Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Cayenne met schroefveren of luchtvering

28 aug 2008 14:40

Graag hoor ik de ervaringen van Cayenne rijders die al wat langer ervaring hebben met schroefveren en die van diegene die juist ervaring hebben met luchtvering. Hm..eigenlijk liever van ervaring met allebei :roll:
En kies je voor luchtvering, dan met PDCC? Ik moet nog gaan proefrijden, ga ik absoluut doen, maar ik ben heel benieuwd naar de reacties.
Kies je voor luchtvering en PDCC moet je ff :bang: Maar is het dat waard of rijdt 'ie met schroefveren gewoon ook OK?

28 aug 2008 15:39

De Cayenne met het beste rijgedrag is diegene met PDCC.
Ik heb er nog een in de aanbieding staan. :lol:
04/2007 40.000km

Wat is de reden voor de aankoop van een Cayenne?
Ik zelf heb beslist om de Cayenne weg te doen en te vervangen door en G-klasse.
Kreeg in de Cayenne niet het gevoel dat ik wil hebben in dit type van wagen, na wel wat testrijden waren er maar 3 die hier aan voldeden voor mij.
De Land-Rover, maar die is dan weer te basic, de Range-Rover maar dat kreeg ik niet aan Linda verkocht en de G-klasse.

28 aug 2008 17:12

Best is de GTS : nl met luchtvering, schroefveren en PASM. Rijdt beter dan die met PDCC. Ik spreek uit ervaring. Of enkel luchtvering nemen.
Ik weet niet welk type je wil kopen.
De PDCC doet de auto glijden bij snel genomen bochten omdat hij niet zo fel overhelt. Daardoor heeft hij op de buitenwielen iets minder druk dan bij een zonder PDCC. Geloof mij maar : die PDCC op zo een ding is a bridge too far....

@Paul : staat dat ding daar nu nog altijd ????

28 aug 2008 17:26

Heb geen haast, moet wachten tot maart/april voor de G.
Mag nu weg voor een redelijke prijs, dumpingprijzen is pas vanaf mei 2009 :lol:

28 aug 2008 17:57

In dat geval zou ik gewoon de GTS nemen; welliswaar schroefveren maar wel met een behoorlijk onderstel.

28 aug 2008 19:10

zelf een KJN met luchtvering.....rijdt echt vele malen beter dan normale...

Op een GTS schijnt normale vering strakker te zijn....


Oja bij de luchtvering kan je ook de boel lekker omhoog zetten (bij off road, mits je bij die 1 procent van de KJN ofrouders zit) of wat sportiever lager....staat wel vetter..

oja bij een luchtvering uitvoering heb je een (onder de achterbank) een setje waar je je banden mee kan oppompen...lof ekker de wielen van iedereen oppompen...hoeveel bar weet ik ff niet..

maar er zit een slang met een drukmetertje bij, voor de rechter voorstoel zit een dopje, daar achter prik je de slang in en pompen maar.

28 aug 2008 19:13

Handig! Volgens mij had jij beter je KN in die gele kleur kunnen kopen... :cheesy:

Afbeelding

28 aug 2008 21:48

Heb ook 2 jaar met een KJN met luchtvering gereden. Luchtvering werkt prima, zeker in de combo met PASM. Ik vond gegeven het gewicht van de auto schroefveren niet prettig rijden. Vervolgens schijnt het op de 2ehands markt niet te slijten te zijn.... Ik denk dat maar een heel klein % met schroefveren wordt geleverd, net als met een handbak.

28 aug 2008 22:39

luchtvering hier....ik heb toentertijd proefgereden met een "schroefgeveerde" uitvoering. Verschrikkelijk.... je rammelt door elkaar en de ergste plek is achterin..na een half uur kom je er gebroken uit.

29 aug 2008 20:38

Dank je wel allemaal voor de reacties. Luchtvering dus sterk aanbevolen. De KJN is een van de auto's die op mijn lijstje staat ter vervanging van mijn huidige dagelijkse auto NIET ter vervanging van de 964! Het gaat dan om de 3.6 V6 KNJ dus zonder iets :D Andere SUV op het lijstje is de X5.
Zal eens gaan proefrijden.

29 aug 2008 20:53

Wordt het een nieuwe of een ingereden exemplaar?


we willen best helpen zoeken

29 aug 2008 20:59

Mijn oom had luchtvering, bij zijn nieuwe Cayenne heeft hij schroefveren gekozen, waarom? Het voegde volgens hem weinig toe en hij is nogaltijd tevreden :)

02 sep 2008 12:22

R.M.Boosten schreef:Mijn oom had luchtvering, bij zijn nieuwe Cayenne heeft hij schroefveren gekozen, waarom? Het voegde volgens hem weinig toe en hij is nogaltijd tevreden :)

Ah...kijk. Moet dus toch echt in beiden gaan sturen. Scheelt nogal wat Euri's namelijk. @pat69. Het wordt een nieuwe. ALS het een KJN wordt dan hè :D

02 sep 2008 12:53

heb een X5 gehad....bewust hierna voor de KJN (de instapversie :lol: ) gekozen...

Veel andere SUV proefgereden...maar kwam altijd maar weer bij de KJN uit....

deze is me zo bevallen dat we op dit moment alweer de tweede met veel plezier berijden....

Wat we wel hadden, echt waar, dat was bij het ophalen van de nieuwe we ff moesten slikken om de vertouwde superbak achter te laten....we hebben nog nooit zo veel plezier beleefd aan een auto....


Nogmaals luchtvering een pre......

02 sep 2008 12:58

John, waarom vind je de Cayenne zo geweldig?

Onlangs heb ik in de Cayenne S van me vader gereden, en ik vind er niks aan. Het voelt alsof je op een bank zit die doorzakt, heel log en lomp.
Daarentegen heb ik ook in de BMW 5 serie (dus niet X5) gereden, dit vind ik een veel fijner soort auto als luxewagen. Heel strak maar tegelijk veel comfortabeler dan de Cayenne!

Mijn vader is ook weg van de Cayenne, maar waarom vindt iedereen hem zo goed? Hij is groot en ziet er wel leuk uit, maar dat rijden lijkt toch nergens op of snap ik iets niet :)

02 sep 2008 13:29

R.M.Boosten schreef:, maar dat rijden lijkt toch nergens op of snap ik iets niet :)


Hoeveel KM ervaring heb jij ??????....


Zelf nu al 30 jaar mijn rijbewijs (ook zakelijk nodig) dus denk redelijk wat ervaring te hebben.....


Vond de eerste KJN tov de X5 vooral beter op het gebied van afwerking en luxe...

De X5 was een 100% Amerikaanse auto, kijk achter een schot,klep of in de motorruimte en je ziet de afwerking...

Huidige X5 zou voor mij de enige concurrent zijn tov de KJN....

Rijden vind ik de KJN ff iets beter dan de X5.....schakelen is de X5 weer beter in, alhoewel de nieuwe generatie KJN beter is dan de vorige op dit punt...geef ook grif toe dat het ook tussen me oren zit...tis maar wat je wil.


en niet onbelangrijk...tis een Porsche, en geeft mij dat gevoel......vanachter het stuur geven die bollingen in de schermen een ietsiepietsie 911 gevoel..

Oja Porsche Wittebrug gaf ook meer terug voor de inruiler...behoorlijk zelfs...bedragen van 8000 euri was normaal, zelfs indertijd met de X5 gaven ze meer dan de BMW dealer.

02 sep 2008 13:48

@RMBoosten: Dat laatste is wel een inkoppertje....
Rij zelf naar volle tevredenheid in een standaard Cayenne (nieuwere model), heb bewust niet voor luchtvering gekozen en mis het niet.
Heb wel uitgebreid proefgereden met luchtvering met PDCC en vond het wat vreemd en onnatuurlijk aanvoelen.
De standaard vering is wat hard en misschien niet zo confortabel op slecht wegdek, maar voor mij en de rest die regelmatig meerijden bevalt het goed.

02 sep 2008 14:02

Gert schreef:@ heb bewust niet voor luchtvering gekozen en mis het niet. .


Zegt de meest hardcore rijder hier :lol: :lol: , met de meeste circuitbezoeken per jaar moet de reserve auto (KJN) hardcore zijn :lol: :lol:

02 sep 2008 14:04

John schreef:
R.M.Boosten schreef:, maar dat rijden lijkt toch nergens op of snap ik iets niet :)


Hoeveel KM ervaring heb jij ??????....


Zelf nu al 30 jaar mijn rijbewijs (ook zakelijk nodig) dus denk redelijk wat ervaring te hebben.....


Vond de eerste KJN tov de X5 vooral beter op het gebied van afwerking en luxe...

De X5 was een 100% Amerikaanse auto, kijk achter een schot,klep of in de motorruimte en je ziet de afwerking...

Huidige X5 zou voor mij de enige concurrent zijn tov de KJN....

Rijden vind ik de KJN ff iets beter dan de X5.....schakelen is de X5 weer beter in, alhoewel de nieuwe generatie KJN beter is dan de vorige op dit punt...geef ook grif toe dat het ook tussen me oren zit...tis maar wat je wil.


en niet onbelangrijk...tis een Porsche, en geeft mij dat gevoel......vanachter het stuur geven die bollingen in de schermen een ietsiepietsie 911 gevoel..

Oja Porsche Wittebrug gaf ook meer terug voor de inruiler...behoorlijk zelfs...bedragen van 8000 euri was normaal, zelfs indertijd met de X5 gaven ze meer dan de BMW dealer.


Ik had het ook over de 5 serie, niet de X5 ;) Natuurlijk is de Cayenne leuker dan de X5 :P !

Maar waarom is een Cayenne zo leuk? wat trekt je aan het type auto, aangezien je zegt dat je er een geweldige tijd mee hebt gehad :) Is het het gevoel van "King of the Road" door zijn hoogte? of is het iets anders.

Dit alles is geen kritiek, slechts een vraag ;)


Mijn ervaring is "iets" kariger dan 30 jaar.... ongeveer 2500KM pas :p

02 sep 2008 14:21

@John: lol... beetje zweven is leuk, maar het moet natuurlijk niet te gek worden :mrgreen:

@RMversterkeren: lekker vergelijk met de 5 serie....... gaaap

02 sep 2008 14:55

Heb zelf een jaartje een Cayenne S gehad met luchtvering en dat was echt een hele fijne auto (behalve het benzineverbruik dan).

Heb nu een nieuw type X5 diesel (getuned) en die is niet alleen snel maar ook nog eens heel zuinig. De X5 is leverbaar met active steering en adaptive drive.
Deze laatste optie is vergelijkbaar met het Porsche PDCC.

De sensatie om een bocht heel snel door te gaan zonder dat de auto helt is echt heel erg gaaf. Een x6 met deze optie stuurde in een test sneller een circuit rond dan een Lotus en een Megane RS.

Keuze voor een X5 of een Cayenne is persoonlijk. Denk wel dat tweedehands de X5 couranter blijft (mits diesel).

Alletwee hele mooie auto's maar voor mij dus wel luchtvering in combinatie met adaptive drive of PDCC.

02 sep 2008 17:31

Gert schreef:@RMversterkeren
:lol:
Plaats een reactie