Hallo,
Afgelopen week heb ik met mijn 944 Turbo de bodem geraakt. In de weg zaten links en rechts op dezelfde plaats verzakkingen, waardoor het midden van de weg opeens te hoog was voor de Porsche. Hier heb ik dus de weg geraakt.
Foto's ter verduidelijking:
De donkere beschadiging in het midden is de beschadiging van mijn auto, de strepen in het wegdek komen ook overeen met de vorm van de carterpan. Zoals je ziet ben ik niet de enige die hier de grond heeft geraakt...
Misschien dat het hierop een beetje te zien is, links en rechts (vooral rechts) is de weg ingezakt, waardoor er een holle weg ontstaat.
Het was 's nachts gebeurd, toen ik thuis kwam kon ik dan ook geen schade aan de auto zien. De volgende morgen bleek dat er een plas olie onder de auto lag. Toevallig had ik de dag van tevoren nog olie bijgevuld, dus ik wist dat hij helemaal vol was voordat dit gebeurde. Ik heb de olie gepeild en die stond weer op het laagste punt, ik was dus ongeveer een liter kwijt.
Ik heb contact opgenomen met de verzekering, aangezien ik rechtsbijstand heb, wil ik ze laten proberen de schade op de gemeente te verhalen. Deze zijn verantwoordelijk voor het onderhoud van de wegen, als de weg goed was onderhouden had ik geen schade.
Maar nu komt het vreemde gedeelte: De auto lekt nu niet meer.
Dit is op dinsdag gebeurt. De zaterdag erna ben ik naar de garage gereden om de schade te bekijken. Ik heb van tevoren olie bijgevuld, maar deze zit er nu nog steeds in. We zijn alweer 4 dagen verder en in die tijd is er geen drup olie meer verloren gegaan.
Bij de garage werd gezegd dat de voorste oliekeerring kapot was. Verder was er wel schade aan de carterpan te zien, maar deze was niet ernstig.
Maar hetgene wat ik nu niet snap is: Waarom lekt de auto niet meer? Zelfs na 4 dagen is er geen druppel olie meer uit... Dat kan toch niet met een lekkende oliekeerring?
En hoe kan het dan dat de auto in 1 nacht tijd wel een liter kwijt is geraakt? Dat is toch vreemd?