Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
13 aug 2008 10:47
hoeveel heb je nodig om je Porsche PERFECT te maken (naar schatting....)
ik denk ongeveer 10.000 euro.......
13 aug 2008 10:54
perfectie bestaat niet, dus je zult altijd geld nodig hebben
13 aug 2008 10:54
Wat is PERFECT?
Ligt natuurlijk ook aan de staat van je auto/type/bouwjaar etc. Maar goed, om een dwarsstraat te noemen: 15k minimaal. Alleen (goed) spuiten kost al meer dan 5k.
13 aug 2008 11:07
0 euro. Voor mijn gevoel is ze al perfect, telkens als er in rij (of alleen al naar kijk) word ik blij.
Natuurlijk kan ze nog wel een beetje botox en makeup gebruiken op sommige plekken, maar zo als ze nu is, is het voor mij goed (voorlopig).
13 aug 2008 11:07
Ik hoop dat met 4/5 mille de auto in mijn ogen finished is.
1 mille voor technische gedeelte.
3/4 mille voor laswerk en spuitwerk.
13 aug 2008 11:10
MS964 schreef:Wat is PERFECT?
.
nieuwstaat, zoals hij(zij) geleverd is........(of beter......)
13 aug 2008 11:14
binnenkort voor de kleine beurt dus dat wordt weer voor 1000 flappe tappe!
Oja en na de 1001 gaan voor nieuwe bandjes erop ga ze platgummen daar
13 aug 2008 11:31
ironpatje schreef:hoeveel heb je nodig om je Porsche PERFECT te maken (naar schatting....)
ik denk ongeveer 10.000 euro.......
Is moeilijk om er zo een prijskaartje aan te hangen, gaat ook om de wensen die jij vervulling wilt zien gaan.
totaal ontlakking, ja/nee
veel of geen laswerk
zelf de/monteren of laten doen
Zijn toch dingen die in een restauratie meegenomen moeten worden.
13 aug 2008 11:35
stoekie schreef:Ik hoop dat met 4/5 mille de auto in mijn ogen finished is.
1 mille voor technische gedeelte.
3/4 mille voor laswerk en spuitwerk.
1 mille
een klein beetje onderschat denk ik voor het technische gedeelte.
3/4 las en spuitwerk, voor dat geld krijg je amper een cosmetische beurt, of misschien in de trend van klop het hol en smeer het vol, en dat wil je toch niet met een auto waarin je zelf wilt blijven rijden met een goed gevoel.
13 aug 2008 11:44
0 euro bij mij....
13 aug 2008 11:50
John schreef:0 euro bij mij....
Ook bij mij, of ik doe het zelf of laat het doen
Auto moet top zijn.
Verkocht mijn 964 en er mankeerde helemaal niets aan, zaten zelfs nog net nieuwe banden onder
13 aug 2008 11:52
o euri's, hij is uit 99 maar nog geen 50.000 op de klok, hij is echt nog als nieuw (gelukkig)
13 aug 2008 11:57
ik heb eens een (richt) prijs gekregen van 8.500 euro voor het spuiten (+ enkele roestplekken wegwerken)
naar het schijnt bij ,nen hele goeie......'
remmen ongeveer 1200 euro,
interieur ongeveer 2500 euro........
nieuwe banden (ze zijn nog maar 18 (achter) en 21 (vooraan) jaar...) ongeveer 400 euro
alle electriek nakijken kostprijs ???????
idd ik denk dat ik zeker boven de 10.000 uitkom.....
13 aug 2008 12:01
stoekie schreef:Ik hoop dat met 4/5 mille de auto in mijn ogen finished is.
1 mille voor technische gedeelte.
komt weer €500.= bij excl. arbeid begrijp ik
13 aug 2008 12:04
Afhankelijk van hoe kritisch je bent. M'n 964 voor wat ie dagelijks moet doen een set achterbanden en zou nog wellicht een ander Dashboard willen [klein golfje in bovenlaag
] als ik er langer mee door wil blijven rijden. M'n 2.2S kan ik peblebeach niet mee doen maar of additioneel werk hem dan ook additioneel + waard maakt is maar de vraag. Denk dat ik daar nog 5K aan moet besteden om de kritisie de mond te snoeren.
Maar doe je het dan voor je zelf of voor anderen
13 aug 2008 12:07
Of bedoel je die 912 van je album? Ga je met 10K echt niet redden
13 aug 2008 12:08
Als je nieuw koopt is ie zeker perfect. Verder denk ik dat het heel veel euro's kost om een oudere porsche 100% perfect te krijgen, ik denk dan aan de lak, interieur, motor, kortom alles in nieuwstaat. Bijna niet te betalen. Dus ook niet met 15000 euro. Perfecte staat , wat is dat dan eigenlijk. Voor u of voor mij zal dat anders zijn.
13 aug 2008 12:22
Tim schreef:Of bedoel je die 912 van je album? Ga je met 10K echt niet redden
idd, die 912 uit m'n album
beter wegdoen voor oud ijzer....... en een andere (beter in orde ) kopen....
13 aug 2008 12:26
Tim schreef:Afhankelijk van hoe kritisch je bent...........
Maar doe je het dan voor je zelf of voor anderen
voor mezelf, om zelf te weten dat ik een heeeeeeele goede 914 heb........
ik wil er eigenlijk zelf mee rijden totdat ik er niet meer ben.....
en m'n nakomelingen moeten dan zelf maar zien wat ze ermee doen.....
13 aug 2008 12:39
[quote="cabrio wim
1 mille
een klein beetje onderschat denk ik voor het technische gedeelte.
.[/quote]
Waarom? Als hij toch al 100% in orde is alleen een slangetje vervangen en beurtje kosten de wereld niet.
Denk dat er een groot verschil is tussen wat ieder verstaat onder het in orde krijgen.
Heb voor 3 jaar terug mijn bmw volledig opnieuw laten spuiten voor 1500 euro. Zag er naar mijn mening prima uit.
13 aug 2008 12:41
stoekie schreef:Heb voor 3 jaar terug mijn bmw volledig opnieuw laten spuiten voor 1500 euro. Zag er naar mijn mening prima uit.
...op een afstand van 100 meter
13 aug 2008 12:52
Ik heb toch nog niet echt veel nieuwe spullen moeten kopen voor mijn Porsche,
maar als ik nu zie wat ik al kwijt ben.
Zal op het eind van de restauratie wel even posten wat ik kwijt ben aan onderdelen zoals slangetjes, rubbers, lagers, remblokken, nieuwe stukken en dergelijke.
13 aug 2008 13:07
Rvs uitlaat, Koni's, spuitwerk. Ik denk dat ik toch nog een dikke 5 nodig heb.
13 aug 2008 13:09
ik zal de jongens bij RUF eens bellen, ombouw naar een CTR lijkt me wel wat
13 aug 2008 13:23
Jeroen914 schreef:stoekie schreef:Heb voor 3 jaar terug mijn bmw volledig opnieuw laten spuiten voor 1500 euro. Zag er naar mijn mening prima uit.
...op een afstand van 100 meter
tijd voor hans anders
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.