Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
19 okt 2008 15:55
Heb het hele draadje omtrent de 993 en 997 prijzen gevolgd. Wat mij opvalt is dat de prijzen van de 993 iets dalen maar de prijzen van de 964 stijgen. De prijzen groeien dus naar elkaar toe. Heeft iemand een verklaring voor de revival van de 964.
Een paar jaar geleden stond in de 911&Porscheworld nog in een 993 buyersguide dat bij een niet al te groot prijsverschil de 993 aankoop voor de hand zou liggen omdat je het prijsverschil aan onderhoudskostenbesparing weer binnen zou fietsen. Dit zou ertoe moeten leiden dat door de prijsstijging van de 964 de prijzen van de 993 op z'n minst stabiel zouden moeten blijven. Volgens mij kiezen mensen niet zozeer tussen een 993 en een 997 maar tussen een 993 en een 964 (even ervan uitgaand dat ze een early modell 996 laten staan).
Als ik het zo terug lees is het net geneuzel over de AEX!
Jos993+968
19 okt 2008 16:18
Laatst stond bij een advertentie van Wolbert dat de 964 carrera 4 in goede staat steeds moeilijker te vinden is. De 993 en 964 geven toch nog dat speciale gevoel alsof de auto een bepaald karakter heeft. Het is natuurlijk het verhaal van de 10 kleine negertjes. Er blijven er steeds minder over. Neemt niet weg dat 996 en 997 ook mooie Porsches zijn. Bij de 996 bijvoorbeeld de 4S.
19 okt 2008 16:37
Vraag naar- en aanbod van-
goede 964tjes ....
.... kijk ook eens naar de prijzen van de 3.2, de SC en alles wat daar voor nog zit
19 okt 2008 19:13
soepkip 964 schreef:Laatst stond bij een advertentie van Wolbert dat de 964 carrera 4 in goede staat steeds moeilijker te vinden is. De 993 en 964 geven toch nog dat speciale gevoel alsof de auto een bepaald karakter heeft. Het is natuurlijk het verhaal van de 10 kleine negertjes. Er blijven er steeds minder over. Neemt niet weg dat 996 en 997 ook mooie Porsches zijn. Bij de 996 bijvoorbeeld de 4S.
En de GT3 Mk. I, GT3 RS, GT2 Mk. I, GT2 Mk. II en GT2 RS niet te vergeten
20 okt 2008 10:05
Het blijft koffiedikkijken wat de prijzen betreft. De een roept dat de prijzen flink gaan dalen vanwege de kredietcrisis en een ander heeft het weer over stijgen. Lijkt de AEX-index wel.
20 okt 2008 11:53
Precies het blijft een vraag en aanbod spelletje. Daarnaast is de economische voor of tegenspoed een heel belangrijke factor.
Stel de basisprijs voor model X in zeer goede staat is Eur. 25.000
Als het economische goed gaat en er is veel vraag naar dit model X dan kan er zomaar Eur. 10.000 meer voor worden gegeven. Gaat het economisch minder dan verdampt die Eur. 10.000 ook weer als sneew voor de zon. Ver onder de reële waarde van Eur. zal het dan echter niet komen. Momenteel zijn de 993 en 964'ers erg in trek en dat zie je in de prijzen. Stel dat de economie nu eens een jaar of 2 onzeker blijft dan zullen de prijzen ook vanzelf naar beneden worden bijgesteld. Dit is al jaren zo in de autohandel dus reken je vooral niet rijk.
Belangrijk blijft dat je gewoon een goede 911 koopt met historie en goed onderhouden. Dan ben je in ieder geval zeker van een goede basisprijs.
20 okt 2008 14:15
Ik ken al drie 993 eigenaars hun auto te koop aanbieden vanwege verslechterde economie / financiele markten. Volgens mij donderen die prijzen de komende maanden als een baksteen in elkaar
Nog even en ik ga instappen...
20 okt 2008 14:41
Het zou mooi zijn als de prijzen van een goede 964 nog wat stijgen.
Dan hoef ik over een jaar of twee à drie niet zoveel meer bij te leggen als ik de door velen hier op het forum verguisde waterkoker met een 3,4 liter motor aanschaf.
20 okt 2008 16:07
Jay911 schreef:Ik ken al drie 993 eigenaars hun auto te koop aanbieden vanwege verslechterde economie / financiele markten. Volgens mij donderen die prijzen de komende maanden als een baksteen in elkaar
Nog even en ik ga instappen...
Die twijfelachtige eer zal toch echt niet exlusief aan de 993 zijn voorbehouden.
Ik hou hem gewoon lekker. Veiliger dan het geld op de spaarrekening in Ijsland zetten. En 100% verzekerd over het gehele bedrag.
20 okt 2008 16:49
Ewout schreef:Het zou mooi zijn als de prijzen van een goede 964 nog wat stijgen.
Dan hoef ik over een jaar of twee à drie niet zoveel meer bij te leggen als ik de door velen hier op het forum verguisde waterkoker met een 3,4 liter motor aanschaf.
Denk dat je over een jaar of 3 geld overhoudt als je je 964 verkoopt en een 996 3.4 terugkoopt
20 okt 2008 21:40
Over 3 jaar? Zouden er dan nog 3.4's te vinden zijn? Tenzij tiptronic natuurlijk
20 okt 2008 21:41
denk ook dat, tot 993, nog heel lang gewaardeerd zal blijven als liefhebbersauto (oldtimer/youngtimer sportwagen). Maar na verloop van tijd zullen 996 en 997 ook wel hun duurzame aanhangers krijgen/houden, gezien het tijdloze karakter van de 911.
20 okt 2008 21:45
996 niet. 997 wel. 996 wordt denk ik op termijn een beetje het lelijke eendje van de 911. Beetje als de 914. Velen vinden hem leuk, slechts weinigen willen hem hebben. Niet bedoeld om mensen tegen de schenen te schoppen.
20 okt 2008 22:00
Tja.. ik heb echter wel eens gelezen dat dit oorspronkelijk ook werd gezegd over de 964, toen de 993 op de markt kwam, en dat hetzelfde lot (lees: ereherstel) mogelijk ook de 996 beschoren zal zijn. De 4S en GT3 varianten zullen het volgens mij in ieder geval wel lang gaan uithouden.
20 okt 2008 22:13
horn schreef:996 niet. 997 wel. 996 wordt denk ik op termijn een beetje het lelijke eendje van de 911. Beetje als de 914. Velen vinden hem leuk, slechts weinigen willen hem hebben. Niet bedoeld om mensen tegen de schenen te schoppen.
De vergelijking die je maakt is niet passend. Immers als je nu 80 tot 90k kan spenderen en je maakt de keuze tussen een 996 GT3 MK2 of 997 (S) dan durf ik te veronderstellen dat de eerste een waardevastere keuze (911!) kan zijn. Of dit in relatie staat met het gebrek aan populairiteit van een model kan je dan betwijfelen.
20 okt 2008 22:19
tja....en toch ben ik van plan om de 993 in te ruilen voor een 996....aangezien ie straks als daily driver gebruikt moet worden aangezien ik geen zin meer heb in bijtelling van de leasebak....
(en we nog een 964 cabrio luchtkoeler voor de mooie ritjes hebben)
20 okt 2008 22:34
ik bedoel idd de 'gewone' 996 modellen, niet de GT2 en GT3's, niet de turbo's of de 4S'en. En het is maar een gevoel. Tijd zal het leren. En begrijp me goed, ik heb al vaker zelf zitten kijken naar een 996 cabrio of targa. Heb niks tegen die auto's...
Heb al vaker getwijfeld - zie mijn oprit...
20 okt 2008 22:37
horn schreef: Tijd zal het leren.
Ja
20 okt 2008 22:46
Knauffie - alleen de rechterkant laten zakken. Linkerkant ligt bij mij altijd zo...
20 okt 2008 22:49
oowwwww
oplossing:
air rider
20 okt 2008 22:50
Heb ook af en toe de verleiding om es voor een vroege 996 cabrio te gaan. De prijzen zijn echt laag, onder in de 30k. Maar toen ik laatst weer met een specialist (zal hem maar niet quoten noch verraden) sprak, zei die ongeveer dat het troep is, met bosjes moet ie de 3.4 blokken eruit halen en dat mijn 964 echt een veel betere wagen was.....
Ik dus ff niet, ooit komt er nog es een 993 2S, dat vind ik nou mooi....
20 okt 2008 22:50
Ik heb op mijn beurt wel eerder aangegeven dat ik als (goed!) compromis heb gekozen voor de 996 met tip. Mijn hart ging en gaat nog steeds meer tekeer voor een 964 en 993 (vooral de turbo's natuurlijk). Echter wij zetten de 996 als tweede auto in waardoor hij vrijwel dagelijks gebruikt wordt. Vooral de praktische inzetbaarheid (ruimer, waterkoeling en tip) heeft toen de doorslag gegeven.
Nu na een jaar een P in bezit te hebben is de liefde voor zowel het merk als het model toegenomen. Ik heb steeds meer het geloof gekregen dat wanneer je als een liefhebber zuinig op je auto bent ook de 996 over een aantal jaren (nog) op populairiteit kan rekenen. Ik ben overigens niet in het bezit van feiten waarop ik dit kan baseren
on topic: wellicht is er een bepaald onderkant prijsniveau waar de waarde van een goede 911 rond schommelt. Kan me herinneren dat de 964 in het gulden tijdperk (begin deze eeuw) omgerekend niet veel in waarde verschilde van het huidige niveau. Toen ook al eens gekeken en helaas andere keuzes gemaakt die mij qua afschrijving zeker meer hebben gekost dan zo'n mooie 964
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.