Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

911 uit 1971 laten spuiten. Graag aanbevelingen en advies..

06 sep 2008 11:27

Hallo,

Ik ben bijna klaar met de body restauratie van mijn 911T uit 1971 en ben nu aan het kijken naar een adres om hem te te laten spuiten.

Nu heb ik al een prijsopgaaf van een spuiter gekregen, maar wil nog even verder kijken. Nu vraag ik mij af of iemand een spuiter kan aanbevelen voor het strak maken en spuiten van een klassieke porsche?

Het aanbod wat ik heb is voor het strak maken van de carroserie, primer, 2 x lak & 2 x blanke lak. Dit alles alleen voor de buitenkant van de carroserie. Ik heb nu een opgaaf van ongeveer 3500 a 4000 euro. is dit redelijk?

Ik hoor graag wat jullie vinden en denken. Ik wil eindigen met een goede strakke auto, maar heb geen ongelimiteerde funds hiervoor. Dus jullie advies is welkom!!!!

Groet Hessel

06 sep 2008 11:29

welk deel van het land?

06 sep 2008 11:41

Koopje was zelf 6500 kwijt

2x stralen epoxy en bodyschutz in de kleur + blanke lak 3200 erbij



klinkt iniedergeval goed


weet dat men in delft voor een auto in de primer en uitgeschuurd.

wordt ij nat na geschuurd 2500 euro vraagt

in metalic met blanke lak er over

06 sep 2008 12:17

Deze is al eens eerder door een forummer aanbevolen.

06 sep 2008 13:19

klinkt niet heel duur inderdaad.
kan je verder geen tips geven.
welke kleur? Als ik 'm zou laten spuiten zou ik een felle 70's kleur doen. Genoeg grijze 11-jes op de weg...

06 sep 2008 23:25

Sorry, ik woon in Almere, dus kan noord-holland, utrecht en west gelderland zijn.

Wat ik nog was vergeten, voor die prijs gaat hij wel al kaal naar de spuiter. Moet ik dus zelf doen.

Thx Hessel

06 sep 2008 23:26

Oh en qua kleur, bordeaux rood. (Kleurcode 2424) is origineel en ik hou hem graag zo. Is ook niet heel veel voorkomend.

08 sep 2008 9:12

Gelukkig is het kaal maken niet het meeste werk.

Succes en ben benieuwd naar wat foto's

08 sep 2008 10:45

Ik ben zeer tevreden over het werk van Poort Autoschade in Amstelveen.
Dat bedrijf is van een vader en zoon die perfect werk afleveren en ook niet terugschrikken van/voor een lastige klus. Hun prijsstelling is absoluut scherp, al denk ik dat je in het verre noorden, oosten of zuiden van het land wellicht goedkoper uit zult (kunnen) zijn.

Overigens ben ik ook zeer tevreden over Pijnaker Autoschade in Aalsmeer. Dat is een wat groter bedrijf waardoor over de prijs etcetera wat minder 'onderhandeld' kan worden...

Er zijn in de 'regio Amsterdam e.o.' ook schadeherstellers waar ik mijn auto voor geen goud naartoe zou brengen! Die namen noem ik hier maar niet :wink:

17 sep 2008 23:08

Hallo,
Ik heb net mijn 944 laten spuiten en wel......in Duitsland.
Ik heb de auto zelf gestript. Na diverse spuiters bij de auto te hebben gehad heb ik maar eens een poging gedaan via www.my-hammer.de.
En tot mijn niet geringe verbazing kreeg ik nog een reaktie ook. En dan blijkt maar weer eens dat de arbeidsuren in Duitsland blijkbaar een stuk goedkoper zijn dan in Nederland. De 944 is door dit bedrijf (Meisterbetrieb) uit Wilhelmshafen volledig voorbewerkt, daar waar nodig uitgedeukt en ondertussen kwamen ze, nadat de auto was kaalgeschuurd, nog wat plekken tegen waar wat laswerk plaats moest vinden. Dat verhoogde de prijs wel iets maar dat bleef beperkt tot slecht € 350,--.
Mijn 944 is nu Arubablauw en staat na 3 weken sinds vandaag weer spik en span voor de deur. Zelfs in de motorruimte hebben ze ieder kabeltje, leidinkje enz. afgeplakt en daar waar ze konden spuiten hebben ze gespoten. Idemdito met de kofferruimte. Totale kosten van dit avontuur bedragen dan € 2.550,-- incl. halen en brengen!!! Ik ben van mening dat het het avontuur meer dan waard is geweest. Foto's van de 944 volgen.

18 sep 2008 8:16

En rekening gekregen met specificaties of zo contant betaald. :roll:
Ben benieuwd naar hun uurloon dan. :idea:

18 sep 2008 10:06

klinkt goed(koop)
hoop dat we binne dat bedrag blijven als we dadelijk met de 911 klaar zijn welke we dan we al voorbewerkt hebben 8)

18 sep 2008 10:12

Arndt60 schreef:En dan blijkt maar weer eens dat de arbeidsuren in Duitsland blijkbaar een stuk goedkoper zijn dan in Nederland.


Nog Oosterlijker is ook een van de mogelijkheden :idea: :wink:

18 sep 2008 12:36

Een goede spuiter ??
Dan is er maar één www.oldtimerspuitwerk.nl :D :D
Afbeelding

S.

18 sep 2008 12:39

john's Porsches schreef:Koopje was zelf 6500 kwijt


Jouw tillen ze wel vaak he :wink: 8) :wink:

bak met geld zeg .... ligt er altijd aan hoe je em aanleverd! vraag maar eens prijsverschil met en zonder opbouw! demontage ruiten montage ruiten ect

18 sep 2008 13:10

Blijco schreef:Een goede spuiter ??
Afbeelding


't spuiten van 'n racer is IMO wel iets (heel) anders dan het laten spuiten van 'n straat auto :idea:

Mss is het beter om 'n ander project van John's hand te laten zien :wink:

18 sep 2008 13:50

Olaf schreef:'t spuiten van 'n racer is IMO wel iets (heel) anders dan het laten spuiten van 'n straat auto :idea:


Olaf,
Dan heb je nog nooit onze racers van dichtbij gezien, zowel van binnen als van buiten zitten ze strak in de lak.

Maar hier dan nog eentje van zijn hand !!
Afbeelding

S.

18 sep 2008 13:55

was incl btw :wink: :wink: en geheel strak gemaakt, hebben heel wat uurtjes in gezeten. En nu ik zelf aan het voorbewerken ben twijfel
ik wel eens of ik niet beter gewoon kan gaan werken en het laten doen :wink:
Laatst bijgewerkt door john's Porsches op 18 sep 2008 13:59, in totaal 3 keer bewerkt.

18 sep 2008 13:56

@S, en zo hoort het ook mijn inziens.
Is gelijk ook jullie visite kaartje. :idea:

18 sep 2008 14:00

john's Porsches schreef:was incl btw :wink: :wink: en geheel strak gemaakt, hebben heel wat uurtjes in gezeten. En nu ik zelf aan het voorbewerken ben twijfelik wel eens of ik niet beter gewoon kan gaan werken en het laten doen :wink:


Is door veel mensen een onderschatte job denk ik, het strak zetten van een auto, tenminste als je goed wilt doen.

18 sep 2008 14:35

cabrio wim schreef:Is door veel mensen een onderschatte job denk ik, het strak zetten van een auto.


Hangt er ook vanaf hoe "onstrak" de auto is :idea: ... maar onderschat wordt het zeker :wink:

18 sep 2008 15:11

precies denk dat de prijs die ik er voor betaald heb als fair gezien kan worden

18 sep 2008 15:25

Wellicht dat Timo zin heeft om de auto , na dat we hem voorbewerkt hebben en haar uitgeschuurd hebben meet 600 haar nog in een laatste laag wil zetten en hem daarna met 1200 wil uitschuren zo dat die hem in het zilver kan spuiten:wink: tzt maar even een afspraakje maken 8)

18 sep 2008 16:49

Timo is de Stag nu gaan spuiten, dus morgen het resultaat.

@John, maken we dan wel een Forum prijsje voor. :lol: :wink:

18 sep 2008 17:08

Wel een rekening maar contant betaald. Lijkt me dat een een spuiter uit Duitsland (of welk ander land dan ook) dat ook niet anders zou willen.
Ik schat dat er weinig zijn die je auto terugbrengen en later nog eens een faktuur nasturen of je moet al een dikke aanbetaling hebben gedaan.
Er zit dus in dit geval niets in het grijze circuit.
Later bleek echter dat er nog wel wat ruimte in had gezeten als ik de opdracht niet via my-hammer had aanbesteed. De belastingdienst in Duitsland kijkt blijkbaar mee over de schouder van de opdrachtnemer.
Recentelijk heeft dezelfde spuiter ook een 911 uit 1968 gespoten en die opdrachtgever eiste net als jullie, (Da hochwertiges Auto nur hochwertige Arbeit für Fachmann) ook kwaliteit. En die is voor een nog zachtere prijs (€ 2.350,--) gespoten dan die van mij en......SUPER tevreden.
Plaats een reactie