Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Gesloten onderwerp

Keuze 997 S

23 aug 2008 7:22

Goedemorgen daar in Nederland,
Een week geleden ben ik aangekomen in de VS waar ik zeker twee jaar zal verblijven. Van de weekl ben ik naar een porsche dealer geweest en heb daar proefgereden met een hagelnieuwe 997 en 997 S. Dus niet zoals in Nederland moelijk doen met proefrijden etc. Nee gewoon een nieuwe uit de showroom, radardetector mee (is hier gewoon legaal) en proefrijden maar.
De keuze was niet heel moelijk, de S voelde veel sterker aan. De dealer probeerde me nog wel de nieuwe 997 (lederen interieur)te verkopen voor 52000 euro met 4 jaar garantie etc.
Helaas had de 997 S niet in het artic silver dus moest ik verder kijken.
Gelukkig hebben ze genoeg aanbod en heb er dan ook 4 gevonden welke zeker aan mijn "eisen" voldoen.
Ben gewoon nieuwsgierig welke jullie zullen kiezen. Alle 4 staan bij een porsche dealer en er ziot nog voor minimaal 2 jaar garantie op (PCO):
1. Carrera S bj 2005, 32000 miles en voorzien van echt alle opties!! GT silvcer (NAV/sport chrono, sunroof, Bose, lederen interieur) vraagprijs is 63700 USD ( rond de 40000 euro koers 1.57, had al euro omgewisseld?!)
2. Carrera S bj 2005, 12000 miles, alle opties. Prijs is rond 66000 USD (42500 euro).
3. Carrera S bj 2005, 7000 miles, VF supercharger (470 BHP) met ook porsche fabrieksgarantie (was al vanuit de fabriek erop gezet) en ook alle denkbare opties behalve een sunroof. Kleur is artic silver. Prijs is 66000 USD (rond de 42500 euro)
4. Carrera S bj 2006, 5000 miles!, alle opties prijs is ongeveer 67000 USD.

Ben erg benieuwd naar jullie mening.

Wel leuk om te vermelden: voordat ik Nederland vertrok ben ik langs wat dealers gereden en wat rondgevraagd. Proefrit heeft geen van de dealers aangeboden (stukje service?!). Heb wel gevraagd of het mogelijk was om de tellers europees te maken wanneer ik terug zal komen. Een dealer zei dat het niet zo moeilijk was om de digits van miles naar km om te zetten, kosten ongeveer 2500 euro! Heb hier ook gevraagd of er iets mogelijk was. Alle tellers (complete behuizing) moeten vervangen worden was wel duur, kosten 1800 USD (1200 euro).
Ergens moet er geld aan de bekende strijkstok blijven hangen.

Maar nogmaals ben erg benieuwd!!!

Groet

23 aug 2008 7:35

Zit nu ook in de VS maar helaas maar voor 3 weken.
Ben al wel bij een Porsche dealer langsgeweest om me te verbazen over het onvoorstelbare prijsverschil tussen USA en NL.
Toch vreemd eigenlijk dat je hier voor 123.000 USD (€ 83.100) een 911 Turbo koopt. Een dergelijk verschil is niet meer uit te leggen. Of kan iemand een poging doen ?

Zou zeker voor keuze 4 gaan gezien het bouwjaar, mileage en opties.
Kun je 2 jaar nog meer genieten.

Ik weet niet in welke staat je zit maar in Californië bijna geen "normale" 911 gezien; bijna alleen maar nieuwe turbo's. :shock:

23 aug 2008 7:46

Zit in North Carolina.
De autos kunnen voor rond de 1000 USD vanuit alle staten worden gebracht.
Het is inderdaad verbazingwekken om te zien wat voor een verschillen in prijzen er zijn.
Probleem is alleen de verzekering. Je begint bijna overal, op een verzekering na, op 0 schadevrije jaren. Ik ga zo een 725 euro per 6 maanden betalen allrisk.
Groet

23 aug 2008 8:53

wokkie schreef:Probleem is alleen de verzekering. Je begint bijna overal, op een verzekering na, op 0 schadevrije jaren. Ik ga zo een 725 euro per 6 maanden betalen allrisk.
Groet


Verzekeraars zijn overal hetzelfde :!: Schandalige premie voor een 997S :) Gelukkig kun je iets terugverdienen op de aanschaf van je 997S daar, want anders.... :roll: :wink:

Re: Keuze 997 S

23 aug 2008 10:18

wokkie schreef:3. Carrera S bj 2005, 7000 miles, VF supercharger (470 BHP) met ook porsche fabrieksgarantie (was al vanuit de fabriek erop gezet) en ...

Een Turbo (compressor?), af fabriek, als een optie :?: :roll:

Dat lijkt me gewoon een Turbo, heeft 480 pk hier :idea:

23 aug 2008 10:47

Optie 3 als het een Turbo fabrieks-af is. Blijkt hij toch later ingebouwd te zijn(heb nog nooit gehoord van een fabrieks-af supercharger), dan zou ik deze sowieso laten staan. Je moet btw ook van het geluid van een supercharger houden tijdens heb rijden(kijk eens op youtube, dan hoor je dit), niet alle superchargers maken van die hoge herrie, maar veel wel.

Optie 4 als optie 3 geen goede keus blijkt te zijn.

Ps. Het ombouwen van een 997 teller naar Nederland gebeurt alvolgt:

1.Knopje bij dashboard omzetten van miles-teller naar km-teller(graties!knopje zit gewoon op je P-heb hiervoor toevallig laatst nog gebeld met dealer)-->voila alles wordt gemeten in km's
2.Koop een nieuw achtergorndje voor je snelheidsmeter(die nu in miles schaal staat), kosten max 300 euro en daarna installeren. Arbeidskosten ook maximaal 100 euro(als je het niet zelf doet en een dure dealer hebt).

Alle prijzen hiervan boven de 500 euro/800 dollar lijken mij een beetje erg overdreven.

Succes met dit luxe probleem! En haast je vooral niet om te kopen, probeer de uto te zoeken die aan als je wensen voldoet en waarbij de verkopende partij ook nog een fijn en betrouwbaar overkomt(bij garanatie en probleempjes meot je bij hen aankloppen)

23 aug 2008 11:06

Leuk onderwerp, ik wil ook naar Amerika. Ik zou voor de Turbo gaan, als dit niet achteraf erin gemoffeld is. Het beste advies wat wij je kunnen geven is: "gebruik je gezonde verstand". :wink:

24 aug 2008 0:30

Ik ben toevallig 2 dagen geleden ook terug gekomen uit Amerika. Auto's kosten daar echt bijna niks ja, komt vooral door de BPM die je hier in Nederland betaald! gelukkig moet die tussen 2012 en 2018 helemaal gaan verdwijnen. Ik zelf zou voor optie 4 gaan, gewoon beste opties puur gebaseerd op de gegevens en misschien als je beetje gaat afdingen krijg je nog een mooiere prijs, onthoudt wel dat er nog een tax bij komt.

is er iemand die weet hoe de teller van een 996 c4s terug te zetten is? weet iemand ook of de bumper omgebouwd moet worden en hoeveel nieuwe software voor de navigatie gaat kosten?

24 aug 2008 1:14

Tax is 3% (misschien een voorbeeld voor Woutertje Bos!!!)
Ik ben alleen erg benieuwd naar de supercharger (het is geen turbo). Hij heeft wel fabrieksgarantie.
Ik wel geintereseerd wie weet welke dealer een nieuwe achtergrond plaats in de snelheidsmeter. Hier doen ze dit niet, alleen een geheel nieuw console

24 aug 2008 1:58

wokkie schreef:Ik ben alleen erg benieuwd naar de supercharger (het is geen turbo).

Is geen optie af fabriek.

24 aug 2008 2:05

porscheware schreef:Toch vreemd eigenlijk dat je hier voor 123.000 USD (€ 83.100) een 911 Turbo koopt. Een dergelijk verschil is niet meer uit te leggen. Of kan iemand een poging doen ?


Dat is prima uit te leggen. Auto's zijn in NL zo duur door het belastingstelsel. Dat is bedacht door de Nederlandse regering. Er zijn ook politieke partijen in NL die wel gezond verstand hebben. Helaas hebben die vooralsnog geen meerderheid.

24 aug 2008 8:58

Haal de BPM maar eens van een auto...... wereld van verschil :lol:

24 aug 2008 17:43

Ok
Maak voor mij maar eens de rekensom dan:
911 kost nieuw 119.000 euro
BPM is 40%
Kom je op 71.000 euro

Hier kost een kale 73000 USD = 52.000 euro

Dus wassr blijft die 19.000 euro!!!
Zitten ook nog verschepingskosten bij etc.

Iemand moet zijn zakken vullen

Gr

24 aug 2008 18:06

btw+/- 10k?

24 aug 2008 18:31

Vergelijk anders de Turbo eens: USA 89.000 EUR - NL 206.000. beiden incl. alles. Met BTW en BPM eraf blijft er nog veel meer over dan 89.000 EUR. Porsche verkoopt zijn auto's in NL gewoon veel duurder!

24 aug 2008 18:36

prijzen zijn vastgelegd voor bepaalde tijd en de koersvoordelen dollar-euro worden niet per dag doorgerekend. verder schijnt het zo te zijn dat een auto in NL netto goedkoper zou moeten zijn (zonder taxes) dan in andere landen. Mijn kennis gaat niet zo ver dat ik weet of in Amerika de prijzen netto nog lager zijn. Maar zoals ik altijd begrepen had zou dat wel zo moeten zijn. Verschepingskosten gaan vanuit fabriek naar importeur niet per stuk, dus zou me kunnen voorstellen dat het verschil Zuffenhausen - US en Zuffenhausen - Leusden niet zo groot is per auto.

Tenslotte Wokkie: 'vraag niet hoe het kan, profiteer ervan!!' 8)

25 aug 2008 0:44

Ik was onlangs in Florida en ben in Ocala langs de plaatselijke P. dealer gereden. Dan staat er zoiets klaar om direct mee weg te rijden: http://all-pro.porschedealer.com/new_cars/info.php?inventoryid=416552 en dus denk je 'inpakken en wegwezen' (nog niet gedaan trouwens). Maar als we die $140,785.00 USD invullen in de Excel-sheet van Maarten
Afbeelding
uit een ander draadje, waar zit dan de adder?
Moet je op je dashboard naast de miles->KM niet ook de Fahrenheit-> Celsius schaal (laten)vervangen (bij water & olietemp) als je dat belangrijk vindt.

25 aug 2008 1:14

Optie 4 geniet voor bovenstaande redenen ook mijn voorkeur.

porscheware schreef:Vergelijk anders de Turbo eens: USA 89.000 EUR - NL 206.000. beiden incl. alles.


206k ?! :shock:
Hier mag je rekenen op 150k (auto+21% BTW) en dan separaat nog eens 9k (éénmalige BIV & jaarlijkse rijtaks).

89k echter... zucht...en benzine kost er ook al niks.... ;)

25 aug 2008 1:53

Overigens Wokkie, schijnt de vraagprijs in USA altijd aan de hoge kant te zijn. Dus de prijzen die je nu opgeeft zullen in de praktijk wel een stuk lager zijn.
Ik weet dit van een vriend die veel in/verkoopt van/naar de USA op gebied van machines, auto's schijnt hetzelfde te zijn.

25 aug 2008 8:08

Aankoop 140.000 USD
Transport 2.900 USD incl. Verzekering @ 1% van waarde
Subtot 142.900
In EUR 97.211 1,4700 EUR/USD
Invoerrechten 9.721 10,0%
Subtot 106.932
BTW over aankoop & transport 18.470 19,0%
BTW over invoerrechten 1.847 19,0%
BPM 32.001
Garage 2.000 Aanpassingen (verlichting etc.)
RDW 1.000 Ind. keuring (nodig indien geen COA via Pon kan worden verkregen)
Totaal 162.250 Op NL kenteken

25 aug 2008 8:10

toch een hoop geld... :roll:

25 aug 2008 14:09

Ik neem de auto mee als verhuisboedel. Dus geen BTW en BPM en geen aanpassingen dus dat loont de moeite!

25 aug 2008 14:59

wokkie schreef:Ik neem de auto mee als verhuisboedel. Dus geen BTW en BPM en geen aanpassingen dus dat loont de moeite!


Een kennis van mij ook gedaan, gelijk maar 3 auto's meegenomen :wink:
Had ook de mogelijkheid, toch maar bij de oude 993 gehouden :oops:

PS
Oja hij moest er wel nog 1 jaar hier in Ned mee rijden of stilstaan :!:

25 aug 2008 15:28

Ik ken idd ook iemand die serieus naar een 997 turbo cabrio gekeken heeft. Kosten voor een volledig aangekleede, nieuwe turbo op nl kenteken incl alle belastingen en vervoerskosten: +- 160.000. Dan hou je dus mooi 50 ruggen in je zak: daar moet ik toch serieus hard voor werken.

Alleen waar haal ik die 160 rooitjes vandaan?

Ik snap dus niet dat veel mensen hun porsche dus niet op die manier kopen, de dealer regelt namelijk dus alles voor je (vervoer etc.)

PS de amerikaanse dealers zijn dit verboden door porsche zelf, maarja, waar geld te verdienen valt........

25 aug 2008 16:16

josboxster schreef:Alleen waar haal ik die 160 rooitjes vandaan?


Werken Jos, héél hard werken :oops: :cry: :evil:
Gesloten onderwerp