat jij die 0,01 sec voelt mogo! :?

23 jul 2008 19:04

Voelt hij met z'n trilhaartjes :cat:

23 jul 2008 19:05

sensitive :roll: :wink:

23 jul 2008 19:38

zuugnap schreef:knap dat jij die 0,01 sec voelt mogo! :?

Het is voor mogo sneller dan een handbak.

23 jul 2008 19:41

Misschien een iets uitgebreider verslag???

Hoe is het om te schakelen met zo'n snelle bak zonder flappy paddles?? Hoe is ie in vergelijking met de Tiptronic?? Is het echt vervelend dat de versnellingsbak 'verkeerd om' zit volgens sommigen?? Hoe is de kick in the back van de sportstand in real life?? etc.....

23 jul 2008 20:03

Mark Nauta schreef:Misschien een iets uitgebreider verslag???

nou vraag je wel te veel denk ik :wink:

Nicolò schreef:Het is voor mogo sneller dan een handbak.

Daar heb ik eigenlijk geen twijfel over dat PDK langzamer is 8)

23 jul 2008 20:23

Nou, daar gaan we. Afgelopen dinsdag met 997 Carerra PDK gereden (geen S) met SC+.

Hoe is het om te schakelen met zo'n snelle bak zonder flappy paddles?

Wennen. Heb paddles vrij snel gelaten voor wat het was: of op "auto" of bedienen vanaf de pook. Leuk. Reageert snel en goed. Ook even sport plus aangezet. Trekt dan in elk verzet door tot de begrenzer, maar schakelt ook bliksemsnel terug. Da's indrukwekkend...

Hoe is ie in vergelijking met de Tiptronic?

Geen idee, nooit aan de hand gehad...Altijd schakelen (993, 997S).

Is het echt vervelend dat de versnellingsbak 'verkeerd om' zit volgens sommigen?

Nee hoor...

Hoe is de kick in the back van de sportstand in real life?

Zie hierboven: "warp speed" ipv "impulse power" (vrij naar JC). De huidige 997S is meer dan prima maar een base 997 mark II met PDK en SC+ komt aardig in de buurt. Ben benieuwd hoe dezelfde configuratie (met PDK) in een 997S gaat...Indrukwekkend denk ik....

23 jul 2008 20:24

PDK met sportpakket is 0,2s sneller. En ik vrees dat ik als amateur schakelaar het verschil echt nog wat groter zal maken :cry: . Maar inderdaad, erg benieuwd naar de rijervaring op zich. Begrepen dat de PDK bak in normale stand wat cruisy aanvoelt, pas in sportstand heb je echt het sportauto gevoel. Zegt men dus.
Vind het zelf ook wel jammer dat geen flippers zijn gekozen. Vond men bij Porsche waarschijnlijk wat Italiaansig.. 8) .

23 jul 2008 20:41

Zeer recent:

http://www.dpccars.com/car-videos-08/07 ... -drive.htm

23 jul 2008 20:42

Horn: je foto is niet alleen een US-versie maar ook een 1e model 997 8)

23 jul 2008 21:03

oa. te zien aan de kleine spiegels begrijp ik nu (en achterlichten, maar daarop zijn mijn ogen nog niet geoefend vrees ik).

23 jul 2008 21:35

Duidelijk hier de verschillen: knik onderin de lijn van de achterlichten en de afbakening in de onderrand van het deel met de uitlaatpijpen (hier de platte pijpen van de 'niet-S').

23 jul 2008 21:56

minimaal inderdaad. Kan die achterlichten wel waarderen, de pijpen minder (zou dus toch voor een S moeten gaan... 8) ).

23 jul 2008 22:06

Paul van Engelen schreef:Horn: je foto is niet alleen een US-versie maar ook een 1e model 997 8)

aha. had speciaal gezocht op 911 S 2008. :oops: Niet degene die Mogo bedoelde dus. Kan me nu wat beter voorstellen wat mondeo lampen betekent. Vind de mondeo overigens best een mooie leaser... :wink:

23 jul 2008 23:47

Ik vind de Non-S uitlaten juist erg vet :D

Lekker breed, toch elegant... minder schreeuwerig van "kijk mij hier"

24 jul 2008 0:06

R.M.Boosten schreef:Ik vind de Non-S uitlaten juist erg vet :D

Lekker breed, toch elegant... minder schreeuwerig van "kijk mij hier"

Inderdaad.
Wat ik echter wel mooi vind van de Mk II, is dat de S-uitlaten nu even groot zijn. De Mk I had ongelijke formaten, daar was ik minder van gecharmeerd.

24 jul 2008 1:24

FS1 schreef:Hoe is het om te schakelen met zo'n snelle bak zonder flappy paddles?Wennen. Heb paddles vrij snel gelaten voor wat het was: of op "auto" of bedienen vanaf de pook. Leuk. Reageert snel en goed. Ook even sport plus aangezet. Trekt dan in elk verzet door tot de begrenzer, maar schakelt ook bliksemsnel terug. Da's indrukwekkend...

Ervaringsverhaal doet me denken aan de Audi TT 3.2 DSG waar ik mee gereden heb, de bak lijkt te weten wat je wilt doen, is inderdaad erg indrukwekkend. Enige nadeel aan de DSG destijds was, (and I quote) "het voelt alsof je een playstation racespel zit te spelen". Doordat alles zo snel en soepel gaat, is de echte uitdaging weg ;)

Overigens, doet de PDK ook aan tussengas? Dus rustig rijden in zijn 3 (50), afremmen voor een zebrapad en tussengas krijgen van de motor, omdat ie terug gaat naar zijn 2? ;)

(terzijde, neem aan dat de PDK alleen nog maar beter is dan de DSG-bak, dus verwacht bovenstaande op zijn minst waar te zijn ;) )

24 jul 2008 11:06

Mark Nauta schreef:Wat ik echter wel mooi vind van de Mk II, is dat de S-uitlaten nu even groot zijn. De Mk I had ongelijke formaten, daar was ik minder van gecharmeerd.

Standaard zijn en waren de pijpen van gelijke diameter. De ongelijke diameter zijn van de sportuitlaat (een extra) :idea:

Er zijn zoveel details om te weten van die mooie Porsches :lol:

24 jul 2008 11:23

Inderdaad, en wat ik vooral lelijk vond aan die sportuitlaat was dat net de buitenste uitlaten groter waren dan die aan de binnenkant. Omgekeerd zou misschien nog mooi(er) geweest zijn!

Afbeelding

24 jul 2008 21:00

Dan zet je die sierspruitstukken er toch gewoon op?

Bij mijn 996 zaten die erop toen ik hem kocht. Heb ze uiteraard behouden toen ik de PSE liet plaatsen. And guess what?
Grote aan de binnenkant, kleintjes aan de buitenkant ;)

(Ben er even voor naar buiten gelopen om te zien of ik het niet verkeerd voorhad. )

Re: 911S met PDK

24 jul 2008 21:21

mogo schreef:Testrit gemaakt met PDK. Sneller dan tip en handbak. Jammer vd Mondeo achterlichten.

Wat is er mis met Mondeo achterlichten :roll: :wink:

24 jul 2008 22:27

Ik ben de wagen 2 weken terug gaan bewonderen en heb er geen Mondeo iets in gezien. Vond de wagen net iets mooier dan de vorige en de ledjes zijn ook zeer tof

25 jul 2008 1:19

AfbeeldingAfbeelding

het nieuwe uiterlijk mk2
Plaats een reactie