Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
19 nov 2008 20:09
De 911 van m'n vriend (Yohanv dus...) staat hier in de garage. Nu is de hele middag het alarm op hol. Gaat uit zichzelf af. Op dit moment laat ie om de 2 seconden een piep horen, net een zielig vogeltje.
Ik wordt helemaal gek van dat kloteding, heb al van alles geprobeerd (sleutels in contact etc. De AB's doen het niet....), manlief zit zelf in Noorwegen en kan ik met geen mogelijkheid bereiken
, dus:
wie kan mij helpen, anders wordt het toch echt een hamer!!!
Alvast bedankt....
Sigrid
19 nov 2008 20:13
Een hamer lijkt me geen gek idee.
Motorkap openen en de accupolen lens slaan.
Vergeet ook de zekeringskast niet te demonteren
Laatst bijgewerkt door
Faster op 19 nov 2008 20:17, in totaal 1 keer bewerkt.
19 nov 2008 20:23
gewoon stekker uit die hoorn trekken, dan ben je er na een kwartiertje vanaf (interne accu is dan leeg)
19 nov 2008 20:25
Kijk even of je nu wel met de AB de auto op slot kan doen. De AB funktie stopt na een aantal dagen om de accu te sparen. Als dit werkt, dan gaat het alarm ook uit.
19 nov 2008 20:26
Zou dit helpen , of zit ie in de Black Box
19 nov 2008 20:30
Sigrid, staat de 911 op de acculader?
Als de accu van de 911 leeg raakt - kan het ook alarm af gaan.
Verder even controleren of het kofferdeksel, de motorkap en de deuren goed dicht zitten ...
Sterkte! vanuit Noorwegen
Olaf
19 nov 2008 21:43
Marco schreef:gewoon stekker uit die hoorn trekken, dan ben je er na een kwartiertje vanaf (interne accu is dan leeg)
Dat is ,denk ik ook, idd de korte termijn oplossing, maar hoe doe je dat:
Kofferdeksel open, voorin links (meestal) zit de alarm hoorn. Daaraan een draad met ergens een stekker. Stekker los en de interne accu is eind deze avond leeg. Geen gepiep meer.
Yohan lost het verder wel weer op
Suc
19 nov 2008 21:51
Mocht dat ook niet gaan, FF een PB naar de techniker Erwin, die wil je vast wel helpen. PB naar gebruiker "Renntech"
19 nov 2008 22:09
Bel de Wegenwacht, die verzorgt ook de Porsche Assistence
19 nov 2008 22:34
RenDo schreef:Dat is ,denk ik ook, idd de korte termijn oplossing, maar hoe doe je dat:
... als je de sirene daar al kan vinden - heb je wss nog 'n kruiskopschroevendraaier nodig om de schroefjes die de stekker op z'n plek houden te verwijderen
RenDo schreef::idea: Mocht dat ook niet gaan, FF een PB naar de techniker Erwin, die wil je vast wel helpen. PB naar gebruiker "Renntech"
Ik denk dat als Sigrid in de facturen kijkt, ze zelfs Erwin z'n telefoonnummer kan vinden
... maar of hij op dit tijdstip z'n telefoon nog op neemt
Peperbus schreef:Bel de Wegenwacht, die verzorgt ook de Porsche Assistence
... moet je wel net die "woonplaats-service" afgesloten hebben
19 nov 2008 22:55
Sigrid moet de sirene / hoorn opsporen en de daarbij behorende kabels
Nog sneller en veiliger is alle zekeringen uit de zekeringenkast halen. Zit onder de motorkap.
Afbeelding zichtbaar gemaakt O.
19 nov 2008 23:27
Sigrid, hoe is het met de oren??
19 nov 2008 23:27
Gewoon een paar straten verder parkeren!!!
19 nov 2008 23:42
Jaco schreef:Gewoon een paar straten verder parkeren!!!
Ik denk dat de auto niet meer start en dat daarmee ook het probleem verklaard is...
Lege accu dus.
19 nov 2008 23:51
Kom net thuis en werd vrolijk begroet door een enorme herrie. Hij is nog steeds bezig. Zal zo maar oordopjes in doen en de klep omhoog, want zo slaap ik ook niet. En anders toch die schaar, hamer of welk atribuut ook maar beschikbaar is, want ik word GEK!!!!!!!!!
Iedereen bedankt voor de tips en het medeleven....
Leuk zo'n Porsche (maar niet heus dus).
Sigrid
19 nov 2008 23:58
Hmmm... hier is iemand serieus teleurgesteld...
Kom op Sigrid, hou moed! Je kan het vast redelijk simpel oplossen, zonder veel schade. Hou ons op de hoogte!!
Begin bij het afsluiten van de electriciteitstoevoer, zekeringen, accu, kabeltjes... als het maar niet de hamermethode is...
20 nov 2008 0:00
Zou eerst wel eens willen weten hoe ik die achterklep omhoog krijg. Kan alleen de handel voor de voorklep vinden (noem me blond, noem me een vrouw, maar ik weet het gewoon niet, kan me normaal gesproken namelijk geen moer schelen, maar nu dus ff wel...).
Een kus voor de gouden tip
20 nov 2008 0:09
yohanv schreef:Zou eerst wel eens willen weten hoe ik die achterklep omhoog krijg.
Deur bestuurderskant open maken en dan zie je aan de binnenkant van de deuropening (thv het linker achterscherm) een haak waar je aan moet trekken.
Dan ga ik niet zeggen waar de handel zit ...
Laatst bijgewerkt door Lydia op 20 nov 2008 0:10, in totaal 1 keer bewerkt.
wilde gok: klein hendeltje in de deurpost aan bestuurderskant aan de achterzijde?
Anders de accupool eraf en erop en nog een keer eraf. Accu zit linksvoor in de kofferruimte onder een kleedje. Wellicht toch beter anders de Wegenwacht of een handige buurman/vrouw bellen?
20 nov 2008 0:14
Nu je weet waar de hendel voor de achterklep zit weet je waar je níet moet zijn
, want .....
donkey schreef:Accu zit linksvoor in de kofferruimte onder een kleedje.
Daar moet je (ook) volgens mij zijn en
kan Olaf dus de kus op komen halen.
20 nov 2008 0:16
Tromgeroffel.....
20 nov 2008 0:18
ligt het nu aan mij maar hoor ik (als ik heel goed luister) ergens een autoalarm afgaan????
Tzal wel hetzelfde zijn als met een schelp......
20 nov 2008 0:19
YESSSSS!!
Handleiding gevonden, handel voor achterklep gevonden, de boosdoener gevonden, boosdoener eruit, vier schroeven eruit, draadjes eruit, toen nog even laten doorschreeuwen, maar:
HIJ IS STIL!!!
M'n dochter van 7 was me erg dankbaar, en ik blij dat ik altijd oordopjes in huis heb.
Iedereen: bedankt! Ik ga nu (rustig) slapen!!
Gr,
Sigrid