Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
13 okt 2008 0:49
Hi Porsche liefhebbers.
Jaha hier gaan we weer
Na een paar duizend kilometers in m’n 968 heb ik afgelopen zaterdag het genoegen mogen smaken om in een 993 te mogen sturen.
Na de eerste paar kilometers dacht ik “what’s the fuzz all about??”
Hmmm, vreemd die staande pedalen, tja dat vind ik helemaal niets……. Hmm qua vermogen ontvouwing ook niet veel verschil met m’n 968……. Ojee ’t stuurt wel licht op de voorkant, tja kan ook niet anders met al dat gewicht achter de achteras en ik moet zeggen, ’t remmen vereiste vrij veel druk op het “staande” rempedaal………………
Maaaaar begrijp me niet verkeerd, ’t is een SUPER GAAFE kar zo’n 993 maar ik vind m’n 968 toch een stuk beter (dankzij de bijna perfecte gewichtsverdeling) op de weg liggen en een stuk beter remmen……
Maar wat een GAAF geluid die lucht gekoelde motor
Dus: De ideale combo, een 993 voor het betere ragwerk en een 968 om lekker lange afstanden te toeren……
Wat is het toch een super hobby zo’n “oude” Porsche.
Grts,
Albert
13 okt 2008 1:37
He Albert,
Heb je helemaal niet gesproken op 7 Sept jammer genoeg....
Ik kan hieruit concluderen dat je erg tevreden bent met de 968.
Ik heb zelf dat geen kilometers in een 993 gemaakt maar wel redelijk veel in een 911 SC, 3.2 en 964. Volgens mijn bronnen die jaren 964/993 hebben gereden zit tussen deze 2 niet zoveel verschil. Dus ik ga de vergelijking 964 en 968 dan even ter vergemakkelijking aanhouden.
Ik vind dit namenlijk 2 totaal verschillende auto's om mee te rijden. Een beleving die eigenlijk niet echt met elkaar is te vergelijken.
De souplesse van een 964 hoe die direct op het gas reageerd. Ik vind de 968 wat trager reageren op het gas. Het is net of de motor eerst nog even na moet denken voordat er optimaal gereageerd wordt. Tevens vind ik een nadeel van de 968/944 de overbrenging naar de achterwielen. Dit voel je toch altijd een beetje.
Qua sturen is de 968 beter af. Dit is gewoonweg net een kart.
Maar het spartanische en het geweld van de luchtgekoelde stereo achterin... Daar kan voor mij een 968 simpelweg niet tegenop.
13 okt 2008 13:44
Inderdaad zijn het 2 behoorlijk verchillende auto's dus moeilijk te vergelijken! Het geluid en power van 968 is wat minder, maar de balans van die auto is ongekend.
Daarom heb ik ze ook beide! Alleen gebruik ik ze in een omgekeerde combinatie zoals jij voorstelt, namelijk de 968 voor het circuit, de 964 voor de straat. De power die een 968 mist wordt goed gemaakt door de bochtensnelheid en dat is nou net zo leuk op het circuit.
13 okt 2008 15:22
Kan me daar helemaal in vinden, na vorig jaar een 964 aangeschaft te hebben na jarenlang 944 turbo te hebben gereden was het eigenlijk de bedoeling dat laatsgenoemde het veld zou ruimen... maar damn dat valt me even zwaar zeg
Tis me nog steeds niet gelukt om m te koop te zetten. De 2 concepten zijn idd niet te vergelijken qua rijden en beleving maar dat maakt de afwisseling nou juist zo leuk... maar aan de ene kant klote als je niet kunt kiezen..
13 okt 2008 16:58
Wat bedoel je precies met "staande" pedalen van een 993?
13 okt 2008 16:59
Pedalen scharnieren aan de onderkant ipv boven, dat voelt wat anders aan. Als je het eenmaal gewend ben dan merk je het niet meer.
13 okt 2008 17:00
Bedankt!
Ik denk ook dat dat erg snel went...
13 okt 2008 18:52
Wel een hele mooie auto een 968 , vooral de CS , staat op mn lijst om een keer in te rijden . Vind het model nog steeds niet gedateerd overkomen , sterk punt van Porsche is dit altijd geweest . De Cayenne MK1 heeft wel iets gedateerds......
Vind het vergelijk met een 993 eigenlijk niet op zn plaats , motor voorin / motor achterin.
13 okt 2008 19:04
He Albert,
Heb je helemaal niet gesproken op 7 Sept jammer genoeg....
Ik kan hieruit concluderen dat je erg tevreden bent met de 968.
Johannes,
Ben er erg tevreden over, iedere rit is er één met permagrin
en klopt, 't is net een kart zo'n 968 wat een super wegligging heeft 't ding
Ben het met je eens dat zo'n luchtgekoelde 6 cilinder stereo niet te overtreffen is..................
BTW de 7de sept was een SUPER dag en helaas hebben hebben we niet even met elkaar kunnen ouwehoeren, maar je had die dag ook wel wat anders aan je hoofd toch? bij deze nogmaals petje af voor de perfecte organisatie van die dag!
Grts,
Albert
13 okt 2008 19:07
Vind het vergelijk met een 993 eigenlijk niet op zn plaats , motor voorin / motor achterin.
Hmmm, 4 wielen / 4 wielen ......... sportauto / sportauto .......... Porsche / Porsche
Lijkt mij wel kunnen zo'n vergelijk, toch?????
Grts,
Albert
13 okt 2008 19:13
Appie , kwa sportauto Porsche/Porsche heb je gelijk , maar het is wel een hele andere auto om te vergelijken . Stel niet dat 968 beter is dan de 993 , tis een ander soortige sportauto .
13 okt 2008 19:24
Stel niet dat 968 beter is dan de 993
Is ook NIET de bedoeling van deze discussie om te roepen dit of dat is een betere auto, beslist niet.
Maar het is wel een leuk om van verschillende kanten de verschillende of gelijke mening(en) te lezen.
De 993 is een PRACHT auto zondermeer, maar dat is een 964, een 996/997 etc. ook....
Hmm. misschien wel een goede voor een nieuw topic,
"WAT IS DE MEEST ONDERGEWARDEERDE* PORCSHE OOIT?"
* kwa auto en niet kwa financiele waarde
Grts,
Albert
13 okt 2008 19:27
...
Hmm. misschien wel een goede voor een nieuw topic,
"WAT IS DE MEEST ONDERGEWARDEERDE* PORCSHE OOIT?"
* kwa auto en niet kwa financiele waarde
Grts,
Albert
996?
Laatst bijgewerkt door
Airhead op 13 okt 2008 19:29, in totaal 1 keer bewerkt.
13 okt 2008 19:35
Airhead schreef:...
Hmm. misschien wel een goede voor een nieuw topic,
"WAT IS DE MEEST ONDERGEWARDEERDE* PORCSHE OOIT?"
* kwa auto en niet kwa financiele waarde
Grts,
Albert
996?
Grapjas.... dat is op de 997 na de meest verkochte 911 ooit.....
Dat hij niet geliefd is bij vele "puristen" is niet representatief voor zijn totale populariteit.
13 okt 2008 19:38
Heb paar maanden geleden ook met een 993 C4 gereden.
Ik kwam achteraf tot identiek dezelfde conclusie. Niks aan toe te voegen.
13 okt 2008 19:47
996 de meest overgewaardeerde....
13 okt 2008 19:56
amandus schreef:996 de meest overgewaardeerde....
Dat ook weer niet, het is gewoon een super goede auto.
13 okt 2008 19:57
Ja, klopt , voor mij wel zonder emotie , misschien te goed
13 okt 2008 20:00
Just my thoughts
Heb jij eigenlijk een 996 gehad? zo ja, is de 997 echt véél leuker?
13 okt 2008 20:03
Ja, een 996 R , snelle bak , zie mn album , 997S is echt mooi materiaal , erg blij mee , heb met deze misschien wel de meest lol gehad . 996 op de klok 300 gehaald , 997 nog niet ..... misschien 9/11
13 okt 2008 20:46
amandus schreef:Wel een hele mooie auto een 968 , vooral de CS , staat op mn lijst om een keer in te rijden . Vind het model nog steeds niet gedateerd overkomen , sterk punt van Porsche is dit altijd geweest . De Cayenne MK1 heeft wel iets gedateerds......
Vind het vergelijk met een 993 eigenlijk niet op zn plaats , motor voorin / motor achterin.
zullen we dan een keertje ruilen van auto amandus ?
ik vind het geen straf om eens een keertje in een 997 te rijden hoor
13 okt 2008 20:52
De meest ondergewaardeerde Porsche(s) is (zijn) naar mijn mening de 944 en de 928 (S).
13 okt 2008 20:54
pete 928 schreef:amandus schreef:Wel een hele mooie auto een 968 , vooral de CS , staat op mn lijst om een keer in te rijden . Vind het model nog steeds niet gedateerd overkomen , sterk punt van Porsche is dit altijd geweest . De Cayenne MK1 heeft wel iets gedateerds......
Vind het vergelijk met een 993 eigenlijk niet op zn plaats , motor voorin / motor achterin.
zullen we dan een keertje ruilen van auto amandus ?
ik vind het geen straf om eens een keertje in een 997 te rijden hoor
Doen we , leuk !
HOW WHERE WHEN
13 okt 2008 21:18
Ik heb sinds begin augustus ook een 993C4 en een 968. Kan ze dus best vergelijken. De 993 heeft echt wel meer vermogen dan de 968 en het lijkt ook meer dan de 32 pk verschil op papier. De wegligging van de 968 is, voorzover ik dat met mijn beperkte rijkwaliteiten kan beoordelen (wie kan dat hier op het forum overigens wel), echt super. Mijn 968 is overigens een tip. de 993 is handgeschakeld. De 968 is voor alle dagelijkse km echt zeer geschikt. Wat ik wel merk is het M030 sportonderstel (jawel op een tip), over straf geveerd gesproken!
De combinatie van de 993 en de 968 is echt super.
De meest ondergewaardeerde auto is de 968 zeker niet. Hij werd niet veel verkocht maar is altijd gezien door kenners als een van de beste wagens die Zuffenhausen ooit heeft geproduceerd. Vooral in 911&Porscheworld wordt de 968 zo ongeveer bewierookt en terecht!
Met de ook al weer 12 jaar oude 916 erbij kan het voor mij niet stuk. Hou van oud spul met karakter!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.