Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Hulp gevraagd 2.2E(met3.2) of 2.4S ?

31 okt 2008 19:31

Een tweetal jaar geleden heb ik een Californische 911 2.2E aangekocht.
Intussen heb ik de wagen helemaal in orde gezet, heb er een 3.2 ingelegd
en nog tal van aanpassingen.
Nl : bilsteins
Originele Recaro's
Rs fuchs + Deep fuchs
Verstralers
Nieuwe cardans , SSI's - Dansk sportdemper, aangepaste remmers(Brembo) enz....

Eigenlijk heb ik nu een perfecte oldie, toch blijf ik hunkeren naar een 2.4S.
Nu heb ik iemand die me een goed bod gedaan heeft, maar toch blijft de twijfel bestaan omdat ik nu weet wat ik heb !
Zou de rijsensatie met een 2.4S (190pk)zoveel shelen dan met een 3.2 (231pk). Een 2.4 zal veel hoger in toeren gaan en minder koppel hebben.
Dewelke geeft nu de leukste rijsensatie?

Sportieve groeten.

31 okt 2008 19:51

Ik zou 'm lekker houden, niet wegdoen dus.

moeilijk moeilijk

31 okt 2008 22:36

Geen gemakkelijke keus,

De 3.2 pakt soepeler op, en rijdt ietwat moderner daardoor...

2.4S heeft prachtig karakteristiek geluid, MAAR, ik zou gaan voor 2.2 S,

Als je dat eenmaal gehoort hebt, wil je niet meer anders :wink:

Dat is echt rauw en super kicken!!

Het is dus wat je zelf graag wilt, niet wat wij zouden wensen.... 8)

01 nov 2008 12:35

Waarom weg doen als je haar nu perfect vindt?

01 nov 2008 13:17

omdat ik een goed bod heb en zou overstappen naar een coupe met schuifdak....liefst een 2.4S met de juiste specs :lol:

01 nov 2008 13:47

Kan het niet helemaal volgen. Je verbouwt een 2.2e aan alle kanten en gaat vervolgens op zoek naar een S. Het verschil tussen een E en S is echt niet zo groot. Waarom heb je die E dan helemaal verbouwd en heb je hem niet origineel gelaten of gemaakt.

:?: :?:

01 nov 2008 14:06

Kan het niet helemaal volgen. Je verbouwt een 2.2e aan alle kanten en gaat vervolgens op zoek naar een S. Het verschil tussen een E en S is echt niet zo groot. Waarom heb je die E dan helemaal verbouwd en heb je hem niet origineel gelaten of gemaakt.


dat was ook mijn bedenking : als je de sensaties van een ouwe S wil, bouw dan een 2.2S motor of desnoods een 2.4S motor voor jou 2.2E....
Dan heb je net hetzelfde als een "echte" 2.4S, met dat verschil dat je bij jou auto "weet wat je hebt".

Maar moeilijke keus, ben zelf ook al paar keer van idde veranderd over hoe ik de 2.4E uiteindelijk wil : origineel ? gestript ? 2.4E motor of "iets" anders ? origineel zilver of viper green ? keuzes.......boeiend :wink:

01 nov 2008 14:09

ok, zie net in je album dat je een taga hebt : dat maakt het (voor mij) makkelijk : ga voor die coupe met schuifdak :D
Laatst bijgewerkt door kristof op 01 nov 2008 14:34, in totaal 1 keer bewerkt.

01 nov 2008 14:30

Die 2.2E was bij aankoop al niet origineel er zat een 3.0 in....

01 nov 2008 15:48

Of ga voor een 2.0S, die geeft pas rillingen over je rug en is ook nog een stukje lichter.

Aan de andere kant is een 3.2 ook top, PMO's erop en injectie eraf, dan gaat 'ie pas echt brullen..

01 nov 2008 16:13

58GT schreef:Aan de andere kant is een 3.2 ook top, PMO's erop en injectie eraf, dan gaat 'ie pas echt brullen..


:silent:







PMO's zijn besteld .. :mrgreen:

01 nov 2008 19:08

Martin K. schreef:... ik zou gaan voor 2.2 S,

Als je dat eenmaal gehoort hebt, wil je niet meer anders :wink:

Dat is echt rauw en super kicken!!....


:D
(zeker met ssi en zo'n dansk die je nu ook hebt ;-))
Plaats een reactie