Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

996 turbo of 997S kopen?

22 sep 2008 20:29

Ik denk erover mijn witte 993 te verruilen voor een witte 996 turbo of een witte 997. Prijzen voor de 996T en de 997S liggen volgens mij ongeveer gelijk: vanaf circa € 70.000,-.

Ik vind de 997 mooier, maar verwacht dat de 996 turbo spectaculairder rijdt. De 996T is duurder in onderhoud en gebruik, maar schrijft waarschijnlijk minder af.

Wat te doen?

22 sep 2008 20:42

Ligt eraan wat je ermee wilt. Denk dat een witte 996-Turbo wel degelijk afschrijft. Nu wil iedereen een witte auto (kuch kuch), maar over een paar jaar is wit weer uit, en blijf je ermee zitte ;)

Echter, die grap gaat natuurlijk ook op voor een 997S, al vind ik op de een of andere manier de kleur meer bij een 997 passen, dan bij een 996-Turbo.

996-Turbo zal waarschijnlijk wat meer kicks geven, maarja, waar koop je de wagen voor ;)

22 sep 2008 20:45

Met beide gaan rijden en beleven.

Een 996 TT is beestachtig snel (helemaal met de 450 (X-optie) die ik heb gereden) maar hoe lang is dat leuk :?: Heb je geen bezwaar tegen de 'verplichte' 4-wielaandrijving :?: Een 997 is ook volgens mij mooier en een geweldige allround 911 :!: :P

Re: 996 turbo of 997S kopen?

22 sep 2008 20:45

Big Ben schreef:Ik denk erover mijn witte 993 te verruilen voor een witte 996 turbo of een witte 997. Prijzen voor de 996T en de 997S liggen volgens mij ongeveer gelijk: vanaf circa € 70.000,-.

Wat te doen?


Eerst eens goed naar de prijs van een 996 turbo kijken. :!:
Ik had zelf in gedachten dat over 2 jaar de prijs van een 996 turbo ongeveer gelijk was aan die van een 997 c2. :?:

22 sep 2008 20:48

witte turbo 996 waarwaarwaar?


fotoos please :D


ik zou persoonlijk vd turbo gaan ,

nee echt niet enkelt omdattie wit is maar gewoon ik vind die turbo meer bieden dandie 997

die 997 rijden er tig van en die 996 turboos niet 8) vandaar


succes met je keuze en veel plzr met de zoektocht dat is meestal het leukste 8)

22 sep 2008 20:49

997 .... er rijdt al genoeg antiek rond 8)

22 sep 2008 21:03

Hoe nieuwer hoe beter.
Laat die ouwe turbo lekker staan en ga voor die 997s.

22 sep 2008 21:39

997, vanwege de looks en de technische doorontwikkeling. Onderhoudskosten ook niet geheel onbelangrijk.

22 sep 2008 21:42

Rijdt met de 997S, kijk of je daar je kicks uit kan halen! Stelt hij teleur ---> turbo ;)

22 sep 2008 22:04

Een witte 996 TT wordt wel even zoeken.

Al surfend vond ik er een in Japan, 11/01, 44k km, bijna 10 miljoen Yen (63.000 euro). Best veel geld in vergelijking met wat er in Nederland voor deze auto's gevraagd wordt.

Afbeelding

Misschien kan Folimex wat voor je betekenen. Zij halen veel auto's uit Japan.

In de VS zie je er nog wel eens, met name cabrio's.

22 sep 2008 22:53

Oei, vet. 8)

22 sep 2008 23:35

als je nog 1 jaar kan wachten, is er voor 70 k ook iets te koop met full option, op 997 gebied.
een 996 turbo is bruuter om te rijden, maar de 997 wint het met de looks. ( ook op lange termijn) 8)

my 2 cents

23 sep 2008 0:22

Afbeelding :wink:

1. :arrow: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... ht=996+997

2. :arrow: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... ht=996+997

23 sep 2008 1:13

Zelf zou ik voor de 996TT gaan 8)
Natuurlijk, als we het over een 997S MK II hebben, dan pas ik mijn antwoord wél aan. Alleen past die niet meer in't budget.

23 sep 2008 9:20

Moeilijke keuze hoor, maar ik denk dat ik voor een 997S zou gaan.
Ik vermoed ook dat op langere termijn de 997 beter z'n waarde behoudt dan een 996.

23 sep 2008 9:29

kaldenbach schreef:
Ik vermoed ook dat op langere termijn de 997 beter z'n waarde behoudt dan een 996.


Denk het niet. Alle "speciale" uitvoeringen (gt3, turbo) behouden op lange termijn meer z'n waarde. Volgens mij zakt een 997 sneller in waarde als een 996 Turbo. Even los van de afschrijving zou ik voor de Turbo gaan. Wel inderdaad voor de 450 pk versie gaan....

23 sep 2008 9:34

Daarom zei ik ook op de langere termijn.
Ik denk dat de 997, net als de 993 gewilder wordt dan de 996.

Wanneer je nu eenzelfde bedrag steekt in een 996 tubo en een 997S, denk ik dat je over een jaar of vijf meer terugkrijgt voor je 997S.

23 sep 2008 9:36

Het belangrijkste is dat je gewoon de auto kiest die je het meeste rijplezier geeft.

23 sep 2008 9:41

997 natuurlijk...veel mooier qua lijn (en kan je ook een leuke kit opschroeven en heb je 381 pk..)

23 sep 2008 10:40

Ik heb in beide nog nooit gereden, maar ik vind een Turbo wel wat...

Ga erin rijden en merk het verschil!

23 sep 2008 11:02

Ik heb in beide nog niet gereden maar neig toch naar 997S aangezien die volgens mij leuker rijdt ivm. 2WD Proefritten maken en dan beslissen!

Looks zouden voor mij geen rol spelen, ze zijn allebei mooi 8)

997

23 sep 2008 11:10

997 4S Tiptronic natuurlijk!! :D

23 sep 2008 12:00

Hans... wakker jij het vuur in dit topic nog ff aan door naast de discussie 996/997 ook de handbak/tip discussie er tussendoor te gooien :lol:

sorry

23 sep 2008 12:02

Sorry foutje,ik kon het niet laten! :D

23 sep 2008 14:06

Hi Big Ben,

Wat een heerlijk dilemma! 8)

Persoonlijk zou ik met dit budget kiezen voor een GT3. Het liefst een MK2 maar dat zal wel krap worden.

Bij de overweging tussen de Turbo of een 997 zou ik kiezen voor de 997. Nieuwer, mooier en een achterwielaandrijver! Volgens mij gaat deze P je veel plezier bieden.

In de discussie over afschrijving, welke misschien voor jou niet relevant is, geloof ik juist dat de restwaarde van de Turbo op langere termijn hoger zal liggen dan de 997. Wel denk ik dat je het verschil in runningcosts dan ook al hebt uitgegeven door de jaren heen.

Succes met deze leuke uitdaging!
Plaats een reactie