Vandaag men eerste 944 gaan bekijken, eerste indruk was goed! Heb inneens ook een vriend meegenomen, met 2 zie je wat meer dan alleen. Nu ga ik deze week nog eens terug met een 944 rijder, hij zal naturllijk nog meer zien. Hieronder wat feiten en mijn bevindingen
rode Porsche 944 type II
Bj 1985
94699Km
Manueel geschakeld
Deze eigenaars hebben hem nu 1,5 jaar in bezit waarvan hij nu al stilstaat sinds juni dit jaar en gaat weg wegens scheiding. Zij hadden hem aangekocht op +- 90000Km bij een VW/audi garage houder met 3 maand garantie op voor 9000eur. (gaat nu weg voor 5500, eventueel bespreekbaar)
Uiterlijk vertoond deze wagen nergens blutsen, slecht 1 enkele kras boven het rechter achterwiel (10cm lang). Lak in goede staat enkel bovenaan het dak wat sinaas +- 25cm². Geen steenslag op ruiten, carrosserie of bumpers. Auto is herspoten geweest in het rood zonder kleurverschillen (dit was ook de originele kleur) Koffer gaat open en sluit zoals het hoort, blijft ook openstaan. Kabel van het motortje om koffer elektrisch te openen is bijna helemaal kapot. Rubbers van de koffer dienen vervangen te worden. Geen barsten of vocht in de verlichting.
Velgen zijn van het telephone dial type, maar zijn wel door deze eigenaar in het goed gespoten. Ook geeft hij er nog 4 zwarte Fuch velgen bij met banden. De banden die er nu opliggen hebben nog een zeer goed profiel zonder abnormale slijtage.
Is voorzien van 4 schijfremmen, dikte in orde maar wel alle 4 gecorodeerd.
Interieur ziet er goed uit en is volledig droog. Nergens barsten, stoelen zijn in perfecte staat zonder enige scheuren, gaten of wat dan ook. Driverseat elektrisch verstelbaar (werkt ook) passagiersstoel niet. Ramen en spielgels zijn elektrische en werken.
Seatbelts OK. Alle lichten werken, tevens de indicatieledjes en gauges. Ook de radio en speakers doen het. Sigarettenaansteker is verbleekt en klokje werkt. Hemel is helemaal in orde zonder scheuren of gaten, ook de zonnekleppen en het hadschoenkastje zijn OK. Is tevens voorzien van stuurbekrachtiging.
Toen we aankwamen was het blok volledig koud en starte de wagen onmiddelijk. Geen abnormale geluiden waar te nemen, geen lekages op de grond. Oliepijl in orde, remvloeistof net onder het minimum. Isolatie onderaan de motorkap was weg, wel nog sporen van te zien. Motorblok zag er schoon uit zonder lekages. Vlak na het starten wat witte rook (condens van het stilstaan?) en oliedruk op 5bar.
Volldedige onderhoudsgeschiedenis aanwezig.
Maar toch nog een probleem. Bij het indrukken van de koppeling schoot de pedaal volledig naar achteren. Eerst een bepaalde weerstand waar te nemen bij het indrukken en van een bepaald punt was het precies of de pedaal door een voor naar achteren werd getrokken en de pedaal bleef daar ook staan, het was nodig om de pedaal met de hand terug naar de voorste positie te brengen waar deze dan ook bleef staan. Volgens ons een probleem het remvloeistofpeil (stond onder het minimum) zit bij op het remcircuit als ik het goed heb.
Graag uw mening hierover!
Verder dient er nog verteld te worden dat de distributieriem het op 90000Km begeven heeft en is moeten vervangen worden, tevens hebben ze een revisie van de motor gedaan. (gebeurt bij porsche specialist) Ik heb de eigenaar hier naar papieren gevraagt wat er net allemaal gebeurd is daar en ging er achter horen.
Heeft altijd binnen gestald gestaan met beschermingshoes.
Warschijnlijk ben ik nog het een en ander vergeten te vertellen maar vraagme maar! Foto's komen later.
Laatst bijgewerkt door
herky04 op 16 nov 2008 21:34, in totaal 1 keer bewerkt.