Aankomend jaar, 2009, hoop ik dat ik m'n eerste Porsche op mijn naam kan zetten.
Nu is het geval echter dat ik vanaf januari een klein jaar in Amerika zal wonen. Geen probleem natuurlijk en zeker niet gezien de veel lagere autoprijzen. En, logischerwijs, geldt dat dus ook voor de Porsche.
Na lang twijfelen welke Porsche het zou moeten worden (de eerste waterkoeler of toch de laatste luchtgekoelde?), ben ik eruit.. Mijn voorkeur gaat uit naar de 993. Dit omdat deze beter in mijn budget past, aangezien ik dan een 996 van de latere bouwjaren zou willen. En bij nader inzien is de 993 in mijn ogen toch wel een van de mooiste 911's ooit.
Dus ben ik op pad gegaan... In Amerika wel te verstaan, aangezien ik mooi de kans heb om er aankomend jaar een te importeren.
Tijdens mijn zoektocht stuitte ik op onderstaande 993 Targa (Tiptronic) uit '96.
Lijkt mij een zeer nette auto waarvan ook de service-history bekend is (bepalend voor mij).
Aangezien er hier mannen zitten die er veel meer verstand en vooral ervaring mee hebben wil ik graag vragen hoe men over deze Porsche denkt:
Mileage: 86,759
Have Service Records
Have Original Manuals
Have All Keys
No Known Mechanical Problems
Extended Warranty Available
No Visible Rust
No Known Accidents
No Known Bodywork
Air Conditioning
Climate Control System
Steering Wheel Radio Controls
Digital Information Center
Cruise Control
Voor alle foto's en opties:
http://www.chettimotorsports.com/detail ... 10006.html
Mijn vragen:
1) Aangezien er hier in NL weinig vergelijkingsmateriaal is vwb de Targa's: zijn deze even waardevast en duur als bijv. een coupe?
2) Wat mij enigszins tegenstaat is de KM-stand (pakweg 140.000) en dat het een Tiptronic is. Hoe denkt men er hier over?
3) Verdere op- of aanmerkingen, tips, adviezen, commentaar zijn altijd welkom!