Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Echt of nep?

21 sep 2008 21:10

We proberen er samen uit te komen of hij echt of nep is!

http://spots.autogespot.com/viewimages.php?id=c214748364819092008232205

21 sep 2008 21:13

Denk wel echt.. zeker daar waar hij rijdt. En idem dat de dakgoten glad zijn...

21 sep 2008 21:16

Maakt me weinig uit, kan m toch nie kopen :roll:

21 sep 2008 21:22

Die luchthappers opmerking van jou op die site is iig onzin. Heeft onze turbo R rijder er zelf in laten maken. :idea:

21 sep 2008 21:25

Oke, dat wist ik niet. Weer wat geleerd!

21 sep 2008 21:26

Monte Carlo.......geld zat :D

21 sep 2008 21:46

Ik denk echt... 8)

21 sep 2008 22:35

Is die van Jurgen niet ook een Turbo R? (ja dus, even gechecked)

Maar waarom is dat dan zo bijzonder? (eigenlijk kan je dat toch op iedere 993 turbo laten doen of niet?)

21 sep 2008 22:40

Aloïs Ruf haalt bij zijn creaties ook het schuifdak eruit.Scheelt zo'n 20 % in de torsiestijfheid. :study:
Maar het zou zomaar kunnen dat de auto zo besteld is op wens van de klant. :tongue:

Ik zou het niet kunnen zeggen of het een echte Ruf is.Mooi is de auto wel.

21 sep 2008 23:16

Is al vaker aan de orde geweest ; als je een nieuwe auto bij RUF aflevert en 'm compleet laat aanpassen tot het desbetreffende RUF-model, dan wordt 't ook op kenteken een RUF.
Doe je exact hetzelfde, maar dan met een gebruikte auto (bij de mijne gedaan samen met de 40K-beurt bij RUF)) dan blíjft 't een Porsche op kenteken...ondanks dat het wel degelijk een "echte" is.

Dan nóg is niet iedere auto hetzelfde ; de ene heeft bv wél de IRC en de andere niet om maar wat te noemen. En als je per sé wilt lijkt het me sterk dat je de dakgoten er ook niet af kunt laten slijpen... :wink:


Kortom, van de buitenkant kun je nooit zeggen of 't een echte is.

Afbeelding

Vind 'm wel mooi hoor.

In een gekke bui heb ik dít laten doen ;

Afbeelding :wink:

21 sep 2008 23:44

Jurgen schreef:
In een gekke bui heb ik dít laten doen :wink:


:shock: :bang:

21 sep 2008 23:51

Nee hoor, zou het zo weer doen, vind 't nog steeds erg mooi. Was 't enige dat ik vond ontbreken aan míjn auto ; mijn keus, mijn geld.
Dus dat symbooltje is wat mij betreft niet gepast.


Je verward mijn "gekke bui" waarschijnlijk met "ondoordachte bui" , maar dat was 't bepaald niet kan ik je verzekeren :wink:

22 sep 2008 0:00

Ok,idd jou keus! No offence! Ik zou het persoonlijk dus nooit doen,maar is belangrijk dat smaken verschillen,anders reden we allemaal met hetzelfde rond 8)

22 sep 2008 0:20

:wink: Ach, wie van ons rijdt er hier met een volledig standaard auto rond? Mijne was bovendien al niet origineel meer door de firma RUF :wink:

22 sep 2008 0:28

Uhhh hoort dit allemaal wel op het Porscheforum.... oh, er is zeker geen RUF forum... :lol: :lol: :lol:

Ik vind die luchthappers er wel bij horen, neem aan dat het voor flink wat verkoeling bij je achterwielen zorgt en dat kunnen Porsches goed gebruiken (zeker diegene die dan nog even flink ruim in het vermogen zitten).

22 sep 2008 6:16

Het is wat rustig op 't RUF-forum idd ... :wink:

22 sep 2008 13:28

d,r is wel een ruf lovers forum met enkelt pics 8)

22 sep 2008 13:28

stijnus volgende foto met echt of nep graag 8)

22 sep 2008 13:44

Jurgen schreef: En als je per sé wilt lijkt het me sterk dat je de dakgoten er ook niet af kunt laten slijpen... :wink:


... was het maar zo simpel :shock: :wink:

22 sep 2008 19:36

:wink: Mijn zin stond dan ook synoniem voor "als je maar betaald, is er veel mogelijk..." :wink:

22 sep 2008 20:10

Gert schreef:
Ik vind die luchthappers er wel bij horen, neem aan dat het voor flink wat verkoeling bij je achterwielen zorgt en dat kunnen Porsches goed gebruiken (zeker diegene die dan nog even flink ruim in het vermogen zitten).


Dat gaat niet altijd op .
Als ik in assen goed heb opgelet , zijn er ook (zoals dacht ik bij Jurgen ) dichte turbogaten .
Het klinkt stom .
Maar heb die ochtend veels te veel info gekregen , dus ik zou er naast kunnen zitten .

22 sep 2008 20:50

Even voor de duidelijkheid, Jurgen zijn achterschermen zijn wel gewoon egaal zwart he ;)....

Enne, op plaatjes kan je niet zien of iets wel of niet een RUF is. Kan me nog herinneren, hoe iedereen hier een BTR zat af te kraken, dat ie echt niet echt was. En niemand (van die mensen) die die wagen ooit in het echt gezien had. Wat deste leuker was, dat ie bij Renntech in onderhoud was, en daar toch wel een echte RUF bleek te zijn ;)... Plaatjes kijken is leuk, maar da's dan ook alles :cheesy:

22 sep 2008 21:10

paSCal schreef:Even voor de duidelijkheid, Jurgen zijn achterschermen zijn wel gewoon egaal zwart he ;)....

Enne, op plaatjes kan je niet zien of iets wel of niet een RUF is.


Hier scoor je een vol punt mee . :!: :wink:
En ik moet zeggen dat die 993 Gembala (ook in Assen) een goede indruk heeft achtergelaten .
En volgens mij ook op een ruf rijder . :!: :?:

23 sep 2008 4:31

Kreeg de indruk dat die Gemballa het circuit redelijk rustig rondde...enkel op 't rechte stuk voluit ging waar hij dan ook sneller accellereerde dan menig GT3.
Vond 't wel indrukwekkend en gaaf om te zien idd Jeroen :wink:

24 sep 2008 0:43

Hallo Jurgen:

Deze discussie heb ik al vaker gevoerd.Een echte of nep.Maar wat is echt en wat is nep.

Als iemand tegen mij zegt dat 'ie een echte Hartge te koop aanbiedt,ga ik er vanuit dat er ook Hartge op kenteken staat.En niet dat er BMW op kenteken staat.Hoeft aan de auto niets af te doen,maar toch......

De Hartges worden gebouwd door Herbert Hartge in Beckingen.De "ombouwers" worden veel gedaan door Kohl Automobile in Keulen.En voor Nederland is dat Hennie van Doorn in Lent.
Je kunt de auto dan ook als Hartge op kenteken krijgen,maar dat betekent dat de auto omgekeurt moet worden,en er een sloeber extra BPM betaald moet worden.Dus blijft de auto BMW op kenteken.
Er rijdt in Nederland een BMW Z3M rond die op latere leeftijd is omgebouwd door Hartge,en ook als Hartge op kenteken staat.

Voor Alpina's geldt dat ze gebouwd zijn door Burkardt Bovensiepen in Buchloe.Van huis uit is deze man wijnhandelaar,die niet tevreden was met zijn BMW en er zelf iets van maakte..........
De auto's voor de Nederlandse markt werden gebouwd door Oldenhof in Enschede.Deze auto's bleven BMW op kenteken.
De naam BMW bleef gekoppeld aan Alpina,totdat het van BMW niet meer mocht.Alpina werd vanaf 1998 (?) een zelfstandig merk en BMW zul je niet op het kenteken aantreffen.

Alpina's,Hartges en ook Ruf's krijgen een apart chassisnummer dat begint met w09.

Sorry,no offence.
Maar het kopen van een "echte" Alpina of Hartge,of zelfs een M,houdt meestal in dat je een leeggeroofd traphok koopt.Heb het zelf een beetje ervaren.........
Ben een beetje huiverig over dat lyrische gedoe van echt en nep.
Plaats een reactie