Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Pfieeuww . . . . . heel veel mazzel gehad

08 nov 2008 17:53

Vanmiddag, lekker droog, zonnetje, even een stukje "rijden" 8) .

De 993 zo links en rechts even flink laten kwispelen,
kortom het ging door de bank genomen overal eigenlijk leuk te hard.

Aan het einde van deze sessie op weg naar huis en bij Zoetermeer kom ik een grijs metallic Golf tegen, looks van een opgeleukde GTI (aan de achterzijde, maar geen emblemen) maar ik schonk helaas niet teveel aandacht aan deze (achteraf waarschijnlijk een R32) Golf.

Op de A12 door het vele verkeer gelukkig niet al te hard gegaan, bij afslag Moerkapelle-Zevenhuizen eraf (ik woon in Moerkapelle) en beneden aan de afrit met een flinke kwispeling van de 993 linksaf en nog één keer flink doorhalen op het dijkweggetje (waar je slechts 60 mag) richting Moerkapelle.
Twee auto's ingehaald en bij het dorpje aangekomen fatsoenlijk gereden.

Ik draai mijn oprit op, stap uit . . . . en er staan direct twee heren van Politie Haaglanden achter mij. Een zilveren Golf staat voor mijn oprit.

Of zij mijn rij- en kentekenbewijs even mogen zien?
Dat kan, alles in orde natuurlijk, waarna ik flink vermanend wordt toegesproken over mijn rijgedrag en al mijn overtredingen passeren de revue.
Tussen de regels door laten de heren wel merken dat zij begrijpen dat dit niet mijn dagelijks vervoermiddel is, en knijpen zij uiteindelijk een oogje toe.

Met een verwijzing naar mijn lease Volvo (die ook op de oprit staat) en dat ik hoogstwaarschijnlijk niet zonder rijbewijs kan, nemen zij afscheid.

Heren van Politie Haaglanden, bedankt, zo kan het ook :res: :res: :res:

Ik zal mij voortaan weer wat beter gaan gedragen (ik was eigenlijk toch wel een beetje geschrokken)

08 nov 2008 17:58

Mazzelp*k !!!!!!! :D

Toch leuk dat ze ook zo kunnen reageren ipv allerlei boetes en erger..... :res:

08 nov 2008 18:05

:shock:

Krijgen Porsche rijders soms een voorkeursbehandeling?
3 weken geleden werd ik in mijn A6 voor een relatief lichte snelheidsovertreding van de weg gehaald en vervolgens beboet. :twisted: :twisted:

08 nov 2008 18:05

Respect!

08 nov 2008 18:24

Mss even een lotto-formuliertje invullen? :wink:

08 nov 2008 18:52

Leuk , geeft de burger wat moed , zo kan het dus ook 8)

08 nov 2008 18:54

Dacht dat jij je lesje al wel had geleerd :shock: :zwbl: :scratch:

:mrgreen: :lol: :wink: mazzelaar! 8)

08 nov 2008 18:55

Tssssskkk ... en je bent niet eens een meisje! :cheesy:

08 nov 2008 18:55

oud zwijn!!! :thumleft: zal wel weer even rustig zijn wss... :lol:

08 nov 2008 19:00

Ik denk dat ik vandaag minder geluk heb.
Mijn eerste dag met de Lexus van het bedrijf en ik vrees al een bekeuring. Je moet dat ding toch losrijden :D
Stonden in middenberm op E17. Reed gelukkig maar 140...

08 nov 2008 19:04

Ook jij kon wel eens mazzel hebben Rufie :shock: 8) :wink:

al is de combi Jappen en foto's....... :lol: :lol: :wink:

08 nov 2008 19:08

Rob Herfst schreef:Dacht dat jij je lesje al wel had geleerd :shock: :zwbl: :scratch:

:mrgreen: :lol: :wink: mazzelaar! 8)

Hmmmm, goed van memorie Rob . . . . beter dan ik kennelijk :wink:

Tja, en ondanks het behoud van mijn rijbewijs destijds kostte het flink geld en nog steeds niets geleerd.

Volgens mij ben ik een onverbeterlijke recidivist :oops:

08 nov 2008 19:18

Ach, iedereen hier gooit zo af en toe wel eens het gas open :drive: , daar zijn die apparaten toch ook voor gemaakt! 8)
(diegene die dat ontkennen mogen aan de leugendetector :wink:)

08 nov 2008 19:58

Morgen gaat het gas weer open :wink:

08 nov 2008 21:15

waar kunnen we het filmpje bekijken? :wink:

08 nov 2008 21:24

u-TUBE

08 nov 2008 21:27

OEF......mazzeltje op z'n tijd mag ook wel eens toch. Normaal naaien ze je waar je bij staat. Gelukkig bestaan ze nog inderdaad!
Gelukkig ben ik ze vandaag niet tegen gekomen :P. Was ook even wezen stoeien namelijk. Maar ja.....om half 7 vanmorgen was er nog weinig cops op de Friese snelwegen te vinden ;).

09 nov 2008 11:51

Mazzelaar, gelukkig kan het zo ook. :wink:

09 nov 2008 12:16

Werd je ook nog uitgenodigd om op de koffie te komen. :lol: :wink:
Mazzeltje op tijd mag. :idea:

10 nov 2008 10:15

Heb het ook al 2 keer meegemaakt. 1 keer in Nederland vergelijkbaar verhaal... geen boete.

Een keer in Frankrijk, waar ik een motor agent inhaalde :oops: . Ook aan de kant gehaald, "vermanend" toegsproken, en daarna zonder boete en met een tip dat er het weekend veel snelheids controles waren mocht ik weer verder. 8)

12 nov 2008 1:32

Maandagmiddag "even" snel tussen het werk door naar de waalgarage voor m'n defecte kachel. Haalde een golf in die me wel erg snel op m'n hielen zat.
En ja, int dorp op 100meter van de waalgarage 'stop politie'.
S..t. Geen rijbewijs bij me, of iemand dat even kon brengen vroeg de jonge blozende agent. Want? vroeg ik. Hij moest hem innemen, want na correctie 52km/uur te hard gereden...
Mee naar het buro in de golf, waar de vriendelijke agent er achter kwam dat hij alleen de correctie van zijn kmteller eraf had gehaald en niet ook nog eens de wettelijke correctie van 3 km/uur! Dat werd dan 49km/uur en toch nog een gezellige uurtje op het buro en een gratis kop koffie!
De heren bedankt en lekker weer in de Porsche verder.

12 nov 2008 1:35

Oei, dat was even zweten! :oops:

12 nov 2008 1:41

daarom ondanks een aardig hoge boete(iemand enig idee hoe hoog?) een grijns op m'n gezicht :D

12 nov 2008 1:54

You lazy... Weleens van google gehoord? :wink:

12 nov 2008 1:58

niet eens aan gedacht!
zal meteen even kijken thx :D
Plaats een reactie