Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

waar op letten bij 996 3.6 bj 2003 ?

21 nov 2008 20:53

Om mijn verzameling uit te breiden ga ik maandag a.s. bij een exemplaar kijken. Mijn vraag is of er specifieke punten behalve de algemeen gebruikelijke, waar je op moet letten bij de aanschaf van een 996 3.6 bj 2003. Zijn er bij dit type modificaties geweest, zwakke punten etc. Ervaringen van bezitters? Prijs idee?

modificatie

21 nov 2008 21:21

beste modificatie is de 997 :D

21 nov 2008 21:47

Helemaal mee eens alleen bijna 2 x zo duur. Bovendien zou een 996 3.6 nou zoveel minder rijden als een 997.

21 nov 2008 22:02

Peter mee nemen :)

21 nov 2008 22:11

Graaf schreef:Peter mee nemen :)


Peter V met die hele mooie 964 die niet nat mag worden :wink: ???

21 nov 2008 22:40

Graaf schreef:Peter mee nemen :)


Morgan?

Re: waar op letten bij 996 3.6 bj 2003 ?

21 nov 2008 22:49

LUAP schreef:Om mijn verzameling uit te breiden ga ik maandag a.s. bij een exemplaar kijken. Mijn vraag is of er specifieke punten behalve de algemeen gebruikelijke, waar je op moet letten bij de aanschaf van een 996 3.6 bj 2003. Zijn er bij dit type modificaties geweest, zwakke punten etc. Ervaringen van bezitters? Prijs idee?

Ik rij nu een jaar een 996 3,6L en ben uiterst enthousiast. Ik heb overigens geen andere Porsche ervaringen maar ben vooral content met de praktische inzetbaarheid. Van de ene kant kun je er gewoon je dagelijkse ritjes meedoen en van de andere kant is het gewoon een snelle sportauto met het klassieke en exotische voorkomen. De tiptronic is mij niet tegengevallen maar zal niet mijn keuze zijn op de volgende P. Beste investering was de sportuitlaat. Net dat stukje beleving wat ik eerst een beetje miste.

Technisch ben ik een leek en kan ik je helaas niet van tips voorzien. Wel is het onderhoud me tot nu alleszins meegevallen (beurtjes en zo bij TJ).

Eigenlijk gewoon een geweldige auto! 8)

22 nov 2008 10:23

Absoluut een hele praktische auto voor zowel dagelijks gebruik als sportieve ritjes. Belangrijkste technische pijnpunt blijft de oliekering op de krukas maar daar is sinds begin dit jaar een prima modificatie voor mocht hij lek raken.
Plaats een reactie