Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Aanschaf nieuwe 997, maar geen S?

07 jan 2009 17:57

Wat is jullie mening?
Ik ben serieus van plan mijn 993 C4 in te ruilen en een nieuwe 997 met PDK-bak te kopen. Niet zoveel opties verder, maar wel navi, tel, volleder, sportstoelen.

Nu ben ik maar een arm vrouwtje dus een Carrera 4S kan er niet vanaf. Een 2S eigenlijk ook niet. Alleen zie ik dat bijna iedereen een 'S' model heeft. Zou een 'gewone' geen goede koop zijn?

345 pk lijkt me echt genoeg. De auto gaat dagelijks en in de file gebruikt worden, dus geen weekendracer, vandaar ook de PDK (rijdt heerlijk!).

07 jan 2009 18:00

ik zou me er niet in schamen, heb ook wel een paar reviews gelezen waar de non-S agiler werd gevonden dan de S
heb zelf geen vergelijkende ervaring, maar een miskoop kan je er niet aan doen lijkt me

07 jan 2009 18:10

Zou heel erg goed de (jong) gebruikte markt bekijken, ik ben er heel erg veel tegen gekomen met zeer lage prijzen (tov nieuw dan)

07 jan 2009 18:18

Ik zou de 993 C4 prive verkopen en de 20%+ korting op een nieuwe pakken. Kan je waarschijnlijk de S rijden voor de prijs van een niet-S.

07 jan 2009 18:19

iemand de prijzen in zijn hoofd?

07 jan 2009 18:29

Staat een mooie 997S grijs bij PCG , mijn ex auto . Kan ik je aanraden op de banden na , die zijn op . Als je nieuw koopt en de pecunia laat het toe gaan voor S met PDK . Werkelijk fantastisch :!:

07 jan 2009 18:34

jouw ex heeft toch geen PDK..

07 jan 2009 18:37

De arme oude vrouwtjes die ik ken kampen toch met een andere keuze dan te moeten kiezen tussen een gloednieuwe 911 ja of nee :lol:

Persoonlijk zou ik de 993 ook eerst proberen particulier te verkopen en dan een jong gebruikte, eventueel rijker aangekleedde, 997 (s) aan te schaffen. Van de kop die er net af is + de meerwaarde die je terug krijgt bij particuliere verkoop heb je een aantal mooie opties erbij, of als je met minder opties genoegen neemt een leuke cent om terug in je broekzak te steken.

07 jan 2009 18:42

Yoda schreef:Ik zou de 993 C4 prive verkopen en de 20%+ korting op een nieuwe pakken. Kan je waarschijnlijk de S rijden voor de prijs van een niet-S.


korting lijkt me rijkelijk overdreven.....

07 jan 2009 19:16

Arm vrouwtje...Inderdaad tobben met zo'n niet S-gebakkie. :shock: Ga 's met allebei rijden voor het verschil zou ik zeggen.

07 jan 2009 19:51

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lok1oqrh2exb
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lovlk1ztle24
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bovvctdyihtm
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=be13j1gpvcck
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bzuyglyvifdh


En een 4S:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=by44asx4igeg

07 jan 2009 20:06

Dank je, Stijn.

Er zijn zelfs nog betere deals te maken. De fabriek staat stil, dus de uitverkoop kan los.

07 jan 2009 20:08

allemaal rond een ton dus. bedankt stijn.

07 jan 2009 20:49

ex. BPM(!)

07 jan 2009 21:35

hier staan er wel een paar (in ieder geval de laatste keer dat ik er winkelde) : www.avsmiddelharnis.nl

07 jan 2009 21:38

iedereen komt met 2e hansjes aanzetten, maar als ze nu gewoon een nieuwe wil...
dan blijft de vraag of een Carrera een slechte keuze is? :roll:

07 jan 2009 21:44

Marco schreef:dan blijft de vraag of een Carrera een slechte keuze is? :roll:


dan is het antwoord dus, als je tussen de regels door kan lezen, JA :twisted: :wink:

07 jan 2009 21:49

Denk het niet, immers, dan zou ie totaal niet verkocht worden nietwaar...

Echter, weet niet of het zo nog steeds is, maar "vroeger" was het ook wel interessant om voor de opties een S te nemen toch? Als je een aantal opties nam op een "normale", kwam je al bij de "S" in de buurt qua prijs toch? (hoef me hier gelukkig niet druk over te maken, dat terzijde ;) )

(edit: net even gekeken, 15k verschil in basisprijs, maar hoe zit dat met de uitrustingen?)
Laatst bijgewerkt door Pascal op 07 jan 2009 21:51, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Aanschaf nieuwe 997, maar geen S?

07 jan 2009 21:50

Inderdaad: over een nieuwe dus. Een 'gewone' 997 zal beslist geen afzien zijn :!:

Hier argumenten voor een S: duidelijk meer vermogen (+ 40 t.o.v. 345 pk), PASM met 10 mm verlaging (en dat 'sportonderstel' is leuk als je ook op circuits rijdt), mooier stuur met ronde hart ipv driehoekig, klokken met alu-kleurige wijzerplaten - maar wij hebben de zwarte wijzerplaten van de niet-S gekozen :) -, interieur delen in fraaiere aluminium look, duidelijk flitsender dubbele uitlaten, mooiere en 19" velgen.

Vrijwel al deze verschillen tussen niet-S en S - uitgezonderd motorvermogen, want niet leverbaar - had ik anders toch wel willen kopen.

Realiseer me dat ik 'de optie lijst' hier in woorden weergeef, maar dit zijn mijn argumenten.
Bedenk me ook dat ALS mijn vrouw alleen zo'n Porsche zou bestellen ze waarschijnlijk ook jouw keuze zou maken :wink:

Voor wat betreft de prijzen: het overgrote deel van de 15.000 Euro die Pascal vermeldt komen door het motorvermogen. Bij de vorige S betaalde je iets van 18.000 € voor 26 pk meer, dus dan is dit een koopje :twisted: Het duurste lijkt me daarna PASM: iets van 2000 Euro meerprijs.

07 jan 2009 22:48

Sanhi schreef:ex. BPM(!)
maar di 4s die ik plaatste bijvoorbeeld

95 k + 35 k extra kosten ofzo? dat is dan 130 k, maar dan heeft ze wel de 4s die ze wou :idea:

08 jan 2009 11:52

Jongens, allemaal hartelijk dank voor de meningen!

Wie zei trouwens dat ik een OUD vrouwtje was? :evil:

Een jong gebruikte kan een optie zijn, maar daar hangen dan weer allerlei beperkingen aan:
-het moet geen zwarte zijn
-interieur moet juist wel zwart zijn
-het moet een marge-auto/EDIT: BTW auto/ zijn, want wordt zakelijk gekocht
-ik ruil niet alleen de P993 in maar ook een SUV. Dat beperkt de mogelijkheden aanzienlijk
-ik wil geen gezeur met garantie enzo, als je een auto uit Duitsland haalt?

Deze grijze van PCG vind ik wel interessant voor een gebruikte.

Over de opties en verschillen:
Het surplus aan vermogen zegt met niet zoveel, vooral niet als dat hoog in het toerenbereik zit. Wel dat de S meer koppel heeft, onder meer omdat het een 3.8 motor is en geen 3.6.
Mooiere uitlaten en velgen vind ik minder belangrijk (leuk voor de mensen achter en naast me). Wel dat PASM standaard is. Maar dat is een optie van € 2.237 en dus lijkt me de € 15.000 meerprijs nogal overdreven. Tenzij ik een niet-S dus niet meer kwijtraak later.
Laatst bijgewerkt door LoP911 op 09 jan 2009 11:14, in totaal 1 keer bewerkt.

08 jan 2009 11:57

Mooie auto , geen triptronic fan maar mooie P . Twee auto's inruilen moet een dealer voor openstaan , zal niet de eerste keer zijn .Succes

08 jan 2009 12:02

als je em zakelijk koopt, dan wil je toch juist een btw auto?

08 jan 2009 12:08

Nu je toch kijkt naar een 2e hands even het volgende:

Maat van me heeft net proefgereden in de Nieuwe met PDK en de oude met tip.
Vertelde dat het toch een wereld van verschil is :!: En dat PDK werkelijk VEEL mooier schakelt.

Suc6 met de keuze ! Wat een luxe probleem :D

08 jan 2009 12:17

outletvalve schreef:Maat van me heeft net proefgereden in de Nieuwe met PDK en de oude met tip.
Vertelde dat het toch een wereld van verschil is :!: En dat PDK werkelijk VEEL mooier schakelt.

Is dat verschil echt zo groot :?: :roll:

Was hier iemand die altijd zeurde dat de Tip niet (zo...) paste bij een sportwagen en de DSG-techniek wel 8) :wink:
Plaats een reactie