Vanmiddag, lekker droog, zonnetje, even een stukje "rijden"
.
De 993 zo links en rechts even flink laten kwispelen,
kortom het ging door de bank genomen overal eigenlijk leuk te hard.
Aan het einde van deze sessie op weg naar huis en bij Zoetermeer kom ik een grijs metallic Golf tegen, looks van een opgeleukde GTI (aan de achterzijde, maar geen emblemen) maar ik schonk helaas niet teveel aandacht aan deze (achteraf waarschijnlijk een R32) Golf.
Op de A12 door het vele verkeer gelukkig niet al te hard gegaan, bij afslag Moerkapelle-Zevenhuizen eraf (ik woon in Moerkapelle) en beneden aan de afrit met een flinke kwispeling van de 993 linksaf en nog één keer flink doorhalen op het dijkweggetje (waar je slechts 60 mag) richting Moerkapelle.
Twee auto's ingehaald en bij het dorpje aangekomen fatsoenlijk gereden.
Ik draai mijn oprit op, stap uit . . . . en er staan direct twee heren van Politie Haaglanden achter mij. Een zilveren Golf staat voor mijn oprit.
Of zij mijn rij- en kentekenbewijs even mogen zien?
Dat kan, alles in orde natuurlijk, waarna ik flink vermanend wordt toegesproken over mijn rijgedrag en al mijn overtredingen passeren de revue.
Tussen de regels door laten de heren wel merken dat zij begrijpen dat dit niet mijn dagelijks vervoermiddel is, en knijpen zij uiteindelijk een oogje toe.
Met een verwijzing naar mijn lease Volvo (die ook op de oprit staat) en dat ik hoogstwaarschijnlijk niet zonder rijbewijs kan, nemen zij afscheid.
Heren van Politie Haaglanden, bedankt, zo kan het ook
Ik zal mij voortaan weer wat beter gaan gedragen (
ik was eigenlijk toch wel een beetje geschrokken)