Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Autoradiokeuze

04 sep 2008 11:56

Nu mijn P in de garage staat en er van alles en nog wat opgeknapt wordt wil ik eigenlijk ook de radio eens opfrissen. Er zit nu een Clarion radio cassette in met Fiat opschrift, wel uit de goede tijd. Door het voller worden van de FM band is er eigenlijk niet goed meer naar te luisteren. Ooit had ik een defecte Blaupunkt bremen uit 1975 gekocht voor de P, met separate bedieningsunit en eindversterker. De radioreparatie is kostbaar en daarom nog niet uitgevoerd. Omdat de Clarion eigenlijk niet bruikbaar is verwacht ik dat de Blaupunkt de kanalen ook niet meer kan scheiden. Om de laatste reden wil ik er een recentere radio inzetten. Hebben jullie hier adviezen voor? Eisen liggen niet bij routeplanning, mp3, blauwe tand of andere gimmics die recente radios standaard hebben. Sublieme radiontvangst is het doel ;)

gr. Marcel

04 sep 2008 12:55

becker traffic pro

Afbeelding

04 sep 2008 12:57

... uit voorraad leverbaar :wink:

04 sep 2008 15:24

John schreef:becker traffic pro

Afbeelding

Dat wil ik dus niet, een multifunctioneel apparaat waar radio ontvangst een bijzaak van is. Tot een paar jaar geleden had je radio's met dubbele tuner en superontvangst. Deze kosten toendertijd ook een vermogen. Heb alleen geen idee welke dit zijn, en marktplaats levert heel veel mogelijkheden op ;)

gr. Marcel

04 sep 2008 15:35

becker is wel een merk dat moet/past in een 911................

wil de echt retro kan dat ook neem dan de retro mexico

Afbeelding

maar mijn keus....de traffic pro vanwege de oer(Porsche) looks...en de super radio ontvangst...navi is bijzaak maar wel handig

maar ook indertijd veel geleverd in een Porsche was de Blaupunkt Berlin, dat was een kikke ding ................toen, nu :roll:

Afbeelding

04 sep 2008 15:59

Lijkt een beetje op ET...! :mrgreen:

04 sep 2008 16:06

Ik heb met het zelfde dilemma gezeten. Uiteindelijk gekozen voor een Blaupunkt Stockholm rcm 104 met wisselaar. welliswaar niet van jou bouwjaar maar wat betreft verlichting ( is instelbaar) ontvangst, en geluidskwaliteit perfect. verder heeft het toestel een dusdanige klassieke uitstraling dat het niet mistaat in mijn 84 er targa. tevens is het toestel volgens mij orgineel door Porsche geleverd als optie.

04 sep 2008 17:04

Ik ben zeer tevreden met een Becker Mexico 2330,uit 1998/2000 ongeveer. Je kan er ook Porsche afgeleiden van vinden, maar de Becker heeft oa. 2 tuners, regelbare verlichting van groen via amber naar rood.
Dat zit niet op (alle!?)Porsche "equivalenten". Je kan 'm ook krijgen met CD, of in houtlook 8) Aan deze cassette versie kan je de bekende kleine Becker Silverstone 6CD wisselaar hangen. Duitse eBay is een goede bron.
Afbeelding

04 sep 2008 18:23

Becker Traffic Pro, n mooie gebruiksvriendelijke radio/CD met navigatie, werkt simpel en goed, past,zoals John al eerder memoreerde, perfect in/bij een 911.

En Olaf heeft ze ook nog eens op voorraad :idea: :wink:

04 sep 2008 19:19

Jos Targa schreef:Ik heb met het zelfde dilemma gezeten. Uiteindelijk gekozen voor een Blaupunkt Stockholm rcm 104 met wisselaar. welliswaar niet van jou bouwjaar maar wat betreft verlichting ( is instelbaar) ontvangst, en geluidskwaliteit perfect. verder heeft het toestel een dusdanige klassieke uitstraling dat het niet mistaat in mijn 84 er targa. tevens is het toestel volgens mij orgineel door Porsche geleverd als optie.

Airhead schreef:Ik ben zeer tevreden met een Becker Mexico 2330,uit 1998/2000 ongeveer. Je kan er ook Porsche afgeleiden van vinden, maar de Becker heeft oa. 2 tuners, regelbare verlichting van groen via amber naar rood.
Dat zit niet op (alle!?)Porsche "equivalenten". Je kan 'm ook krijgen met CD, of in houtlook 8) Aan deze cassette versie kan je de bekende kleine Becker Silverstone 6CD wisselaar hangen. Duitse eBay is een goede bron.

Dit is idd wat ik zoek, gewoon een goede radio die enigszins bij de auto past. De Becker was me bekend, maar heb er geen goede van gevonden. eBay.de natuurlijk nog niet geprobeerd, ga ik zo doen. ;)
Op marktplaats staat deze: http://link.marktplaats.nl/187363414 . Helaas reageert de eigenaar niet op mijn mails.

Op eBay/marktplaats kan ik natuurlijk niet zo'n zelfde Blaupunkt vinden, zou objectnummer: 290257184175 Blaupunkt Berlin wat zijn of is die te oud?

gr. Marcel

04 sep 2008 19:51

Ik kan dat ding op marktplaats nou niet bepaald mooi vinden, maar ieder zijn meug :| ... Een Traffic Pro daarentegen staat waanzinnig in een 964. Even contact opnemen met Olaf, heb je het apparaat voor een messcherpe prijs en hij wordt nog vakkundig ingebouwd ook, heb ik ervaren! 8)

04 sep 2008 20:04

Harry 911 schreef: ... Een Traffic Pro daarentegen staat waanzinnig in een 964.

MrT heeft een 76'er 911 Targa 2.7 :wink:

04 sep 2008 20:13

Mijn Becker Indianapolis Pro heeft ook een dubbele tuner.... en een ipod aansluiting en navigatie en bluetooth. De radio ontvangst is prima en zeker geen bijzaak. En hij past ook designtechnisch nog eens goed in de 993...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PentAr op 04 sep 2008 20:32, in totaal 2 keer bewerkt.

04 sep 2008 20:13

Olaf schreef:

Tnx, enne..., ze zijn hier wel heel erg lovend over de traffic-pro via jou. :wink:

gr. Marcel

04 sep 2008 20:16

Olaf schreef:

Ooohhwww.... :oops: ...... In een 76ér 911 Targa 2.7 staat ie ook héél mooi.... :lol:

04 sep 2008 20:23

Deze staat nog veel mooier, is alleen geen goede ontvangst mee mogelijk. http://www.oldautoradio.com/NWdetail.ph ... nd=PORSCHE

gr. Marcel

04 sep 2008 20:57

mr.T Dit is wat ik bedoel, blijken meerdere types van te zijn. is met codekaart als beveiliging.

classic look, wisselaar erbij en je hebt een compleet set. Ik heb die van mij incl wisselaar voor 50€ op marktplaats gekocht. dus moet te vinden zijn.

http://link.marktplaats.nl/188905437

04 sep 2008 21:33

BECKER CASCADE 7944

Eén van de huidige topmodellen van Becker, met teveel opties om op te noemen. Een paar dan:

* navigatie op CF-kaart
* blue-tooth
* 2 RDS tuners
* MP3- / CD-speler / CF kaart
* OLED vario colour display
* spraak gestuurd

Afbeelding

Zelf had ik in mijn 993 de bekende CDR-22, met het vermoedelijk eveneens bekende display leesbaarheid probleem.
Op zich een perfecte radio / cd-speler, maar ik wil graag navigatie en blue-tooth erbij.

De Becker Cascade heeft alles in zich (....en nog veeeeel meer).

Een bijzonder tevreden Cascade gebruiker :wink:

05 sep 2008 8:33

@ Nine-Eleven: schitterende radio en qua design goed passend bij de auto. Zeker een overweging waard maar vooralsnog ga ik onderstaande optie eerst uitproberen.

@Jos Targa; Heb gezocht en een Blaupunkt New York RDM 127 met wisselaar gevonden. Volgens mij uit dezelfde reeks als jij bedoelt. Met dubbele tuner en RDS. €50,= ging niet helemaal lukken maar ik kom aardig in de buurt. 15 euro verzendkosten vanuit Duitsland is ook reëel. Even afwachten tot de post geweest is, ben benieuwd!!

gr. Marcel

05 sep 2008 8:44

:thumleft:
Plaats een reactie