Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

schoonmaken rvs uitlaten 997S!

26 sep 2008 2:20

He
Weet iemand hoe je de tips van de uitlaten van een 997S (4 stuks) weer mooi glimmend kunt krijgen?

Bedankt alvast

Gr

26 sep 2008 7:08

probeer eens met ovenontvetter van de wibra (dasty of zoiets). werkt ook top op je velgen. en op mijn verchroomde eindstuk van de uitlaat.

26 sep 2008 7:31

idd dat spul is perfect en kost nog geen 3 euri! ten opzichte van een reguliere ontvetter cq reiniger.... moet het nog halen maar een andere autofreak poetser kwam ook met die tip! getest en was er wonderwel zeer verbaasd over wat dat spul deed

26 sep 2008 7:46

In de bedrijfs ferrari staat ook ovenreiniger voor de lastige schoonmaakwerkzaamheden in moeilijke hoeken :wink: en werkt ook heel goed op je toetsen bord of scherm :lol:

26 sep 2008 7:57

Ik gebruik altijd Belgom of Unipol

Belgom kost iets van €13 en verkrijgbaar bij de meeste motor onderdelen zaken.

Je hebt chroom of alu, ik prefereer de Alu variant.

26 sep 2008 8:15

na het ontvetten belgom werkt perfect

heb ik de SSI tjes ook mee gedaan

26 sep 2008 10:37

Voor het ontvetten van je uitlaten kun je inderdaad bij de Wibra Dasty (de gele variant) pakken. Dit is een pure ontvetter en gebruik ik om voor te weken. Dasty NIET op lak / kunststof / rubbers gebruiken ! Zelf gebruik ik daarna nog All Purpose Cleaner 1 op 4 verdund :

http://www.customcarcleaning.nl/?p=webs ... d_nr=12852

Dat vind ik echt wonderspul en is multifunctioneel inzetbaar. Ook erg geschikt om wielkuipen / sponningen e.d. mee te reinigen, en je kunt er ook nog je (stoffen) bekleding mee reiningen. Voor leder vind ik het goedje persoonlijk niet geschikt.

Om de uitlaten op te poetsen zijn er verschillende polishes verkrijgbaar. Zelf kies ik voor een stevige pasta variant. Een betaalbaar product is bijvoorbeeld de All Metal Polish van Meguiar's:

http://www.customcarcleaning.nl/?p=webs ... d_nr=12742

26 sep 2008 11:15

Na al deze fijne adviezen blijft echter het probleem dat de originele RVS tips zoals je schrijft heel snel weer mat worden. Het is (origineel) niet verchroomd :idea:

Porsche doet dit al jaren zo, zeker sinds 993 en ook op 996.
De sportuitlaat kost een paar centen maar dan heb je wél verchroomde tips..

26 sep 2008 18:38

Gebruik zelf command 5 , een soort grof polijstmiddel, krijg je ook de zwarte teer achtige rotzooi ermee af. Succes :!:

26 sep 2008 20:20

Gewoon een paar echte rvs tips kopen.

Zien er vaak ook nog een veel beter (stoerder) uit dan die standaard "opgedikte" tips.

Kost een paar honderd maar dan heb je wel wat.

27 sep 2008 19:50

Ik gebruik een RVS schuurgaas. Dit heb ik gekregen van een RVS bewerker en het werkt perfect! Het is van plastic gemaakt in een sponzige structuur. Alles gaat eraf! (het schuurt immers...)
Plaats een reactie