Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
17 sep 2008 23:39
zag op de autoweek site de verkoopcijfers NL t/m aug Porsche meer dan 25% gedaald nl. 471 van 630 raakt Porsche uit de mode, ivm de CO-uitstoot, nl SUV's worden steeds meer als a-sociaal bestempeld en zal dat ook niet een beetje gebeuren met Porsche bv. mijn Vespa is cooler volgens de meesten (2T dus ook vervuilend, maar dat beseft niemand)
18 sep 2008 1:04
interpunctie. beurscrash.
18 sep 2008 2:01
Waar jij van wakker ligt
Het zal wel grotendeels met de SUVs te maken te hebben.
Misschien ook gedeeltelijk omdat je al héél deftige sportwagens kan kopen, die geen Porsche "onder" de Turbo kan bijhouden, voor de helft van de prijs van een carrera.
Er komen ook gewoon leuke alternatieven bij (oa Audi R8 ).
Dan nog: Economische crisis. Hoge brandstofprijzen. Enz
Laatst bijgewerkt door
torig op 19 sep 2008 18:56, in totaal 1 keer bewerkt.
18 sep 2008 7:16
Ook verkoop trucks blijft achter, kijk maar eens bij Daf
Moeten elkaar niet een beursgang aanpraten, maar wel alert blijven
18 sep 2008 7:22
wolf schreef:interpunctie. beurscrash.
Interpunctie is het gebruik van leestekens (punten, komma's enz.) in een tekst
ontopic.... mooi mischien worden ze nu goedkoper
18 sep 2008 7:51
Zag net een mooie uitspraak in de krant, oude beurswijsheid
"
Vooral heel stil blijven zitten als je geschoren wordt"
18 sep 2008 8:09
Dit moet toch niet als een verassing komen. A) Alle verkopen van auto's zijn gedaald en B) de trend hier en in de USA is kleinere, zuiniger auto's. De KJN is een groot deel van de omzet, dus......
Porsche moet zo langzamerhand toch wat anders gaan verzinnen anders zie ik het somber in. Daarnaast hoop ik dat ze zich niet vertillen aan een evt. overname van VW.
18 sep 2008 9:00
molen934 schreef:Zag net een mooie uitspraak in de krant, oude beurswijsheid
"
Vooral heel stil blijven zitten als je geschoren wordt"
LOL!! weer een wijsheidje erbij
18 sep 2008 10:14
Is een variant op dezelfde beurswijsheid: don't try to catch falling scissors.
En mbt elkaar geen beurscrash aanpraten: ik heb nieuws voor je, die is er al, en niet zo zuinig ook. Nog even en het is 1929 revisited.
18 sep 2008 10:20
En wat te denken van alle P. die via de grens naar ons toegekomen zijn!
ivm de slurptax
18 sep 2008 10:35
Bij Pon heb ik vorige week gehoord dat ze zich best wel zorgen maken om hun voorraad ingeruilde Cayenne's.
18 sep 2008 11:25
De dealers mogen zich zorgen maken, Porsche hoeft dat niet, zolang VW het ok doet.
18 sep 2008 13:20
zuugnap schreef:wolf schreef:interpunctie. beurscrash.
Interpunctie is het gebruik van leestekens (punten, komma's enz.) in een tekst
Je vindt wel dat Thomas dat voldoende gebruikte
18 sep 2008 13:22
kaldenbach schreef:Bij Pon heb ik vorige week gehoord dat ze zich best wel zorgen maken om hun voorraad ingeruilde Cayenne's.
Daar kan ik me niet alleen op dit moment, maar al een hele tijd veel bij voorstellen
18 sep 2008 15:09
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?verkoopjaar=2008
Opvallend dat ook de omzet van de meeste Amerikaanse merken gedaald is terwijl de dollar toch laag staat.
18 sep 2008 16:48
Ja mooie one liners hoor.
Wat vind je hiervan.
Als de zon schijnt smeert de bank je rug lekker in met zonnebrand.
Als het regent nemen ze je paraplu af.
Op zich moet economische malaise geen probleem zijn voor een merk als Porsche. Top merken hebben in de regel minder last van recessie. Ik denk dat ons lid Torig het dichtste bij de waarheid zit. Wijziging van interesses en het wordt nu als cool gezien om in een milieu vriendelijke auto te rijden. Porsche krijgt wel problemen in de VS vanwege de Cayenne. Die wordt schrikbarend minder verkocht.
18 sep 2008 16:53
Autobranche ligt in zijn geheel op zijn gat. Zou het eindelijk wat rustiger op de weg worden?
18 sep 2008 19:10
smart is porsche dit jaar voorbij in marktaandeel
wij zitten altijd 'goed'
18 sep 2008 19:42
toch zetten zij bij de A2 een nieuw groot pand neer, dus met de nieuwe Panarama wordt er toch groei verwacht
18 sep 2008 20:02
Die plannen zijn al in 2005 gemaakt,toen was: the sky the limit. inmiddels zitten we in 2008 met een AEX van 351..............
18 sep 2008 20:42
Paul van Engelen schreef:smart is porsche dit jaar voorbij in marktaandeel
Qua marktaandeel misschien, maar je weet toch ook wat hun negatieve marge is per auto?
Ja ik geef toe, daar voel je zelf niks van
18 sep 2008 21:37
Teruggang ligt volgens mij vooral aan de modelcyclus:
2007 januari: nieuwe Cayenne facelift helpt de verkoop
2007 voorjaar kwam de 911 Turbo levering op gang en ook de GT3
2008 voorjaar verkopen lopen terug van 911 omdat er een facelift aankwam
2009 nieuwe boxster etc.
Volgens mij is deze teruggang niet dramatischer dan die in 2004 voor de introductie van de 997 of in 2002 voor de facelift van de 996.
18 sep 2008 22:20
911 2008: 181 2007 :249 = -68 -27%
Cayenne 2008: 208 2007:287 = -79 -28%
Boxster 2008: 44 2007 :43 = +1 + 2%
cayman 2008: 38 2007: 51 = -13 - 25%
Kortom Het oudste model verkoop het best en de cayenne verkoopt net zo slecht als de 911......
18 sep 2008 22:39
gast schreef:Wel eens van de 7 jaars cyclus gehood?
Yep!
Wanneer waren volgens jou dan de laatste 7 vette jaren, Marcel?
19 sep 2008 10:25
Cyclus in de vorm van een parabool?
Bedoel je niet sinusoïde met een stijgende trendlijn?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.