Hier gaat alles zoals grootvader het ook deed
.
1- Auto afspuiten met tuinslang om het zand eraf te spuiten (eenvoudigweg je vinger op het spuitstuk doen voor een harde straal
)
2- Auto zachtjes (anders krijg je misschien krassen van het hardnekkigere zand) afvegen met een verzuipte spons met autoshampoo, waardoor al het zand eraf is.
3- Auto afspoelen zodat hij nat blijft
4- Auto nu grondig schoonmaken (wat harder duwen zodat ook vliegjes etc ervanaf gaan)
5- Afspuiten zodat er geen shampooresten blijven zitten
6- Auto drogen met een zeem
7- Velgen besprenkelen met water (voorzichtig anders wordt de rest weer nat
)
8- Velgen schoonmaken met een spons
9- Velgen afspoelen
10- Glassex op de ruiten en wrijven maar!
Klaar!
Het dak doe ik overigens NIET met een spons of iets dergelijks, ik maak het dak nat, en eventueele vieze plekken (vogelpoep/hars etc.) maak ik schoon door water erop te laten vloeien van de tuinslang, en tegelijkertijd met mijn vingers erover te wrijven. Dit doe ik omdat als ik met een spons of iets dergelijks over de stof ga wrijven, er stukjes spons/zeem etc kunnen blijven zitten door het ruwe oppervlak. Met de hand blijft alles mooi schoon
!
Ook gebruik ik voor het dak geen shampoo, alleen water. Dit omdat iets in mijn hoofd zegt dat shampoo achterblijft op/in het stof van het dak.
Op deze manier krijg je weinig poetsschade aan de auto, en worden alle plekjes die jijzelf schoon wilt hebben schoon!
Helaas haal ik met deze methode het door Marcel opgelegde tijdslimiet van 10 minuten niet
Ik doe er één tot anderhalf uur op